TP-LINK Archer C9 - Reviews

1300 Mb/s
Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 3.0

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Alex 19-01-2016 Product kwartaal in bezit

Deze router is overall als erg goed te beoordelen.
Ervaar je echter een "slecht" bereik in bv tuin of boven in huis, bv de zolder,..hier een belangrijke tip :
Zet in de basis instellingen van de router de regio stand eens op "Verenigde Staten" ipv je eigen regio.
Wereld van verschil in ontvangst, de router blijkt in deze stand veel krachtiger te zenden.
Probeer het uit zou ik zeggen.

wfl 15-10-2016

kun je me vertellen hoe je de regio instelling verandert? Ik zie alleen maar de mogelijkheid om de tijdzone te veranderen.

Schoelje 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi maar matige prestaties

De Archer C9 V3 (EU) staat mooi in de kamer, maar vergeleken bij de router die het moest vervangen (Netgear R7000) is dit een zeer matig presterende router. De router ondersteund geen Linux file systemen als ext3 of ext4. Lastig wanneer alles in huis hierop draait. De externe harde schijf moest dus naar NTFS geformatteerd worden wat de prestaties van de schijf verlaagd. Wireless bereik is abominabel: een glazen deur is voldoende om geen bereik meer te hebben, laat staan een bovenverdieping. Mijn oude R7000 haalde twee verdiepingen...totdat die de geest gaf.

De firmware is naar de laatste versie geüpgraded en ook dat ging niet geheel zonder problemen: inloggen was daarna onmogelijk wat een probleem bleek te zijn met de laatste versie van Firefox. Google Chrome ging iets beter.

Aangesloten apparaten zijn niet per DNS naam bereikbaar, alleen per IP adres. In de praktijk betekent dat dat je in de admin site moet controleren welk IP adres is gegeven aan het apparaat dat je wilt bereiken, bijvoorbeeld je Raspberry PI met Kodi, en dat dien je dan weer in je browser in te tikken zodat je een muziekje kunt uitzoeken.

Als je niet meer dan één kamer hoeft te bedienen en looks zijn belangrijker dan features dan is dit een aardige router.

Ik wacht tot ik de default firmware veilig kan vervangen door dd-wrt om i.i.g. weer gebruik te kunnen maken van de Linux file system en andere features die ik hierop mis.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Geen ext3, ext4 ondersteuning
  • Slecht bereik
  • Geen DNS namen

ro1962 28-11-2015 Product paar dagen in bezit

Had in gebruik de ASUS RT-AC66U. Daarnaast de TP-Link Archer C9. Op de eerste etage waren beide router even sterk. Eigenlijk geen verschil. Op de TP-Link de regio veranderd naar Verenigde Staten. Zag vervolgens een groot verschil in het bereik optreden. TP-Link kwam vervolgens veel verder. Het zendvermogen werd hierdoor duidelijk opgeschroefd. Om het zeker te weten nogmaals de regio veranderd in Nederland. TP-Link was toen weer gelijk aan de ASUS. Wil je meer bereik verander dan de regio naar Verenigde Staten. Prima router verder.

wfl 15-10-2016

ro1962 17-10-2016

Onder draadloze instellingen (tabblad geavanceerd) vind je de regio terug.

spit57 13-02-2015 Product paar dagen in bezit

net zo snel draadloos als met kabel super echt een aanrader gewoon 200mb/sec draadloos ik ben dik tevreden