First Degree Fitness Pacific Rower - Reviews

136 kg
Kleuren
zilver, zwart

review123 20-09-2011 Product jaar of meer in bezit

Kieskeurig vraagt mij om de status.

Nog steeds een fijn apparaat wat niet snel verveeld door het watergeluid en fijne beweging.
Roeier heeft geen problemen, 1 keer batterijtjes vervangen en een chloortabletje in het water.
Mijn ouders van 70+ hebben inmiddels dezelfde roeier aangeschaft maar het nieuwste type. :-)

Review123 31-05-2011 Product half jaar in bezit

Om af te vallen wilde ik vanwege de complete lichaamstraining en hiermee hoge verbranding een roeimachine aanschaffen. Mijn keuze was gevallen op een roeier met luchtweerstand van maximaal 700 euro
In de winkel heb ik toch deze duurdere (840 euro) Pacific uitgeprobeert. Ik was direct overtuigd van de voordelen:
Veel fijnere en natuurlijke weerstand
Minder geluid en geen stofverplaatsing
Beleving van het bewegende water fascineert.

Ik heb de roeier al bijna 4 maanden en verloor hierdoor 5 kilo.
Storingen hebben zich niet voorgedaan en onderhoud is praktisch niet nodig.

ken29 30-10-2008 Product half jaar in bezit

Vorig jaar gekocht, we hadden meteen al een lekage, waardoor we regelmatig moetenbijvullen na ongeveer 3 maanden kapotte computer, na lang heen en weer mailen (Zeker 2 maanden) een nieuwe computer toegestuurd gekregen.
Kort daarna ook nog eens een as stuk gehad en nu afgelopen september weer het computer stuk met weer dezelfde problemen.
De winkel belooft veel maar er wordt niks goed opgelost.

JosW 28-09-2008 Product jaar of meer in bezit

Ik had voorheen in het fitness centrum steeds geroeid op een Concept II (met ventilatorsysteem). Ik wou thuis ook zo'n ding hebben, maar dan iets goedkopers. Ik had mijn zinnen gezet op een geavanceerd apparaat met speciale magneettrommel, hartslaggestuurde weerstand, diverse trainingsprogramma's en nog wat toeters en bellen. Ik ben naar Amsterdam getogen om dit model eens uit te proberen. Vreselijk! Apparaten met een magneettrommel of (nog erger) een vliegwiel vormen een aanslag op je spieren en gewrichten. Voelt keihard aan, alsof je op ijs roeit. Een stuk prettiger zijn de apparaten met ventilator, maar toen ik eenmaal de Wave Rower had uitgeprobeerd hoefde ik ook geen ventilator meer. Heerlijk soepel. Voelt aan als echt roeien. Het verschil was zo groot dat ik er graag de geavanceerde opties voor opgaf. Ik heb daar nooit spijt van gehad.
Helaas heb ik met het eerste exemplaar nogal wat pech gehad: lekkage, defecte as, defecte computer. De leverancier heeft overigens steeds correct gereageerd: het apparaat werd tot 2x in Maastricht afgehaald en terugbezorgd. Ik kreeg telkens een leenapparaat en uiteindelijk kreeg ik een compleet nieuwe roeier (ik hoefde daar niet zelf om te zeuren). Met dit exemplaar (alweer 8 maanden oud) heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Voordelen:
- voelt geweldig aan
- je kunt hem in zijn geheel overeind zetten en dan neemt hij minder ruimte in dan een stoel
- laag geluidsniveau

Nadelen:
- geen trainingsprogramma's
- het is niet mogelijk de weerstand tijdens het roeien te wijzigen. Je kunt het waterniveau weliswaar aanpassen, maar dat is een heel gedoe. In de praktijk valt dit bezwaar overigens wel mee: gewoon iets sneller of langzamer roeien en de weerstand voelt direct zwaarder resp. lichter aan.