Rowenta Smart Force Essential RR6927

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Smart Force Essential RR6927 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Babs 14-07-2019

Goede robotstofzuiger voor een goede prijs, redelijk stil

Wij mogen het apparaat testen en om eerlijk te zijn: het is me 100% meegevallen. Ik was erg sceptisch, maar inmiddels vind ik de Rowenta Smart Force Essential een fijne aanvulling en het scheelt mij tijd.

Eigenlijk hoef ik alleen nog maar de bank en de stoel te stofzuigen en af en toe langs de plinten. Want hij zuigt alles prima op. Het geluid valt ook enorm mee. Ik had veel meer lawaai verwacht.

In het begin was hij nog een beetje domme acties aan het uithalen, maar het lijkt wel alsof hij inmiddels een vaste route voor zichzelf heeft uitgestippeld. Je moet wel enorm uitkijken dat je echt niks op de grond hebt liggen, want sokken en frisdrankdoppen (honden spelen ermee) worden meegenomen. Het bakje is eenvoudig te openen en ook het filter kun je makkelijk schoonhouden. Ook de borstel is uitneembaar en de doppen aan de buitenkant kun je heel makkelijk er even afhalen, zodat je de haren die vastzitten, er zo af kunt schuiven.

Wat ik echt een minpunt vind, is dat de handleiding in pictogrammen is afgebeeld. Ik snap dus de helft niet en ga dus mettertijd maar eens googelen naar een tekstversie.

Zijn dock is af en toe ook niet te vinden voor hem. Dus als het mij gaat vervelen, dan til ik hem op en breng hem zelf maar even naar zijn "hok". Heel groot voordeel is dat ik zelf niet meer ga prutsen om onder de bank of het bed te stofzuigen. Dat heeft de Rowente Smart Force Essential dus compleet overgenomen.

Ik vind hem het geld echt waard!

Pluspunten

• Goed product, scherpe prijs
  • Zuigt alles goed op
  • Maakt niet veel lawaai

Minpunten

• Zeer onduidelijke handleiding (pictogrammen)
  • Hij kan af en toe zijn dock niet vinden

wijnant 14-07-2019

handig voor het kleine stofzuigwerk

toen ik deze stofzuiger mocht testen had ik nog niet gedacht dat ik hem wil houden. Maar gedurende test ben ik aan hem gehecht geraakt, lekker handig de kruimels wegwerken door de robot terwijl onze dochters de grootste vriend is geworden

Pluspunten

• makkelijk i.c.m. kruimelpeuter
  • vindt slim zijn oplaadpunt
  • stevig

Minpunten

• geen vervanging van gewone stofzuiger
  • blijft wel eens in ingewikkelde stoelpoot hangen

NIels 14-07-2019

Top apparaat voor tussendoor!

Wat een geweldige ondersteuning in het stofzuigen! Hij rijdt mooie rondjes, neemt alles mee en scheelt mij veel tijd! Je moet het alleen niet zien als een volledige stofzuigbeurt, rondom poten van oa tafels en bank kan die slecht meenemen en ook de hoekjes en kiertjes worden overgeslagen.

Enige nadelen is het geluid (goed telefoongesprek voeren is wat lastig) en het terugvinden van het docking station als die niet open staat (hij staat bij mij naast de bank)

Pluspunten

• Snelheid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Geluid
  • Kan niet altijd docking station terug vinden

Marleen 13-07-2019

Prima product

Ik heb de stofzuiger nu enkele weken in huis. Voor mij werkt hij prima. Ik heb een grote oppervlakte waar hij goed doorheen kan. In kleinere ruimtes vindt hij lastiger zijn weg. Gaat soms wel meerdere keren dezelfde route. Verwijderen van het afvalbakje gaat ook goed. Al met al een prima product voor de extra schoonmaak. Is geen vervanger voor de gewone stofzuiger.

Pluspunten

• Prima voor het kleine werk
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Lawaai
  • Vind niet altijd zijn laadstation

Michelle 12-07-2019

Super robotstofzuiger

Wij hebben dit product nu twee weken in gebruik. Ik moet zeggen dat ik het een verademing vind omdat ie het stofzuigwerk compleet heeft overgenomen. Wij hadden het product genomen omdat wij twee honden hebben en een aanvulling zochten op het dagelijkse stofzuigwerk. Sinds we dit product hebben zelf geen stofzuiger meer gebruikt in de woonkamer. Blij verrast dus. Met hondenharen heeft hij totaal geen problemen. Wij legen het bakje dagelijks zodat hij het ook goed blijft doen. Als dit bakje vol is pakt hij namelijk niets meer op.

Wat erg fijn is, is dat je het product kan instellen om op een bepaalde tijd zijn ronde te doen. Wij doen dit op een moment dat we beide niet thuis zijn en wanneer wij thuis komen is het stofvrij en zit de stofzuiger weer in zijn oplaadpunt en hebben wij geen last van het geluid. (dat maakt ie wel)

De afstand die er bij zit is ook erg handig. Zo kan je het apparaat zelf besturen. Moet eerlijk zeggen dat wij dit niet heel veel gebruiken omdat ie over het algemeen goed zijn werk doet en overal langs gaat.

Minpunt is echt wel de pictogrammen handleiding. Doe mij maar gewoon een met tekst en dan weet ik waar ik aan toe ben. Nu is het geen hogere wiskunde wat je nodig bent om het apparaat te gebruiken. Ook zonder deze handleiding is het apparaat begrijpelijk.

Wij hebben stoelen met zwarte poten en zwarte plinten onder de keuken. Deze ziet dit apparaat niet en botst hier dus tegen aan. Er zit wel een handig systeem op dat ie dan omdraait en verder gaat en het geeft verder geen beschadigingen dus hier erger ik mij niet aan.

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Zuigkracht

Minpunten

• Lawaai
  • Botst tegen bepaald huisraad

Namz 09-07-2019

Erg blij, werkt ook goed met honden(haren)!

Ik raad deze stofzuiger zeker aan, ik ben erg tevreden. Een robot stofzuiger leek mij handig. voor naast het gewone stofzuigen. Wij heb 2 honden, sheltie’s. Deze verharen, zeker in dit seizoen. De 2de keer dat hij liep bleven de haren vast zitten in de borstels. Dit er toen onderweg gehaald en hij liep weer. Dit is nooit weer gebeurd. Hij loopt hier elke dag te stofzuigen en ik merk dat er minder hondenharen liggen en er een schonere vloer is. De honden hebben er vanaf de eerste keer niet naar om gekeken, het maakt hun niets uit als hij rond rijd. Ik maak (bijna) elke dag de stofzuiger leeg en de haren van de borstels, 1x in de week maak ik het filter schoon. Hij is simpel in gebruik en doet waarvoor ik hem wou gebruiken. Ik ben blij!!

Pluspunten

• Goed met honden(haren)
  • Maakt goed schoon

Michael 07-07-2019

Waar voor zijn geld

Mijn eerste robotstofzuiger en ik moet zeggen, boven verwachting.

Wij hebben 2 katten en die maken best veel rommel, veel haar en andere troep die ze van buiten naar binnen lopen. Wij zuigen dus eigenlijk elke dag. Nou moet je niet van een robotstofzuiger verwachten dat die volledig de huishoudelijke taak van stofzuiger overneemt, het is een toevoeging. En daarin voldoet hij fantastisch. Elke dag zetten we de Rowenta een uurtje aan om even de kleine rommel op de grond weg te laten halen, hij houd je vloer dus echt goed bij. De grote stofzuiger beurt hoeven we daardoor ook niet meer dagelijks uit te voeren, maar om de dag, heerlijk.

Hij werkt door via de afstandbediening ( of de play knop op het apparaat zelf ) een programma knop in te drukken.
Meestal gebruikte ik de willekeurige knop, zodat de robot willekeurig door je huis heen rijd. Hij ramt niet hard tegen je meubels maar ziet vrij snel met zijn sensoren dat er iets in de weg staat en past dan snel zijn route aan. Geweldig om te zien hoe die ineens onder je, de bank onderdoor rijd. De gebruiksaanwijzing had wel wat beter gemogen. Het is uitgelegd met afbeeldingen dus zonder tekst, maar zo zitten er ook fouten in ( vuil reservoir openen gaat door te trekken en niet door knop in te drukken bijvoorbeeld )

Door de bezems onder de robot schuift die het vuil als het ware naar zijn zuigmond, dit werkt vernuftig en goed. Er zit ook een timer funtie op die erg goed werk, handig om hem in te stellen zodat hij gaat zuigen als je weg bent. Ik moet wel zeggen dat die een paar keer heeft vastgezeten, kom je thuis zit die ergens vast dus heeft die niet je hele huis kunnen doen. Wat geweldig is om te zien is hoe die terug naar zijn "huisje" rijd, zijn oplaadstation dus. Helaas weet hij deze niet altijd te vinden, met name als die wat verder er vandaan is.

Voor de rest is het best een basis robot zonder teveel toeters en bellen. Ik heb diegene zonder dweilfunctie, maar zo is er bijvoorbeeld ook geen app voor. De accuduur is geweldig, hij zuigt al snel 2 uur lang je huis schoon voordat die moet laden. De prijs kwaliteit verhouding vind ik erg goed. Voor zo'n 200 euro heb je echt een goed apparaat en zou ik het persoonlijk zonde vinden om 500 euro uit te geven voor een zogenaamd high-end model. Kan me niet voorstellen dat die nou veel beter zouden zuigen, ze hebben toch hun beperkingen.

Pluspunten

• Zuigt snel en lang

Minpunten

• luid

Steven Tukker 06-07-2019

Perfecte aanvulling

Een perfecte aanvulling voorbij de stofzuiger die veel werkt verricht als je er bent, maar vooral ook heel veel als je er niet bent of als je geen zin hebt om zelf te stofzuigen. Wij hebben sinds kort twee jonge kittens in huis en ook zij zijn helemaal weg van de Rowenta robotstofzuiger.
De zuigkracht, de instellingen, de programma's en het schoonmaken/houden van de stofzuiger is zeer gemakkelijk. Het is bij het openen bijna plug and play, zo eenvoudig!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Programma's
  • Batterijduur

Minpunten

• Botst soms tegen de stoelen

Budding 04-07-2019

Super stofzuiger

Ik ben super blij met deze stofzuiger.
Hij komt op plekken waar de stofzuiger niet onder kan komen,
Ook qua geluid valt het reuze mee en dat vind mijn hond ook die echt een hekel heeft aan de gewone stofzuiger, maar deze robotstofzuiger mag gewoon zijn gang gaan.
De gebruiksaanwijzing had beter gekund en vind ik erg onduidelijk. Maar uiteindelijk spreekt alles voor zich.
Heerlijk op de bank kunnen zitten en ondertussen wordt je vloer schoongemaakt.
En ja het is niet helemaal perfect, maar er wordt ook vermeld dat het geen vervanger is voor de gewone stofzuiger. Voor mij doet hij meer dan dat ik verwachte, zeker met de haren van de hond ideaal.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluid

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Rianne Ketelaar 04-07-2019

Voor ons geen succes

robot zuiger nu een paar weken in huis. Ten eerste moet je al veel open ruimte hebben om hem neer te zetten. 1 meter aan beide kanten van basisstation en 2 meter ervoor. En dan ook in de buurt van een stopcontacten.
Hij doet op zich wel wat hij moet doen. Tenminste als je de gebruikershandleiding doorhebt die alleen uit afbeeldingen bestaat.
Legen van het reservoir is lastig en voelt niet stevig.
Ik heb niet eerder een robotstofzuiger gehad. Dus kan niet vergelijken. Maar voor ons geen succes.
De katten vinden hem wel erg leuk. Vangen steeds achter de vegertjes aan

Pluspunten

• wendbaarheid
  • programmeerbaar
  • Meerdere opties qua reinigen, route

Minpunten

• kwestbaarheid
  • onduidelijke handleiding

Laura van Norden 03-07-2019

Niet zo tevreden

Elke keer als ik de stofzuiger aanzet plaats ik alle stoelen op de tafel. En nog maakt hij niet alles goed schoon. Als ik hem laat stofzuigen zonder alles uit de weg te halen dan blijft er nog maar een klein stuk over om te zuigen. Dus pak ik de gewone stofzuiger en ben ik sneller klaar en is het beter gedaan.

Pluspunten

• Klein

Minpunten

• Luidruchtig
  • Doet niet alles

Vocalise 03-07-2019

Smart Force Essential RR6927

Toen ik de eerste dag de stofzuiger in gebruik heb genomen had ik geen idee waar te beginnen. Ik had een groot vel met instructies, maar daar word je niet heel veel wijzer van als ik eerlijk ben. Inmiddels hebben ik en de kinderen ons aangeleerd om elke ochtend na het ontbijt de stoelen even op tafel te zetten. Deze zijn te krap voor de stofzuiger om eronderdoor te komen en net voor we vertrekken zetten we de random zuigactie aan.

Als we dan na school terugkomen is alles keurig gezogen ( op de hoekjes na natuurlijk}, en kunnen de stoelen weer op de grond, wel zo gezellig. Verder laat ik zelf de stofzuiger op de kalender elke nacht om 03:00 een rondje maken. Wij horen er niets van, de kamer is in de ochtend keurig haar vrij en zo is ook het toch wel aanwezige volume van de stofzuiger geen issue. De opvangbak zit dagelijks vol met kattenharen ( er lopen er nu twee rond, dus dat wil wel) en ook kattenbakkorreltjes en kleine brokjes zijn regelmatig te vinden. Qua stofzuigen geen enkele klacht.

Iets minder: Het valt me op dat de stofzuiger toch nog met regelmaat donkere meubels en dunne objecten niet lijkt te zien, waardoor een paar keer bonken tegen deze objecten regelmatig gebeurd. Ook merken we dat het retour gaan naar de dock niet altijd soepel verloopt. Deze hebben we in het midden van de lange muur geplaatst zonder obstructie. Toch gaat de Rowenta af en toe rondjes draaien uit blinde paniek.

Gelukkig is daar mijn jongste die hem wel even zal helpen en dan optilt en naar huis brengt. Het is geen vervanging voor een echte stofzuiger, de bank en de hoekjes en kleine kieren zul je toch altijd zelf moeten blijven doen, maar het is wel lekker thuiskomen op een relatief schone vloer zonder opdwarrelende haren en korrels.

Pluspunten

• Autonoom
  • Zuigt goed

Minpunten

• Wat herrie
  • Docked soms lastig

Tama79 03-07-2019

Dagelijks een schone vloer

Met vier katten in huis ontkom je er haast niet aan om iedere dag te stofzuigen. Maar deze robotstofzuiger is prima om de vloer tussendoor stofvrij te maken. Voor het 'echte' werk ontkom je er niet aan om de gewone stofzuiger te pakken, maar dat hoeft nu niet meer zo vaak.

Het geluidsniveau van de robot valt me behoorlijk mee. Maar het blijft natuurlijk een stofzuiger, dus geluid blijf je houden. Ik zet hem nu voornamelijk aan als ik iets anders in huis aan het doen ben, zoals koken. Dan valt het op dat na een half uurtje de vloer er weer lekker schoon uit ziet.

De handleiding blinkt niet uit door duidelijkheid. De plaatjes zijn ideaal als quick-start, maar het is af en toe fijn om iets meer uitleg in tekstvorm te hebben. Om papier te sparen en niet extra handleidingen in de doos mee te leveren, had een dergelijke gids ook prima als pdf op internet geplaatst kunnen worden.

Pluspunten

• dagelijkse starttijd te programmeren
  • stofzuigen terwijl je wat anders doet

Minpunten

• instructieboekje wat karig

kna66el 03-07-2019

Mooie aanvullig, neem veel werk uit handen!

Boven verwachting! Heerlijk om uit je werk te komen en het huis is weer glad. Ik heb hem ingesteld dat hij om 3uur aan gaat. De kleine haartjes van de hond en kat neemt hij goed mee. komt ook netjes bij de plinten. Na 2 uur willekeurig rond gereden te hebben is alles weer glad. Je moet wel oppassen met snoertjes. In de gebruiksaanwijzing staat dat er tape zou bestaan om snoertjes mee af te zetten. Daarover heb ik een mail gestuurd naar de klanten service van Rowenta na een week nog geen reactie gehad. Ook de onderdelen kan ik nergens los kopen op internet... De gebruiksaanwijzing is met plaatjes en niet echt duidelijk. Hij maakt ook aardig wat geluid maar omdat je hem kan instellen is dat voor mij geen probleem. Hij heeft ook soms problemen om het laad station terug te vinden. Je moet bij het laad station aan allebei een meter vrij houden dus niet echt voor kleine huishoudens. Maar al bij al...… toch wel erg handig!

Pluspunten

• Maakt aardig schoon
  • Tijd in te stellen
  • Ook kleine haren van hond en poes

Minpunten

• Slechte klantensevice van Rowenta
  • Onderdelen niet los te koop
  • Soms moeilijk het laad station te vinden
  • Gebruiksaanwijzing niet echt duidelijk

Yoni S. 03-07-2019

Prima aanvulling naast de reguliere stofzuiger!

Op het eerste gezicht lijkt de Rowenta stofzuiger een mooie aanvulling in je woning, en tot op zekere hoogte is hij dat ook. Je koopt een robot stofzuiger omdat je zelf geen zin hebt om met een (steel)stofzuiger schoon te maken in huis. Helaas dwingt de Rowenta je daar wel soms toe.
De Rowenta kiest een willekeurig pad door je kamer en zuigt alles op wat hij tegen komt - inclusief vergeten kleren op de grond. Hierdoor komt hij vrij gauw in storing (te herkennen aan de piep, hij stopt onmiddellijk met zuigen) en mag je hem bevrijden van waar hij zich in vast heeft gezogen. Stof en pluisjes pakt hij prima op, maar zodra het kan rollen (zoals muisjes voor op brood), wordt het weggeveegd door de behulpzame borstels.
Een pluspunt is dat hij moeiteloos het (hoogpolig) tapijt op rijdt en daar ook zuigt en dat hij door zijn formaat makkelijk onder de meeste bedden kan, wat met een gewone stofzuiger een afgrijselijke taak is. Ook lijkt de batterij lang genoeg mee te gaan en heeft hij (in de meeste gevallen) geen moeite met terug te rijden naar het oplaadstation wanneer je hem deze taak geeft.
De aandachtspunten: dankzij het willekeurige pad laat de Rowenta genoeg liggen, maar lijkt hij vaak wel voor hetzelfde rondje te kiezen alsof hij daar rotzooi detecteert. Hierdoor mag je na afloop fijn met je gewone stofzuiger dat opzuigen wat de robot niet vindt. Ook is het geluidsniveau is vrij hard, maar in vergelijking met een klassieke stofzuiger valt het wel weer mee. Tot slot is het opvangbakje van 0,25 liter in principe voldoende om hem een gewone schoonmaak ronde te laten maken zonder hem te moeten legen, echter is het systeem gevoelig voor (lange) haren die zich vast wikkelen in de borstels waardoor hij minder krachtig zuigt.

Pluspunten

• Batterij
  • schoonmaken op verschillende vloeroppervlakten

Minpunten

• Zuigt zich vast in kabels
  • geluid

Corinda de Wit 03-07-2019

Maakt echt heel goed schoon!

We gebruiken deze stofzuiger nu 2 weken. We hebben deze aangeschaft als aanvulling op onze stofzuiger. Ik moet zeggen dat we zeer tevreden zijn over het zuigresultaat! Vond wel de handleiding (pictogrammen) wel wat vogelen. Je hebt verschillende programma's die je makkelijk met een afstandsbediening kunt instellen. Het klepje om het vuil te legen loopt wel wat stroef. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteitverhouding
  • maakt weinig geluid
  • past in ieder interieur door vormgeving

Minpunten

• afvalbakje legen verloopt stroef
  • kan niet altijd het dockingstation vinden

Marsha 02-07-2019

Handig apparaat als aanvulling op de gewone stofzuiger

Ik keek erg uit naar de komst van deze hulp! Het uitpakken ging soepel, de gebruiksaanwijzing bestond uit duidelijke pictogrammen. Er mocht nog wel wat meer tekst en uitleg bij. Zo ben ik er nog niet achter hoe ik de timer uit zet.
Het apparaat zelf ziet er mooi uit en is niet overdreven lawaaiierig in gebruik. Wat me echter wel opvalt, is dat hij soms moeite heeft met zijn station terugvinden. Ook heeft hij al een keer onder de bank vastgezeten. In een gezin met kleine kinderen is het wel goed opletten dat al het speelgoed / andere zwerfspullen ;-), van de grond zijn.
Ik zou het apparaat zeker aanraden, denk alleen dat het voor onze situatie minder ideaal is.

• Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Kan niet met app bediend worden
  • Beknopte handleiding
  • Botst vaak met meubels
  • Kan laadstation soms moeilijk vinden

Lianne 30-06-2019

zeer goede aanvulling in mijn huishouden met katten

Ik heb Robo elke dag mijn woonkamer en keuken laten stofzuigen en ben zeer onder de indruk van zijn prestaties. Hij maneuvreert zich handig om de stoelpoten onder mijn eettafel heen en neemt al het vuil mee. Eigenlijk doet hij het beter dan ik het zelf met een snelle stofzuigbeurt doe. Minpuntjes zijn dat hij nog wel eens ergens tegenaan botst en bij het plinten zuigen dat waneer hij bij de salontafel komt hij daar dan omheen blijft draaien, verder weet hij zich over het algemeen goed uit een benarde positie te bevrijden.
Het geluid is aangenaam en stoort mij niet bij mijn bezigheden. Ook de katten storen zich er niet echt aan maar houden hem wel goed in de gaten.
Wat me verder opgevallen is:
Bij het programma edge en random room gaat hij naar afloop wel terug naar het laadstation maar bij random rijdt hij de accu leeg en gaat dan pas terug. Alleen het programma random is te gebruiken om te programmeren en blijft hij dus rijden als het reservoir vol of de kamer eerder schoon is.
Mijn keuken is een inham en daar verdwijnt hij nog al eens naar toe en komt er lastig uit.
Bij vlokken kattenhaar ziet het reservoir als snel als vol, hoewel het steeds beter gaat.
nog steeds erg tevreden en happy met Robo!

Tot mijn verbazing was mijn kamer op een ochtend erg schoon toen ik beneden kwam. Ik constateerde het maar dacht er verder niet over na tot dat ik de volgende avond om twaalf uur hoorde dat Robo zijn rondje ging doen... Blijkbaar had ik hem ongemerkt ingesteld op 12.00 pm. Ik controleerde het reservoir en dat zat idd vol. Gisteravond dacht ik er natuurlijk weer niet aan en weer was mijn woonkamer, voor zover mogelijk netje gedaan alleen had ik natuurlijk niet alles opgeruimd zoals o.a. de waterbak van de katten waar hij netjes omheen is gegaan net zoals mijn schoenen e.d..
Bijkomend voordeel: Robo leert je opruimen ;-)

Dit brengt mij wel op de volgende gedachte: Vakantie?
Waneer Robo zijn rondje blijft maken zit het reservoir natuurlijk snel vol en doet de roterende borstel het niet meer. Ook worden dan de kattenharen, die behoorlijk vast gaan zitten tussen het kleine wieltje aan de voorkant en de roterende borstel, niet verwijderd. Dat wordt of de oppas instrueren of toch maar tijdelijk uitzetten en dan hebben we een reden om de gewone stofzuiger uit de kast te halen want die staat sinds de komst van Robo op een andere manier stof te happen

Pluspunten

• reinigt goed
  • lange accuduur
  • acceptabel geluid

Minpunten

• botst nog weleens ergens tegen aan
  • kattenharen gaan vast zitten
  • weinig programeermogelijkheden

Ciel82 29-06-2019

Goede zuigkracht,mooi design,gaat terug naar oplaadstation

Mijn eerste indruk: Toen ik de doos opende, schrok ik van de grootte van de robotstofzuiger. Ik had het apparaat me kleiner voorgesteld. Echter ziet het apparaat er strak uit en is mooi afgewerkt.
De handleiding vond ik erg summier, veel plaatjes, weinig tekst!
Het design: Mooi, zwart apparaat die niet misstaat in de woonkamer.
Het gebruikersgemak: Zoals hierboven al aangegeven, vond ik de handleiding erg summier. Maar door zelf te onderzoeken en uitproberen, bleek het een fluitje van een cent te zijn om de robotstofzuiger te gebruiken. Wel merk ik dat de stofzuiger vaak tegen stoelpoten aan knalt en dan de weg even kwijt is.
Automatisch opladen: Ideaal dat de robotstofzuiger terug gaat naar zijn dockingstation waar hij weer opgeladen wordt voor de volgende stofzuigerbeurt. Afstandsbediening: De afstandsbediening is ideaal om het programma in te stellen waar je keuze naar uit gaat. Tevens zit er een knopje op waarmee je de stofzuiger terug naar zijn dockingstation laat gaan. Minder handig vind ik de pijltjes waarmee je handmatig de robotstofzuiger kunt besturen. Na 2x rechts, wil ie niet verder naar rechts hoevaak je ook op het knopje drukt.
Goede aanvulling op huidige stofzuiger? Dat zeker! Vooral na het ontbijt en het avondeten gaat onze robot even aan, zodat alle kruimels en andere viezigheid van de kinderen wordt opgezogen. Zie een robotstofzuiger niet als vervanging van een gewone stofzuiger, het is vooral een fijn hulpmiddel als aanvulling! De accuduur: Zeer goed, erg positief over! De zuigkracht: Valt me mee, had verwacht dat een robotstofzuiger minder krachtig zou zijn qua stof opzuigen. Wel mist ie weleens wat kruimeltjes/stofjes.
Prijs-kwaliteit verhouding: een nette prijs voor deze robotstofzuiger

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Gaat automatisch terug naar oplaadstation
  • Timer in te stellen

Minpunten

• Groot
  • Handleiding summier
  • Mist soms enkele kruimels

Jannnneke 28-06-2019

Gebruiksgemak van robotstofzuiger

Mijn eerste indruk? De stofzuig robot zit in een handzame doos met hanvat. Met de duidelijke pictogrammen was hij snel start klaar en stofzuigen maar. Het design is strak en robuust genoeg. Natuurlijk heb ik daarnaast mijn stofzuiger nog nodig voor trap.
Deze heeft stofzuiger heeft mij blij verrast. Hij maakt minder geluid dan een traditionele stofzuiger en zuigt autonoom de kamer zelfs onder de bank, in de hoekjes en past zelfs onder (sommige) kasten. Ook met mijn vloerkleed (midden hoge pool) weet hij raad. De progammeerstand is erg handig. Elke ochtend om 9.00 uur start hij zijn ronde en gaat daarna zelf terug naar het laadstation. Het stofbakje maak ik gemakkelijk leeg. Het verbaasd me hoeveel stof er toch steeds weer in zit elke dag. Kortom ik heb erg veel gemak van deze fijne stofzuiger tot nu toe.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Start zelf door progameerstand
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Wel even alle losliggende zaken van de vloer

Inge van den Broek 26-06-2019

Gemakkelijke robotstofzuiger

Met een kleine in huis die vaak kruimelt en ook het liefst alles in zn mond stopt wat hij tegenkomt, moest ik vaak stofzuigen. Nu dit niet mijn favoriete bezigheid is, vind ik deze robotstofzuiger een ideaal alternatief.
Hij maakt goed schoon, komt vrijwel overal. Volume is niet storend. Handig is de timer en de afstandsbediening om hem zelf te bedienen indien dit nodig is. Door de prijs/ kwaliteit verhouding is deze stofzuiger een aanrader.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gemakkelijke bediening
  • Timer

Minpunten

• Geen app
  • Summiere handleiding

Flick 26-06-2019

Prima robotstofzuiger voor goeie prijs

Ik heb deze robotstofzuiger nu 3 weken in huis. Inmiddels ervaar ik hem echt als een hulp in de huishouding. Hij staat standaard op 3.30 uur, waarna hij de hele benedenverdieping zuigt. Met 3 katten en 2 pubers in huis is het echt nodig om iedere dag de stofzuiger door het huis te halen en dit scheelt mij echt veel werk. In het begin was het even wennen. Hij is namelijk niet heel slim. Met 6 stoelen om de tafel raakt hij de weg kwijt, de convectorput loopt hij op vast en het vloerkleed kan hij ook niet aan. Maar inmiddels ben ik eraan gewend en sla ik 's avonds als ik naar bed ga, het vloerkleed om, dek ik de convector put af met de deurmat en zet ik 2 stoelen op tafel. Als ik dan 's ochtend vroeg beneden kom zijn alle haren en al het zand verdwenen en kan ik in een schoon huis aan mijn dag beginnen. Hij is wel 2 uur bezig met een oppervlakte van 60m2. Vandaar dat ik hem al om 3.30 uur laat beginnen. Het geluid heb ik geen last van, omdat hij ’s nachts zijn werk doet. Als je hem laat zuigen terwijl je zelf in de woonkamer zit, kan je wel tv kijken, maar hij is niet echt stil. Het valt me ook op dat hij soms zijn docking station slecht kan terugvinden. Ook is er geen mogelijkheid om hem opdracht te geven een bepaald gebied alleen te zuigen. Hij gaat gewoon kris kras door heel het huis heen en heeft uiteindelijk alles gedaan, hoop je dan. Iedere ochtend gooi ik de opvangbak leeg. Om de een of andere reden geeft het een bevredigend gevoel om te zien hoeveel troep er is opgezogen terwijl ik lag te slapen. Al met al een prima ding voor wat je ervoor betaalt. Voor dit bedrag kan je geen apparaat met app en meer toeters en bellen verwachten.

Pluspunten

• Neemt werk uit handen
  • Prijs
  • botst niet overal tegenaan

Minpunten

• Geluid
  • Vindt docking station soms slecht
  • geen app