Neato Botvac D4 Connected Robotstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac D4 Connected Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Jolanda Simons 18-08-2020

Het 1e anderhalf jaar ging het Top toen stopte hij 2 seconden na opstarten alles geprobeerd tot aan grote reset toe maar helaas...
Opgestuurd en hij deed het wel weer maar niet meer als voorheen hij blokkeerde overal vond de basis niet terug en dat is alleen maar erger geworden!!!!, nog gedacht misschien door mijn verhuizing maar ook teruggezet naar fabrieksinstellingen instelling hielp niet.... en dus blijkbaar is deze maar anderhalf jaar bruikbaar ik was meer tijd met het apparaat heropstarten en terug brengen naar zijn station kwijt dan ik met de hand stofzuig, 1 en al ellende en stress nu ligt hij in de afvalcontainer was er zo klaar mee... ik zeg lijkt fantastisch maar is eigelijk een droom die nooit uitkomt in deze deze is nu nog steeds 600 euro ik heb er 850 voor betaald 3 jaar geleden maar ook 600 is het niet waard dus geen aanrader wat mij betreft

Pluspunten

• Niet

Minpunten

• Korte levensduur

mdanck 25-11-2019

Neato Botvac D4 Connected Robotstofzuiger

Ik heb dit product nu een paar dagen in bezit.

Je moet als eerste de Neato aansluiten op je Wi-Fi netwerk. Volg de app en het wijst zich vanzelf. Een kind kan de was doen!

Daarna moet je de neato eerst een rondje laten stofzuigen. Dat doet hij zelf dus ook niet niks moeilijks aan. Hij zet hiermee een plattegrond in de app + de oppervlakte die hij moet bestrijken.

Nu kan je aangeven of hij de volgende keer een segment moet stofzuigen of alles.
Ik heb nog niet geprobeerd om een no-go area aan te geven, dus kan nog niet aangeven of dit erg ingewikkeld is.

Verder is het makkelijk dat je de neato via de app kan laten starten, dus ben het een keer vergeten, druk op de knop en zuigen maar!

Verder heb je nog een mogelijkheid om de zuigkracht aan te passen, maar voor onze harde vloer is dat (volgens mij) niet echt nodig.

Verder heb je in de app nog de mogelijkheid om de neato te updaten. Wat de updates inhouden weet ik niet. Hier moet ik nog eens naar kijken.

Pluspunten

• Relatief makkelijk aan te sluiten op de WiFi
  • Vanuit de app makkelijk te besturen
  • 2 standen qua zuigkracht
  • Maakt zelf de plattegrond tijdens de eerste ronde

Minpunten

• Nog geen

DePemy 24-09-2019

Je mag best af en toe lui zijn!

TL;DR:
Fantastisch product! Robot is specifiek en doet het erg goed.
Makkelijk in onderhoud en makkelijk bij te houden via de app door no-go lines en een plattegrond.
Heel erg blij mee!

Voor dat ik begin, laat ik wel even duidelijk maken dat ik dankzij Reviewclub dit geweldige product heb mogen testen.

Om een accurate review te kunnen schrijven zal ik je eerst wat vertellen over mij en mijn huis.
Ik woon samen met mijn vriendin en twee katten; een Egyptische Mau (korthaar) en een Ragdoll (langhaar). Ik studeer zelf nog en mijn vriendin werkt. En nu denk je vast, maar waarom is dit in vredesnaam nou belangrijk voor de review? Nou het zit zo; doordat we allebei in het dagelijks leven doordeweeks veel weg zijn, hebben we minder tijd voor het huishouden, terwijl onze katten maar uitharen. Haar vliegt soms in plukken heen en weer, en blijft hangen in ons kleed dat we hebben liggen. Als je dan net als mij niet altijd de tijd hebt om doordeweeks wat vaker te stofzuigen hoopt dit best wel op, dus de stofzuigrobot is een fantastische aanvulling. Ga er eens rustig voor zitten en geniet mijn rollercoaster van emoties en details over deze stofzuiger!

Wooo! De doos is binnen! E X C I T E D !

Voordat ik kon beginnen met het stofzuigen van mijn huis heb ik de stofzuiger eerst moeten laten verbinden met mijn WiFi. In principe waren daar totaal geen problemen mee, al had de robot wat moeite met mijn 5GHz netwerk. Daarom ben ik daarna over gegaan naar mijn 2.4GHz netwerk en ondervond geen problemen meer. Als je een beetje een moderne modem hebt kun je je netwerk voor beide GHz instellen, dus dat is geen probleem.

Eenmaal geïnstalleerd en de robot een naam gegeven (Lulu in ons geval), kon ik een floorplan opzetten. En ik hoor je al zeggen; “Een floorplan? Wat is dat nou weer?”. NOU, een floorplan is cruciaal bij het opzetten van deze stofzuiger. Je wil dat de stofzuiger elke dag(of wanneer je het in stelt) je huis schoon maakt en niet overal tegen aan botst. Met een floorplan maakt de robot een soort van Lay-out van de kamer(s) in het huis zodat je een planning kan maken. Uiteraard kan Lulu niet overal bij, dus moeten er no-go lines ingesteld worden. No go lines zijn erg gemakkelijk in te stellen. Lulu werkt dankzij de LaserSmart™-technologie erg accuraat en verdeeld de plattegrond met stippen. Zo kun je makkelijk instellen waar Lulu wel, en niet mag komen. Bij het begin is het wel even op letten. Zelf heb ik een plank gepakt en die zo nu en dan op plekken neergezet zodat de laser dit op pakte en Lulu besefte dat ze er niet langs kon. Bijvoorbeeld bij mijn tv-meubel; deze was net te hoog om door de laser opgepakt te worden, maar te laag om voor Lulu er tussendoor te kunnen. Zo kwam ze telkens vast te zitten. Ook kon ze niet over de poten van de eetkamer stoelen heen. Verder had ze alles zelf wel door, en was het kleed ook geen probleem! ZE KOMT ZELFS ONDER BANK! Eenmaal de floorplan en no-go lines ingesteld heb ik haar ingeplant om elke dag vanaf 13:00 een ronde te doen. Dit kan op een wat zachtere stand (eco) of een krachtige stand. Zelf heb ik de krachtige stand voornamelijk gebruikt, want deze werkte naar mijn idee beter.

Nu ze elke dag een ronde maakt moet ik er wel voor zorgen dat haar stofbakje en filter elke dag even geleegd worden, want met twee katten die heel veel uitharen is dat wel nodig, maar wat werkt dit fantastisch! Je maakt het filter gemakkelijk schoon met het bijgeleverde kammetje. En zo nu en dan maak je de borstel ook even schoon. Zorg er wel voor dat er geen katten speeltjes of kleine objecten op de vloer liggen! Lulu vond deze ook heel erg lekker!

De robot is erg specifiek en doet het erg goed, en vergeleken andere robots kan deze op akelig veel plekken zonder moeite komen. Ja zo nu en dan is de achterkant wat lomp en wil ze wel eens tegen de plint aan komen, maar dat hindert de robot verder niks. Drempeltjes, kleden en vloer verschil is geen enkel probleem voor Lulu, dat doet ze alsof het niks is! Het is trouwens ook super grappig wanneer je robot vast zit, dan krijg je een berichtje op je telefoon met; “Lulu: Help I’m stuck! Please come pick me up.”

Maar goed, we weten nu dus dat de robot haar werk erg serieus neemt en het heel erg goed doet. Het huis ziet er fantastisch schoon uit en een STUK MINDER katten haar! Dat is heel erg fijn! Maar hoe zit het eigenlijk met de batterij, en het gebruik van de app? Weetje, het is helemaal niet ingewikkeld. Over de batterij van de stofzuiger hoef jij je eigenlijk geen zorgen over te maken. Als de stofzuiger denkt te weinig energie te hebben (heb ik getest- sorry Lulu!), dan gaat deze uit zichzelf voor een pauze naar de oplaad dock, en laad deze op totdat het weer genoeg energie heeft om de ronde af te maken. Dus daar hoef je ook niet actief op te letten! Je kan gewoon lekker even op de bank zitten met de voetjes omhoog terwijl de robot schoonmaakt. Je mag best af en toe lui zijn!
En dan is er nog de app.. Moet ik de robot ook updaten? Eww- technologie! Nou geen zorgen hoor, de robot kan zichzelf gewoon updaten omdat deze in verbinding staat met je WiFi! Je kan dit zien wanneer je de App op je telefoon opent! En de app zelf? Die is heel erg gemakkelijk, dat is iets waar ik me totaal niet druk over maak. Het werkt goed en snel.

Maar DePemy, je bent zo positief! Zijn er dan geen minpunten?
Kijk, alle dingen hebben zo de goede en minder goede punten, en dus ook deze robot stofzuiger.
Zoals ik eerder al heb genoemd slokt de robot graag kleinere dingen op waardoor de borstel wel eens vast komt te zitten. Dan krijg wel een melding op je telefoon en kun je dit meteen verhelpen. Maar ook omdat de laser onder een soort van “deksel” zit heeft het de hoogte soms niet helemaal door. Maar ook hiervoor; een no-go line en het is weer opgelost. Ook is de opvang bak wat klein, waardoor je regelmatig deze moet legen (ik doe het dagelijks). Maar goed ook hiervoor krijg je een melding, en is het misschien wel leuk om te weten dat dit bakje groter is dan de gemiddelde robot stofzuiger. Verder heb ik niet veel aanmerkingen over dit product. Het werkt zoals het moet werken en het helpt je ontzettend in het huishouden. Wat wil je nog meer?

Al met al vind ik het een fantastisch product! Het maakt ontzettend goed schoon en je houd alles makkelijk bij via de telefoon. Waar je ook bent! Ik weet zeker dat ook jij hier erg blij mee zal zijn!

Pluspunten

• Maakt erg goed schoon
  • Makkelijk in onderhoud
  • App is gemakkelijk
  • Duidelijk in de stellen
  • Nieuwe technologie

Minpunten

• Zuigt ook kleine dingen op
  • Kent eigen hoogte niet
  • Opvangbak vaak legen

Winnie123456789 14-09-2019

Fijne robotstofzuiger

Ik heb deze robotstofzuiger thuis om te testen en ben er erg tevreden over!
Het instellen duurde wel heel eventjes; maar dat is gelukkig maar eenmalig.
Wij gebruiken hem voor de benedenverdieping en hebben 2 kinderen en een kat. Best veel haren en rommeltjes dus; maar deze zuigt hij allemaal netjes op. Wel even zorgen dat de vloer helemaal vrij is.
Ik zet hem elke dag even aan; ideaal!
De opvangbak is vrij klein; dus die leeg ik wel elke 2 dagen. Bij het leegmaken wel even goed opletten; voorzichtig openmaken anders ligt je stof weer op de grond..
Ik vind het oplaadstation niet mooi in de kamer; een minpuntje dus.
Verder qua zuigkracht dus erg tevreden!!

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • scheelt veel tijd!

Minpunten

• klein opvangreservoir
  • oplaadstation niet mooi in kamer

Corina82 09-09-2019

Robot stofzuiger

Robot is super handig om het netjes bij te houden maar deze versie mist soms toch wel wat hoekjes en randjes bij de muren. Duurde ook hele lang voordat hij de kamer uiteindelijk gescand had en dat je dan dus in kon gaan stellen dat hij niet onder de kast moest gaan anders kwam hij weer vast te zitten. Moesten dus met platen voor de kast werken om hem in te lezen. Verder stofzuigt hij onze houten vloer wel netjes op de lange stukken dus ben er erg blij mee omdat de vloer de gehele dag netjes blijft.

Pluspunten

• Stofzuigt houten vloer netjes

Minpunten

• Duurt lang met inlezen
  • Mist wel de randen dicht langs de muur

Anoek 09-09-2019

Goede zuigkracht, af en toe problemen

Onze Neato Botvac D4 connected is een welkome hulp in de huishouding gebleken. Deze robotstofzuiger is in tegenstelling tot andere in zijn soort van strak design voorzien en mooi in het zwart uitgevoerd. Hierdoor is hij een onzichtbare vriend in onze leefomgeving, wat wij erg belangrijk vinden. De Neato weet de ruimte goed in te schatten, geeft via de app regelmatig een update over het schoongemaakte gebied en werkt met een overzichtelijke heat-map van de ruimte. Zijn opruimkunsten mogen er ook zijn, in vergelijking tot onze eerdere robotstofzuiger weet de Neato flink wat meer vuil op te zuigen. Flink wat meer kwaliteit dan een instap-model dus. Met twee katten in een woning geen overbodige luxe. Het enige waar de Neato zo af en toe moeite mee heeft is het afmaken van de complete taak. Soms heeft de Neato er halverwege genoeg van en vergeet dan de keuken mee te nemen. Te verhelpen met een beetje lift hulp, maar we wachten hier nog wel op een verbetering. Het gebruisgemak is super via de app met eenvoudige duidelijke instellingen. Waarbij je ook gebieden kan aanwijzen waar De Neato niet mag komen, zoals de eetplekken van de huisdieren. Deze functie werkt tot nu toe echter nog niet naar behoren. We wachten op een reactie van de helpdesk. Het is dan vast snel verholpen.

• Goede zuigkracht
  • Prima met huisdieren
  • Handige app

Minpunten

• No-go lijnen werken niet altijd
  • Stopt vroegtijdig

Skrobbert 08-09-2019

Zeer goede ervaring in het gebruik

Een eerste installatie moet eenvoudig zijn, maar ik had wel een paar kleine problemen. De bedieningselementen en indicatoren zijn minimaal. Er is een enkele knop die samen met de bumper op vier locaties kan worden ingedrukt. Het apparaat bevat een batterij-indicator en een voor de connectiviteit. Om het apparaat in te stellen vraagt ​​de app u om het apparaat in de koppelmodus te zetten, waardoor een WiFi-verbinding voor uw smartapparaat ontstaat. Omdat er niet veel feedback was, kostte het me verschillende pogingen om de knopdrukken en timing goed te krijgen zodat de SSID op mijn telefoon verscheen. Vervolgens laat de app je je wifi-netwerk selecteren, maar de mijne werd niet op de lijst weergegeven en moest handmatig worden ingevoerd. Dit ging niet eenvoudig maar het lukte tenslotte. Ik had in de eerste dagen wel het issue dat de app de verbinding met de stofzuiger was verloren. Om de paar minuten kon je weer de verbinding herstellen. Naa een aantal dagen heb ik hier geen last meer van gehad.
Nadat ik het apparaat had ingesteld, activeerde ik de eerste reinigingscyclus, die de vloeroppervlakte reinigt en in kaart brengt. De Neato gebruikt een combinatie van laserpulsen en af ​​en toe een botsing met de bumper om rond te navigeren. Over het algemeen heeft het uitstekend werk verricht door de ruimte te bewegen, bochten te nemen en obstakels te vermijden. Ik was vooral onder de indruk dat het stopte rond de deuren die uitstaken. Het is een lage robot en zal dus ook onder de meeste meubels komen. Het stofzuigen is stiller dan ik had verwacht, wat een aangename verrassing was. Het schoonmaak pad was efficiënt, zelfs zonder de kaart, waarbij het apparaat slechts enkele gebieden opnieuw besloeg. Het oppikken van het vuil werd solide uitgevoerd, het had geen probleem kruimels, dierenharen en andere kleine spullen die ik per ongeluk op de vloer had achtergelaten. Het kan ook prima overweg met de koorden van o.a. de tv. Het rapport zei dat het 42 minuten duurde om onze begane grond van 45 vierkante meter schoon te maken en vervolgens terug te keren naar de oplaadbasis. Je kan tevens no-go-grenzen kunt instellen vanaf de digitale kaart in de app. Je kunt er zoveel instellen als je wilt, wat handig is omdat ik niet wil dat de stofzuiger onder bepaalde meubels en in de buurt van plekken waar het vast kan komen te zitten komt. Met deze no-go-gebieden wordt de schoonmaaktijd ook een stukje teruggebracht. De verzamelbak is niet groot, dus als je dagelijks gaat stofzuigen dan is het aan te raden om het regelmatig te legen. Het legen is een beetje een rommelige onderneming, omdat veel haar en vuil vast komen te zitten in het geplooide filter dat moet worden verwijderd om de bak te legen. Daarom moest ik het puin met mijn vingers of met een kruimeldief uit de plooien trekken, wat een beetje slordiger is dan ik zou willen voor iets dat dagelijks moet worden geleegd. Ook komen lange haren verwikkeld te zitten in de borstel aan de onderkant. Deze moet je ook handmatig lostrekken.
De D4 is volgens mij een van de instapmodellen, dus er ontbreekt een zijborstel die wordt gebruikt om vuil uit hoeken in het pad van de hoofdborstel te brengen, een grotere accu en als ik mij niet vergis een luxere borstel aan de onderkant. Over het algemeen is de Neato D4 Connected een robotstofzuiger waar je in een gemiddeld huis erg blij van wordt. Maar degenen met grotere huizen en / of huisdieren willen misschien een van Neato's hogere spec-modellen overwegen.

Pluspunten

• Laserkamer in kaart brengen
  • Efficiënt schoonmaak pad
  • Virtueel no-go gebied programmeren

Minpunten

• Rommelig legen / opruimen van het bakje
  • Vereist een smart device en app
  • Het heeft geen zijborstel

Chelseyesmeralda 07-09-2019

Mijn beste vriend!

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van deze robotstofzuiger en wat is het een verrijking! Met 2 katten in huis is het na 1 dag alweer stoffig/harig in huis, hoe handig is het dan om enkel je stofzuiger maar aan te hoeven zetten en hij doet alles voor je! Het installeren voorafgaand ging erg makkelijk en is duidelijk uitgelegd in de app van Neato. De stofzuiger maakt eerst een testrondje om te bekijken hoe het huis eruit ziet. Het is belangrijk om dan alle spullen weg te halen in het huis die de stofzuiger kunnen belemmeren. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en maakt het huis grondig schoon. Het heeft een mooi design, waardoor het niet misstaat in het interieur. Wel vind ik dat de stofzuiger soms erg lang op 1 stukje van het huis blijft hangen. De stofzuiger haalt het hele huis dan niet op 1 batterij. Verder is dit geen enkel probleem omdat hij zelf teruggaat naar zijn station en verdergaat zodra hij vol is. Al met al een pracht ding!

• Makkelijk instelbaar
  • Goede zuigrkracht

Minpunten

• Korte accu duur
  • Blijft lang op plekjes hangen

Roger 06-09-2019

Instapmodel Neato robotstofzuiger

We mochten deze testen en waren in eerste instantie aardig blij met dit apparaat.
Uitgepakt en meteen geprobeerd te connecten aan me ipod touch maar dat werkte niet al werkte het op de ipad wel meteen.

De robot eerst laten opladen wat vrij snel gaat en toen een floorplan gemaakt.
Schijnbaar kun je met een goedkoper model maar 1 floorplan maken wat ik dus erg jammer vindt en ook best goedkoop. Want wil je er meer zul je dus een duurdere versie moeten kopen.

Floorplan is gemaakt en de robot gaat zijn route zuigen maar loopt regelmatig vast op stukken en sommige stukken lijkt hij 3x te doen. Dat valt dus best tegen.
Hij heeft de route een paar x onderbroken omdat hij zomaar het balkon op wilde of in een hoek zijn draai niet kon maken.
Kabels moeten niet in de weg liggen. Dus je huis moet kabelvrij zijn.
Klein bakje voor de troep en dus elke x leegmaken

Positief: weinig geluid , goede batterij

Pluspunten

• Batterij
  • Weinig geluid

Minpunten

• 1 floorplan
  • Niet echt betrouwbaar qua route