AEG RX9-1-SGM - Reviews

Geluidsniveau
75 dB
Voltage
14,4 volt

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,4

Chantal Biljard 25-10-2017

Fijne schoonmaakhulp

Deze robotstofzuiger zuigt geweldig, is erg makkelijk in gebruik zowel door de app, het simpel op tijd programmeren als het eenvoudig te legen reservoir. Hij scant de kamer en slaat geen plekje over. Al is het wel jammer dag hij vrij dik is waardoor hij bijvoorbeeld niet onder onze bank kon stofzuigen. Maar mede daardoor hoef je de opvangbak van het stof niet zo vaak te legen wat wel weer fijn is.

Pluspunten

• Accuduur
  • Gaat zelf terug naar oplaadstation
  • Makkelijk te bedienen en programmeren via de app
  • Zuigt goed

Minpunten

• Dikte/hoogte van de stofzuiger

Elzebos 25-10-2017

Handig voor erbij

Het is super handig dat de stofzuiger op afstand met de app de bedienen is. Hierdoor Kun je vanaf de bank de stofzuiger aanzetten.
Als het WiFi bereik in huis niet overal goed is, dan werkt de stofzuiger niet altijd goed bij ons.
De stofzuiger lijkt klein, maar zuigt meer op dan we hadden verwacht.

Pluspunten

• Te bedienen met een app
  • Op afstand of vaste tijden in te stellen

Minpunten

• Maakt relatief veel geluid.

Ingrid 25-10-2017

Mooi design

Makkelijk te bedienen stofzuiger via app.
Doet zijn werk wanneer mij dat uitkomt
Ziet er mooi uit zodat hij niet misstaat in de woning.

Pluspunten

• Goede bediening via app
  • Maakt erg goed schoon en is erg stil

Minpunten

• Kan niet zelf een schoonmaakgebied bepalen

Alex Donkers 27-10-2017

Makkelijke zelfstandige robotstofzuiger

Wij mochten deze robotstofzuiger testen terwijl wij al een aantal jaar een simpelere variant van Philips gebruikten. Deze stofzuiger zuigt veel beter en regelt alles zelfstandig als je eenmaal hebt aangegeven wanneer hij aan de slag moet. Dit kan heel makkelijk via de app, daarmee kun je hem ook op afstand bedienen.

Pluspunten

• Automatisch terugkeren naar dockingstation
  • Zuigt goed
  • Slaat geen plekje over

Minpunten

• Te hoog om onder onze bank te kunnen

Merel 14-11-2017

Maakt de verwachtingen niet waar

De stofzuiger een paar weken mogen testen. Met 2 kinderen en een drukke baan, doet het vooruitzicht van een huishoudelijke taak minder mij vast warmlopen!

De stofzuiger is makkelijk te installeren en te bedienen via de app, zelfs op afstand. Dat de stofzuiger op afstand bedienbaar is, is ook wel handig gezien het geluid dat het apparaat produceert. Wij gebruikten hem alleen als we niet thuis waren.

De eerste keer is de stofzuiger een beetje zoekend naar zijn omgeving, maar al snel gaat hij systematisch de ruimte af. Helaas slaat hij hierbij afgescheiden ruimtes als de hal en bijkeuken over, ondanks dat de deuren geopend waren en er geen drempel zit.

De keren dat wij hem gebruikten troffen we hem bij thuiskomst ergens in de kamer aan, hetzij omdat de accu leeg was, hetzij omdat hij was vastgelopen op de convectorput of tapijt. Hierdoor moet je voor gebruik het huis eerst stofzuigerproof maken, wat het gebruiksgemak niet ten goede komt.

Kortom, voor ons is deze stofzuiger helaas geen blijvertje.

Pluspunten

• Makkelijk en op afstand te bedienen via app
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Slaat ruimtes over
  • Loopt vast op bijv. tapijt of convectorput

Marjolein 12-11-2017

Handig naast stofzuiger

Handig om dagelijks te gebruiken naast stofzuiger. Makkelijk om aan te zetten als je ‘s morgens de deur uit gaat. Maakt prima schoon. Mede door borstel aan de zijkant.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

• Werking app
  • Hoge aanschaf prijs

Daan 09-11-2017

Mooi design, maar goed schoom

Het is een mooie toevoeging op de huidige stofzuiger. Lekker als het huis schoon is als je thuis komt.

Pluspunten

• vaste schoonmaak tijden
  • zelfstandig

Minpunten

• installatie werkte in het begin niet

Rob Pennings 06-11-2017

Goede Robot stofzuiger

Ik heb dit product mogen testen en ik ben positief verrast met de resultaten.
Zelf heb ik een andere robot stofzuiger maar deze is wat mij betreft een stuk beter beter.
Deze stofzuiger is gemakkelijk schoon te houden, de haren draaien niet in de wielen of borstels maar komen voor een groot deel in de stofbak. De stofzuiger is redelijk stil en zeer gemakkelijk in gebruik. Als je bent vergeten om hem aan te zetten of te programmeren dan kun je via de APP nog het e.e.a aanpassen. Gaat gemakkelijk onder het bed door of de kasten,. Je moet de lader wel wat ruimte geven zodat de stofzuiger gemakkelijker zijn weg kan terug vinden om weer te laden. Goede zuigkracht.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Onderhoud is minimaal
  • Lekker compact
  • Redelijk stil

Minpunten

• Behoorlijke aanschafprijs

MP 06-11-2017

Fijne Robotstofzuiger

Fijne stofzuiger, maakt niet veel herrie en maakt goed schoon. Handig in te plannen met de app. Schoonmaken is ook makkelijk. Wel vrij prijzig.

Realex76 06-11-2017

Compacte superieure stofzuiger

De AEG RX9 is een compacte robotstofzuiger met super zuigkwaliteit. Hij komt in alle hoeken.
Botsen is een zeldzaamheid. Hij scant als het ware de ruimte vooraf af en draait netjes om objecten heen. Wanneer het stofreservoir vol is geeft hij dat duidelijk op het display aan. Als de accu tijdens het zuigen leeg is keert hij terug naar het basisstation om later, als hij weer opgeladen is, verder te gaan waar hij gebleven was.

Pluspunten

• compact
  • botst bijna nergens tegen aan
  • handige app besturing
  • goed zuigkracht
  • komt goed in de hoeken

Minpunten

• rolt wat luidruchtig over de vloer

F 25-04-2018

Ideale hulp in de huishouding met een mooi uiterlijk

Ideaal elke dag een net huis, goed te bedienen via de app en weet zijn oplaadstation goed te vinden.
Je staat er verteld van hoeveel vuil dit apparaat op zuigt.
In de eco stand is hij geluids vriendelijk.
Slaat geen hoekje over en is makkelijk te legen.
Ipv elke dag hoef ik nu nog maar 1x in de week te stofzuigen.
Erg handig in een gezin met kinderen en huisdieren.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • In eco stand geluids vriendelijk
  • Zuigt veel op
  • Makkelijk te legen
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Nina 24-01-2018

Makkelijk in gebruik

Goede zuigkracht. Makkelijk te bedienen. Heel handig met de app voor je telefoon. Kan hem aan zetten terwijl ik op mijn werk zit.

Pluspunten

• App voor je telefoon

Minpunten

• Moet overal wifi berijk hebben

René 14-11-2017

Mooi design, doet zijn werk

Erg handige stofzuiger die schoonmaakt wanneer je dat uitkomt en ook echt schoonmaakt!
Erg makkelijk via de aap te bedienen

Pluspunten

• Maakt moeilijk bereikbare plekken schoon
  • Via app te bedienen

Minpunten

• Kunt niet zelf een gebied kiezen

Marije 09-11-2017

Deze robotstofzuiger zuigt echt

We hebben deze robotstofzuiger zo’n twee weken mogen uittesten. Zelf hebben we een Mieke scout dus konden mooi vergelijken. Voordeel van deze robotstofzuiger is dat deze echt zuigt i.p.v. opveegt. Nadat de batterij leeg is maar dekamer nog niet helemaal is gedaan gaat de stofzuiger weer verder nadat deze is opgeladen. Geeft elf aan wanneer het bakje geleegd moet worden. Is makkelijk aan te zetten via een app maar ook te programmeren. Wel maakt deze meer herrie als deze over laminaat rijdt. De Mieke schoot gaat baan voor baan de ruimte af en de aeg lijkt weinig structuur in te zitten (althans wij hebben deze. Iet kunnen ontdekken) maar maakt de ruimte wel volledig schoon. S

Pluspunten

• Zuigt echt i.p.v. opvegen
  • Makkelijk te bedienen en programmeren via de app

Minpunten

• Maakt aardig wat geluid
  • Prijzig

Van Eyk 09-11-2017

Mooi apparaat, geen aanvulling op handmatig stofzuigen

Ik heb dit product mogen testen en de verwachtingen waren hooggespannen, zeker gezien de aanschafwaarde van de robot. Hij ziet er fantastisch uit en mocht dan ook zichtbaar in de woonkamer staan. De installatie was helder en eenvoudig, dus opstarten was gemakkelijk. Ik heb hem eerst laten lopen terwijl ik thuis was om te kunnen zien of hij deed wat hij behoorde te doen. Eerste indruk was goed, al had hij wat moeite om z'n pad te kiezen en uiteindelijk weer het basisstation terug te vinden. Ook vond ik hem wat luid, ondanks de ECO stand. De volgende dag op afstand opgestart via de app, die overigens goed in elkaar zit en gemakkelijk te bedienen is.

Helaas ging de connectie verloren. Bij thuiskomst bleek dat de robot vast zat in de convectorput.

Ik heb de convectorput zelf afgeschermd en het nogmaals geprobeerd. Bij terugkomst thuis leek het huis goed schoon te zijn, met uitzondering van de bijkeuken en hal. Deze waren niet meegenomen, terwijl de deuren wijd open stonden en er geen drempels zijn.

Ik heb klantenservice hierover gebeld en gevraagd of hier oplossingen voor zijn. Helaas konden ze mij hier nog niet over informeren, ze zouden er op terugkomen. Ook bij de FAQ's in app werd nog weinig vermeld over dit product.

Snel teruggebeld met goede uitleg. Helaas was er geen oplossing voor het convectorput probleem, behalve dan het zelf afdekken ervan. Extra ruimtes worden mogelijk bij de scan van de kamer ook niet meegenomen, wat verklaart dat de bijkeuken en hal niet zijn meegenomen.

Al met al een mooie gadget, maar (nog) teveel haken en ogen om voor die prijs aan te schaffen.

Pluspunten

• looks
  • gebruiksgemak
  • op afstand te bedienen
  • programmeren

Minpunten

• luidruchtig
  • zuigt niet alle ruimtes
  • geen detour mogelijk

Jolan 08-11-2017

Slank model met handige hoekborsteltje.

Op het eerste oog is het een mooi afgewerkt “slank” model. Maar tijdens de testperiode vond ik het apparaat tegenvallen. Na elke ronde stond de stofzuiger op een andere plek stil en kon het basisstation niet vinden, dit doet onze huidige beter.

Pluspunten

• Hoekborstel
  • Slank model
  • Stiller

Minpunten

• Kan basisstation niet vinden
  • Maakt hierdoor niet de hele ruimte schoon

Dyngeman 06-11-2017

Gemakkelijk en stil

De stofzuiger is gemakkelijk in bediening en installatie. Ook maakt hij niet heel veel geluid. Wel had hij vaak moeite om het dockingstation terug te vinden, ook na verplaatsing daarvan waardoor hij halverwege de schoonmaakbeurt met een lege accu midden in de kamer stond. Hierdoor kwam hij niet overal. Het stofbakje is eenvoudig te legen en door de grootte hoeft dit maar 1x in de paar dagen bij dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Gemakkelijke installatie
  • Doet stil zijn werk
  • Bediening op afstand via de app

Minpunten

• Kon vaak docking niet terugvinden
  • Gaat niet verder na handmatig docken

Suzanne 01-11-2017

Geen vervanging van gewone stofzuiger

Het is natuurlijk handig dat deze stofzuiger volledig automatisch werkt. Hij houdt zelf bij waar hij geweest is, gaat gemakkelijk over drempels (je moet wel deuren open laten staan) en gaat automatisch terug naar het laadstation. Het is echter geen vervanging van de gewone stofzuiger, omdat er teveel stukjes onbereikbaar zijn (bijv. onder salontafel/bank/bed en in hoekjes). De plaatsen waar de stofzuiger bij kan, worden goed schoon. Hij is echter meerdere keren vastgelopen (bijv. onder verwarming), waardoor we bij thuiskomst toch geen schone woonkamer hadden. Daarnaast is de oppervlakte die de stofzuiger kan schoonmaken na 1 laadbeurt beperkt (onze woonkamer kon niet in 1x), het stofzuigen duurt behoorlijk lang en ook de laadtijd is lang. We hebben dit product uitgetest en zouden hem zelf niet aanschaffen, veel te duur voor 'erbij'.

Pluspunten

• Werkt automatisch
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Kan niet overal bij; zuigt niet alle hoekjes
  • Kan beperkte oppervlakte schoonmaken per laadbeurt
  • Stofzuigen en laden duurt lang

Bos 27-10-2017

Mooie stofzuiger

Het is een mooie stofzuiger die meer opzuigt dan je verwacht. Erg handig dat de stofzuiger met een app te bedienen is.

Pluspunten

• Op afstand bedienbaar via een app
  • Je kan de stofzuiger instellen op tijd

Minpunten

• Maakt veel lawaai

Chantal 26-10-2017

Helaas toch geen vervanger van de aloude handstofzuiger...

Persoonlijk vindt ik dat het apparaat veel lawaai maakt. Het voordeel is dat je hem 's nachts kan laten werken als iedereen slaapt (wel de deur dicht doen i.v.m. geluid...)
Reinigen van het opvangbakje is een fluitje van een cent. Echter wij hebben een hoogpolige mat, waarmee hij toch wel problemen had. Daardoor werd slechts een deel van de kamer gereinigd... Ook had mijn man wat problemen om de app na installatie op te roepen en aan te passen.
Helaas voor ons geen vervanger van de aloude stofzuiger...

Pluspunten

• vormgeving
  • 's nachts werken

Minpunten

• lawaai
  • kon niet de gehele kamer doen