iRobot Roomba 865 - Reviews

Nat en/of droog
droog

Barworm 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Handige hulp

Ik ben erg blij dat ik nu deze roomba robot kon inzetten om mij met het eeuwige stofzuiger werk te helpen. Het ia een prima apparaat dat er voor zorgt dat het huis iedere dag een stof beurt krijgt en dus veel netter is.
Helaas vind ik het apparaat wel wat lawaaiig. En zijn de automatische programma's niet zo goed dat de robot stofzuigt terwijl ik weg ben. Dit komt vooral omdat hij vaker vastloopt op iets dat op de grond slingert (kinderspeelgoed bv) en een enkele keer een gordijn of klamboe.
Voor een robotstofzuiger is de zuigkracht en de precisie wel erg goed, hoekjes worden nooit overgeslagen en de zuigkracht is ook goed.

Sanna 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Handige krachtige stofzuiger

Ik gebruik deze stofzuiger vooral beneden. Daar gaat hij over laminaat en steen. Dat maakt hij goed schoon. Hij neemt met gemak onze drempels. Helaas past hij niet onder onze bank. Ik heb wel eens het idee dat hij veel het zelfde rondje maakt, terwijl er ruimte is om verder te rijden. Onder de eettafel doet bij wel extra zijn best (gaat een paar keer extra heen en weer) wat ideaal is met twee kleine kinderen die nog al eens wat laten vallen. Het inplannen van een stofzuigronde gaat heel gemakkelijk en spreekt haast voor zig. Voor zover ik kan zien, gaat hij netjes op de afgesproken tijd aan de slag en is de kamer weer lekker schoon als we weer thuis komen.

Hij heeft wel eens wat moeite om bij zijn dockingstation te komen. Hij komt te hard en aan gaat dan draaien en neemt het dockingstation dan mee. Misschien dat hij op een andere ondergrond beter blijft staan?

Ik heb hem het liefts aan als we niet thuis zijn omdat ik hem nog vrij lawaaierig vind, je kan er niet even tv bij kijken zonder de tv vrij hard te zetten om nog wat te horen.

Maar verder een prims stofzuiger, maakt goed schoon.

Wesleybom 28-06-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig product, en fijne hulp in huis!

De roomba 865 is een geweldige robotstofzuiger, zoals beloofd ervaren wij hem als een echte hulp in huis... Je stelt indien gewenst voor de hele week tijden in en roomba werk keurig zijn schema af! Wij zijn uiterst tevreden en hadden vantevoren nooit gedacht dat het zo goed zou werken!

Voor ons is roomba een perfecte hulp, in een druk gezin waarin beide ouders fulltime werken is dit zeker een welkome hulp... Al blijven er altijd nog wel stofzuigdingen over, maar niet voor dagelijks! Ik bedoel hiermee, onder banken, op de bank en stoelen, de trappen etc.

Al met al zeer tevreden en wij ervaren het als een fijne hulp in huis...

LoisK 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Nooit meer stofzuigen en toch een schoon huis

In ons appartement van 95 m2 weet deze Roomba het de laatste tijd goed schoon te houden. Eén keer per dag of twee dagen laten we hem rijden en legen we z’n volle bakje na het stofzuigen. Gelukkig weet hij z’n dockingstation altijd weer te vinden waardoor hij opgeladen is voor de volgende sessie. Drempeltjes naar andere kamers weet hij ook met gemak te overbruggen, er zit namelijk een flink sterke motor in en grote wieltjes. Soms zelfs wat te sterk met het wegduwen van vazen en lichte tafeltjes. Ook onder onze bank en bed houdt hij het netjes schoon. Het is niet de meest stille robotstofzuiger, maar dat komt wel doordat hij flinke zuigkracht heeft. We laten hem wel zonder problemen rondrijden als we thuis zijn, het is toch een stuk zachter dan een gewone stofzuiger. Voor het geld zijn er misschien ook robotstofzuigers te krijgen met meer functies (zoals dweilen en room mapping), maar als je dat niet nodig hebt is dit wel een aanrader. Hij kan het gewone stofzuigen echt vervangen.

eline-1984 26-06-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Ik hou van een schoon huis. Het liefst zou ik iedere dag stofzuigen als ik daar de tijd voor had. Voor mij is een robot stofzuiger dan ook echt een uitkomst. Inmiddels heb ik ruim een week de stofzuiger in huis en ik ben heel tevreden. Omdat ik wel echt wilde weten of hij overal komt, heb ik een keer ergens wat rommeltjes neergelegd op de vloer. Toen ik aan het einde van de dag thuiskwam was het weg. De eerste keer dat ik heb gebruikte was ik zelf thuis. Net als bij een gewone stofzuiger maakt de Roomba vrij veel geluid. Als je zelf niets doet, valt dit op. Ik heb hem nu dan ook ingesteld op schoonmaken als ik niet thuis ben. Doordat hij over de stoelpoten heen gaat hoe ik niet bang te zijn dat hij vast loopt. Als hij heeft schoongemaakt gaat hij automatisch terug naar het laadstation om op te laden.
Mocht je net als ik van een schoon huis houden maar niet heel veel tijd hebben dan raad ik dit product zeker aan. Het is wel een investering, maar het is het wel waard. Hij maakt goed schoon en ik denk dat ook katten en hondenharen makkelijk worden opgezogen al heb ik zelf geen huisdieren. Echter, door het geluid en de beweging kan ik me voorstellen dat huisdieren lichtelijk in paniek raken als de roomba begint met zuigen.

Anne197003 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Handig als je zelf niet wilt stofzuigen

We hebben de robot zuiger nu een week in huis.
Boven hebben we vloerbedekking en daar werkt hij zijn programma redelijk goed af.
We zien vaak dat hij over dezelfde plek gaat, hebben nog niet het idee dat hij overal komt. Terwijl de ruimte zich er wel voor leent.
Beneden hebben we laminaat en een vloerkleed.
Ook hier zien we dat hij niet overal komt, terwijl er wel de ruimte is.
Rommel zuigt ie wel goed op.
Bij ons pakte hij een luidspreker snoer, deze gaf hij netjes uit zich zelf weer terug.
Het legen van de robot gaat redelijk.
Je moet het er af en toe wel uit plukken.

justw1n 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Matig tevreden

Heb de iRobot nu een week in huis.
Tevreden? Matig tot oké.

Mijn huishouden bestaat uit 2 volwassen en 2 katten.
De volwassenen zijn elke dag vroeg de deur uit. De katten daar in tegen zijn lekker de heeldag naar binnen en buiten aan het rennen en de boel vies aan het maken. Nu leek het mij dus wel handig om de Robot stofzuiger een kans te geven. Het grootste vuil pakt hij wel prima op. Helaas komt hij niet overal bij en moet ik om het echt netjes te maken nog de gewone stofzuiger er door heen halen. Hij komt niet onder de tafel ivm de stoelen en op een paar andere lastige plekjes met tafeltjes en kastjes. Hij heeft zelfs een keer vast gezeten onder een kastje. Nu heb ik dat een beetje aangepast en is dat probleem verholpen.

Het instellen van de timmers vond ik wel even een klusje. Had graag gezien dat dit via een app zou kunnen.
De opvang bak van de stofzuiger valt mij ook een beetje tegen. Door de plukken katten haren geeft hij snel aan dat hij vol zit.

Het scheelt mij een hoop werk in huis dus ben er toch misschien wel tevreden over. Maar het aanschaf bedrag was wel erg hoog. Hoop dat hij het lang vol houd.

Ndg 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super apparaat

Wat een uitkomst deze robot , we hebben een groot gezin van 7 personen en hond en kat , en dat brengt wel wat vuil met zich mee. De robot is zo eenvoudig te programmeren dat hij nu uitzichzelf na de maaltijden en savonds als iedereen in bed ligt zijn rondjes draait en het hele huiskamer en keuken netjes en schoon achterlaat. Voor de slaapkamers neem ik hem gewoon mee naar boven en ook daar zuigt hij het netjes en schoon terwijl ik met mijn doekje de rest poets. Voor de trap stopt hij netjes en losliggende kabels of tapijtjes rijdt hij zonder problemen overheen. Loopt hij toch ergens vast dat meldt hij dat in het Nederlands en zegt precies wat je moet doen om de storing te verhelpen.

Martijn 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden van onze aankoop

Ondertussen maken we al een tijdje gebruik van de iRobot Roomba 865 en die doet goed zijn werk. We wonen op een appartement, maar kunnen hem niet de ganse woning in een keer laten doen, want dan vergeet hij stukken. We laten hem daarom een tot twee kamers per keer doen en dat gaat zeer goed. Hij gaat goed tot in de hoeken en er is geen stof meer te zien als hij klaar is. Bij het naderen van obstakels vermindert hij vaart om uiteindelijk zacht in aanraking te komen en dan te keren. Hij is een stuk stiller dan een gewone stofzuiger zodat zelfs de kat er geen schrik van heeft.

Janvm007 23-05-2016 Product maand in bezit

Roomba 865 perfecte kuishulp

De installatie was heel eenvoudig met een gebruiksvriendelijke handleiding. Het duurde dan ook niet lang voor hij na een laadbeurt zijn eerste start nam. Ondanks zijn zone uit enkele aparte ruimtes bestaat doet hij deze vlotjes zonder echt stukken over te slaan. Indien je grondig één kamer wil doen sluit je gewoon de deur. En andere optie is de virtuele wall maar deze wordt standaard niet bijgeleverd.
Ook was onze schrik dat hij van de trap zou vallen ongegrond. Zijn sensoren zorgen echt voor alles hij vermindert zelfs snelheid nog voor hij een obstakel tegenkomt.
Als enige mindpunt is dat hij wel niet voor elk tapijt geschikt is maar dat klont logisch. Een langharig tapijt bekijkt hij als een obstakel en zal hij niet reinigen maar rond rijden. Dit is dan ook het enige minpunt.
De functie spot is ook handig. Een kleine zone te reinigen. De romba er op plaatsen, op spot drukken en hij reinigt enkel deze zone. Hij heeft zelfs een sensor om te controleren dat het wel degelijk goed gereinigd is.
De programmatie is ook leuk. Je kan hem heel eenvoudig een weekplanning geven en hij doet dan alles automatisch. Het enige wat je moet doen is elke week eens zijn vulbakje uitkuisen. Een kleinigheid voor wat hij in de plaats doet.

Besluit een intelligente hulp en zeker waar voor u geld!! Kijk wel welk tapijt u hebt.

Bright 23-05-2016 Product paar weken in bezit

Geniaal ding!

Ben zeer tevreden over het apparaat. Het zuigt werkelijk waar al het stof op, zelfs de hondenharen en lange haren. Het opvangbakje had iets groter mogen zijn zodat hij minder vaak geleegd hoeft te worden. Enkele keren heb ik een vastloper gehad bij de trap maar hij is er niet vanaf gevallen. Ik denk dat een virtual wall tot de aanbevelingen hoort.

Ideaal voor het schoonmaken van de ruimtes waarin de hond veel haren verliest!

Jan 22-05-2016 Product paar weken in bezit

iRobot Roomba 865

De iRobot Roomba 865 is een Handige stofzuiger, makkelijk in gebruik en makkelijk instelbaar.Mooie vormgeving.

Stofzuigerke 22-05-2016 Product maand in bezit

iRobot Roomba 865

Super blij met mijn nieuwe vriend. Elke dag een proper huis! Makkelijk in onderhoud en neemt ook alle lange haren mee!

Tchikiiii 22-05-2016 Product maand in bezit

Uitstekende robot apparaat

+ Op de plus:

1* Gebruikersvriendelijk
2* Verwijdert 99 % van het vuil
3* Zeer gemakkelijk te onderhouden

- Voor negatieve punten:

1* Matig lawaaierige, maar dit is niet heel ernstig , want dankzij de timer kan worden geprogrammeerd voor als wij afwezig

2* Autonomy mischeen een beetje laag voor 100m².

Hel1na 22-05-2016 Product maand in bezit

Fan van onze irobot

Met 3 kleuters in huis de ideale kuispartner gevonden. Na het ontbijt rijdt hij z'n eerste rit zodra we vertrekken. Ook s avonds doet hij weer een ritje. Goed in de hoeken, rijdt over tapijt, zuigt goed: stof, korsten die op de grond gevallen zijn, snippers papier,... Eenvoudig te bedienen. Kan lang rijden zonder dat hij zich moet opladen.
Minpunt: maakt evenveel lawaai als gewone stofzuiger, dus beetje plannen wanneer je m laat rijden.