iRobot Roomba 865

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 865 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Cinq 10-02-2018

Goed als hij zijn werk mag doen

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

De Roomba 865 heeft 3 verschillende reinigingscycli die het telkens na het aanzetten uitvoert. Daarmee reinigt hij eigenlijk prima, zolang je de Roomba maar wel steeds in dezelfde ruimtes gebruikt. Soms zetten we hem ook op de bovenverdieping neer en daarna moet hij de benedenverdieping weer opnieuw ontdekken en reinigt een tijdje minder nauwkeurig.

Zuigen werkt prima (huishouden met kat en kortharige hond) en de accuduur is bij het bescheiden formaat van onze woning ruim voldoende. Ook het vuilreservoir is groot genoeg voor één zuigbeurt.

Verder handige zaken zijn de geringe hoogte waarmee hij ook onder kasten en het bankstel komt en de handige optie om te programmeren op welke momenten in de week hij aan de slag moet. Je kan dus prima midden in de nacht of overdag als je naar je werk bent de Roomba zijn werk laten doen.

Nu circa 8 maanden in bezit

Pluspunten

• reinigt goed
  • katten- en hondenharen geen probleem
  • programmeeroptie werkt erg goed
  • reserveonderdelen goed te verkrijgen

Minpunten

• doet het minder goed op het tapijt van de deurmat
  • reserveonderdelen kostbaar

kipje 50 19-11-2017

denk om wat voor vloerkleed je hebt

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

ik vind het een mooi produkt ben wel tevreden alleen heb ik een zwart wit grijs kleed met cirkels nu denk hij dat het een afgrond is dus hij doet maar stukjes van het kleed en je kan het ook niet leren dat vind ik wel een minpunt maar voor de rest fantastisch

Barworm 01-07-2016

Handige hulp

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Ik ben erg blij dat ik nu deze roomba robot kon inzetten om mij met het eeuwige stofzuiger werk te helpen. Het ia een prima apparaat dat er voor zorgt dat het huis iedere dag een stof beurt krijgt en dus veel netter is.
Helaas vind ik het apparaat wel wat lawaaiig. En zijn de automatische programma's niet zo goed dat de robot stofzuigt terwijl ik weg ben. Dit komt vooral omdat hij vaker vastloopt op iets dat op de grond slingert (kinderspeelgoed bv) en een enkele keer een gordijn of klamboe.
Voor een robotstofzuiger is de zuigkracht en de precisie wel erg goed, hoekjes worden nooit overgeslagen en de zuigkracht is ook goed.

Sanna 29-06-2016

Handige krachtige stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Ik gebruik deze stofzuiger vooral beneden. Daar gaat hij over laminaat en steen. Dat maakt hij goed schoon. Hij neemt met gemak onze drempels. Helaas past hij niet onder onze bank. Ik heb wel eens het idee dat hij veel het zelfde rondje maakt, terwijl er ruimte is om verder te rijden. Onder de eettafel doet bij wel extra zijn best (gaat een paar keer extra heen en weer) wat ideaal is met twee kleine kinderen die nog al eens wat laten vallen. Het inplannen van een stofzuigronde gaat heel gemakkelijk en spreekt haast voor zig. Voor zover ik kan zien, gaat hij netjes op de afgesproken tijd aan de slag en is de kamer weer lekker schoon als we weer thuis komen.

Hij heeft wel eens wat moeite om bij zijn dockingstation te komen. Hij komt te hard en aan gaat dan draaien en neemt het dockingstation dan mee. Misschien dat hij op een andere ondergrond beter blijft staan?

Ik heb hem het liefts aan als we niet thuis zijn omdat ik hem nog vrij lawaaierig vind, je kan er niet even tv bij kijken zonder de tv vrij hard te zetten om nog wat te horen.

Maar verder een prims stofzuiger, maakt goed schoon.

Wesleybom 28-06-2016

Prachtig product, en fijne hulp in huis!

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

De roomba 865 is een geweldige robotstofzuiger, zoals beloofd ervaren wij hem als een echte hulp in huis... Je stelt indien gewenst voor de hele week tijden in en roomba werk keurig zijn schema af! Wij zijn uiterst tevreden en hadden vantevoren nooit gedacht dat het zo goed zou werken!

Voor ons is roomba een perfecte hulp, in een druk gezin waarin beide ouders fulltime werken is dit zeker een welkome hulp... Al blijven er altijd nog wel stofzuigdingen over, maar niet voor dagelijks! Ik bedoel hiermee, onder banken, op de bank en stoelen, de trappen etc.

Al met al zeer tevreden en wij ervaren het als een fijne hulp in huis...

LoisK 27-06-2016

Nooit meer stofzuigen en toch een schoon huis

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

In ons appartement van 95 m2 weet deze Roomba het de laatste tijd goed schoon te houden. Eén keer per dag of twee dagen laten we hem rijden en legen we z’n volle bakje na het stofzuigen. Gelukkig weet hij z’n dockingstation altijd weer te vinden waardoor hij opgeladen is voor de volgende sessie. Drempeltjes naar andere kamers weet hij ook met gemak te overbruggen, er zit namelijk een flink sterke motor in en grote wieltjes. Soms zelfs wat te sterk met het wegduwen van vazen en lichte tafeltjes. Ook onder onze bank en bed houdt hij het netjes schoon. Het is niet de meest stille robotstofzuiger, maar dat komt wel doordat hij flinke zuigkracht heeft. We laten hem wel zonder problemen rondrijden als we thuis zijn, het is toch een stuk zachter dan een gewone stofzuiger. Voor het geld zijn er misschien ook robotstofzuigers te krijgen met meer functies (zoals dweilen en room mapping), maar als je dat niet nodig hebt is dit wel een aanrader. Hij kan het gewone stofzuigen echt vervangen.

eline-1984 26-06-2016

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Ik hou van een schoon huis. Het liefst zou ik iedere dag stofzuigen als ik daar de tijd voor had. Voor mij is een robot stofzuiger dan ook echt een uitkomst. Inmiddels heb ik ruim een week de stofzuiger in huis en ik ben heel tevreden. Omdat ik wel echt wilde weten of hij overal komt, heb ik een keer ergens wat rommeltjes neergelegd op de vloer. Toen ik aan het einde van de dag thuiskwam was het weg. De eerste keer dat ik heb gebruikte was ik zelf thuis. Net als bij een gewone stofzuiger maakt de Roomba vrij veel geluid. Als je zelf niets doet, valt dit op. Ik heb hem nu dan ook ingesteld op schoonmaken als ik niet thuis ben. Doordat hij over de stoelpoten heen gaat hoe ik niet bang te zijn dat hij vast loopt. Als hij heeft schoongemaakt gaat hij automatisch terug naar het laadstation om op te laden.
Mocht je net als ik van een schoon huis houden maar niet heel veel tijd hebben dan raad ik dit product zeker aan. Het is wel een investering, maar het is het wel waard. Hij maakt goed schoon en ik denk dat ook katten en hondenharen makkelijk worden opgezogen al heb ik zelf geen huisdieren. Echter, door het geluid en de beweging kan ik me voorstellen dat huisdieren lichtelijk in paniek raken als de roomba begint met zuigen.

Anne197003 25-06-2016

Handig als je zelf niet wilt stofzuigen

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

We hebben de robot zuiger nu een week in huis.
Boven hebben we vloerbedekking en daar werkt hij zijn programma redelijk goed af.
We zien vaak dat hij over dezelfde plek gaat, hebben nog niet het idee dat hij overal komt. Terwijl de ruimte zich er wel voor leent.
Beneden hebben we laminaat en een vloerkleed.
Ook hier zien we dat hij niet overal komt, terwijl er wel de ruimte is.
Rommel zuigt ie wel goed op.
Bij ons pakte hij een luidspreker snoer, deze gaf hij netjes uit zich zelf weer terug.
Het legen van de robot gaat redelijk.
Je moet het er af en toe wel uit plukken.

justw1n 25-06-2016

Matig tevreden

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Heb de iRobot nu een week in huis.
Tevreden? Matig tot oké.

Mijn huishouden bestaat uit 2 volwassen en 2 katten.
De volwassenen zijn elke dag vroeg de deur uit. De katten daar in tegen zijn lekker de heeldag naar binnen en buiten aan het rennen en de boel vies aan het maken. Nu leek het mij dus wel handig om de Robot stofzuiger een kans te geven. Het grootste vuil pakt hij wel prima op. Helaas komt hij niet overal bij en moet ik om het echt netjes te maken nog de gewone stofzuiger er door heen halen. Hij komt niet onder de tafel ivm de stoelen en op een paar andere lastige plekjes met tafeltjes en kastjes. Hij heeft zelfs een keer vast gezeten onder een kastje. Nu heb ik dat een beetje aangepast en is dat probleem verholpen.

Het instellen van de timmers vond ik wel even een klusje. Had graag gezien dat dit via een app zou kunnen.
De opvang bak van de stofzuiger valt mij ook een beetje tegen. Door de plukken katten haren geeft hij snel aan dat hij vol zit.

Het scheelt mij een hoop werk in huis dus ben er toch misschien wel tevreden over. Maar het aanschaf bedrag was wel erg hoog. Hoop dat hij het lang vol houd.

Ndg 25-06-2016

Super apparaat

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Wat een uitkomst deze robot , we hebben een groot gezin van 7 personen en hond en kat , en dat brengt wel wat vuil met zich mee. De robot is zo eenvoudig te programmeren dat hij nu uitzichzelf na de maaltijden en savonds als iedereen in bed ligt zijn rondjes draait en het hele huiskamer en keuken netjes en schoon achterlaat. Voor de slaapkamers neem ik hem gewoon mee naar boven en ook daar zuigt hij het netjes en schoon terwijl ik met mijn doekje de rest poets. Voor de trap stopt hij netjes en losliggende kabels of tapijtjes rijdt hij zonder problemen overheen. Loopt hij toch ergens vast dat meldt hij dat in het Nederlands en zegt precies wat je moet doen om de storing te verhelpen.

Bright 23-05-2016

Geniaal ding!

Geschreven voor: iRobot Roomba 865

Ben zeer tevreden over het apparaat. Het zuigt werkelijk waar al het stof op, zelfs de hondenharen en lange haren. Het opvangbakje had iets groter mogen zijn zodat hij minder vaak geleegd hoeft te worden. Enkele keren heb ik een vastloper gehad bij de trap maar hij is er niet vanaf gevallen. Ik denk dat een virtual wall tot de aanbevelingen hoort.

Ideaal voor het schoonmaken van de ruimtes waarin de hond veel haren verliest!