Neato Botvac 85

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac 85 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

h******************@g******** 03-03-2022

Duurkoop

Geschreven voor: Neato Botvac 85

2 robot stofzuigers. Allebei kapot. Een op display oplichtende boodschap zet me terug op de vloer terwijl hij daar staat. Mbv medewerker online alles gereset. Blijkt dat hij alleen in Duitsland kan worden gemaakt. Waardeloos.

Minpunten

• Steeds problemen bij laser
  • Problemen met accu
  • Ziet geen trap valt overal van af

M rolink 09-06-2019

Neato signaturen pro

Geschreven voor: Neato Botvac 85

In eerste instantie erg tevreden, echter na twee en half jaar doet de display het niet meer. De site waar we de Neato gekocht hebben is er niet meer, dus waar moeten we met onze klacht heen? De Neato staat nu onder in de kast, helaas.

tverp 02-09-2016

Aanvankelijk geweldig, na een tijdje steeds meer kuren.

Geschreven voor: Neato Botvac 85

Dit apparaat hebben we in januari 2015 aangeschaft. De eerste maanden waren we best enthousiast. Goed, voordat we hem aanzetten moesten we wel eerst het huis aanpassen: stoelen op de tafels anders reed hij zich klem, tapijten omvouwen anders liep hij vast in de polen van het tapijt enz. Maar na zo'n 2 uur in een aanvankelijk vast, maar later volstrekt willekeurig patroon aan het zuigen te zijn geweest, had hij de benedenverdieping redelijk schoon. Wat wel opviel was dat hij moeite had met de hondenharen: die draaiden vast in de borstel en verstopten de doorvoer naar de opvangbak. Na ieder zuigbeurt moest de Botvac uit elkaar gehaald worden om de haren uit de borstel te peuteren en de dotten haar uit de doorvoer te verwijderen. Je had dan gelijk de gelegenheid om zand, wat wel werd opgezogen maar niet altijd in de opvangbak terecht kwam uit het apparaat te schudden.

Na een jaar kwamen de serieuzere problemen. De Botvac raakte steeds vaker de weg kwijt en zoog sommige delen van de benedenverdieping wel drie keer achter elkaar en sloeg andere delen over. Uiteindelijk kwam hij enkel nog 30 cm los van het basisstation en bleef vervolgens staan om telkens te herstarten. De leverancier dacht aanvankelijk dat de accu defect was, want, zo zei hij, dat is een regelmatig terugkerend probleem bij de Neato's (!), maar na eindeloos getwitter met de niet-Nederlandstalige helpdesk in Ierland kwam men tot de conclusie dat de sensor kapot was. Het apparaat werd onder garantie vervangen door een nieuwer exemplaar: de Botvac D85. Kijk vooral ook naar die review!

Pluspunten

• Enige tijdwinst

Minpunten

• Snel defect
  • Geen hondenharen
  • Geen zand
  • Geen tapijten
  • Onderhoud na zuigbeurt

Astrid 19-12-2015
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Ik heb deze Neato nu 1.5 jaar in bezit. qua mogelijkheden is het voor mij prima. Je kunt hem niet met een app bedienen of ondertussen naar zijn laadstation laten gaan. Hij gaat wel naar zijn laadstation als hij leeg is en zet zijn sessie weer voort als de batterij weer geladen is.
Hij is makkelijk in gebruik, zeer eenvoudig met 2 knoppen te bedienen en een voor zichzelf sprekend menu.
Door zijn vormgeving kan hij makkelijk in de hoeken komen. Niet overal onder maar dat los ik op door van te voren af en toe even langs te gaan met een vegertje.
Qua duurzaamheid ben ik wel teleurgesteld. De neato begon al naar een maand of 2 door te bliepen, regelmatig te vragen om zijn afvalbak terug te plaatsen terwijl deze gewoon geplaatst is. Na veel blazen, schoonmaken terugplaatsen enz doet hij het uiteindelijk wel weer maar geeft dit heel regelmatig aan. Houd u er rekening mee dat als u deze stofzuiger aan schaft u jaarlijks ongeveer 100 a 150 euro kwijt bent aan vervanging van filters, accu, borstel, borstelmondstuk ed. Nu naar 1.5 jaar is hij eigelijk onbruikbaar omdat hij van zijn laadstation alleen maar rondjes draait om zijn omgeving te verkennen, tegen de muren en meubels op rijd en vervolgens al bliepend verticaal ergens tegen op te staan. Als hij het doet, doet hij het goed en maakt hij alles erg netjes schoon. Hier in huis zijn we met zijn 5en en 2 grote honden.

fandijunior 11-08-2015
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Hij doet goed. Ik mis dat hij niet met de smartphone is te benaderen en daarnaast loopt hij vast met een wol tapijt en daardoor is de automatische functie van de schedule niet te gebruiken. Aan de andere kant hij kan ook niet goed onder de tafel i.v.m de stoelen, dit betekent dat voordat ik hem kan gebruiken de stoelen aan de kant moet doen en de tapijt verwijderen, kortom, ik ben zo even bezig met de voorbereidingen dan met zelf stofzuigen. De filter gaat super snel vis, en die moet elke keer opgeruimd worden.

m.coops 09-11-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

4 Jaar lang gezuurd om zoon ding, omdat mijn vrouw de honden haren zat was en daarom ook de hond!
nu sinds 3 weken in mijn bezit en het resultaat is dat mijn vrouw van de week zij dat het nog nooit zo schoon is geweest!
En dat ze tijd over heeft aan andere dingen, dan twee keer per dag met de stofzuiger rond te lopen!
4 uur in de ochtend gaat hij zijn eerste rondje doen
(hoor je boven niet)
In de ochtend zet ik hem snel in de gang waar de hond nachts slaapt +/- 5 min
daarna op de eerste etage dan doet hij alle ruimtes waar uiteraard waar de deuren openstaan.
wel even je huis nakijken op snoertjes op de grond enz.
Wij zijn over en dit is echt een topper.

Marc.83 31-10-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Na een lange dag op kantoor lag bij thuiskomst dat beruchte oranje witte briefje weer in de bus. Postbode gemist. Of misschien nog wel erger, nog een dag langer moeten wachten op mijn nieuwe speeltje: de Neato Robotstofzuiger Botvac 85

De volgende direct ochtend richting het postkantoor en vervolgens mijn nieuwe beste vriend aan het snoer gehangen voor de eerste oplaadbeurt. Geduld is zeker niet mijn sterkste kant, maar dit gaf mij wel de kans even flink op te ruimen. Nadat alle kledingstukken, papieren en kabels van de vloer waren verdwenen en Neato's batterijniveau het hoogtepunt had bereikt, kon het echte werk beginnen.

Enthousiast ging Neato aan de slag. Eerst werd de omgeving in kaart gebracht en vervolgens ging Neato systematisch langs de muren en deuren aan de slag. Het opgebouwde stof in de hoekjes verdween als sneeuw voor de zon. Na alle hoeken en randen te hebben afgewerkt, begaf Neato zich enthousiast in een patroon van rechte banen door de rest van mijn woning. Halverwege stuitte Neato echter op zijn eerste tegenslag. Al piepend maakte de kleine robot mij duidelijk hulp nodig te hebben. Eenmaal toegesnel zag ik direct waar het probleem lag, Neato was vast komen te zitten onder die grote bank in de woonkamer. Wat bleek, de bank was enkele millimeters te laag voor mijn huishoudelijk wonder, waardoor Neato pas merkte dat het eigenlijk een no go area was toen het al te laat was. Niet getreurd, zo snel geven wij niet op. Na een kort bezoek aan de bouwmarkt om wat dikke viltjes te halen, kon Neato zijn tocht weer vervolgen. Niet veel later was het zo ver... De vloer was eindelijk weer eens volledig stofvrij!

Sinds onze kennismaking, verblijdt Neato mij om de dag met een rondje door mijn woning. Op de kleine tegenslag tijdens onze eerste date na, heb ik wonderboy niet meer horen piepen. Zonder morren werkt ie alle vierkante meters in mijn appartement weg en heb ik naar het stofzuigen geen omkijken naar. Neato doet zijn werk als ik niet thuis ben waardoor ik er, op een schoon huis na, helemaal niets van merk. Wat een rust!

Kortom, ik kan me na twee weken al geen leven meer voorstellen zonder mijn kameraad Neato. Ik hoop niet dat er een dag komt dat ik weer met een grote lompe stofzuiger door het huis loop te zeulen...

Alle voordelen op een rij:
- Neato is eenvoudig te programmeren en rijdt braaf volgens schema het hele huis rond
- De opvangbak voor stof en dergelijke is eenvoudig te legen en schoon te houden
- De filters kunnen eenvoudig worden schoongemaakt en vervangen
- Neato heeft een goede batterij, waardoor hij met gemak mijn hele woning (80m2) in een keer kan afwerken
- Geen gedoe met software, apps of een afstandsbediening. Neato programmeer je gewoon in 1 keer via de display en vervolgens geen omkijken meer naar!
- Elke stofzuiger maakt herrie, maar Neato is beduidend stiller dan mijn vorige stofzuiger
- Hoekjes en randjes maken niet uit, Neato komt overal bij

Nadelen:
Eentje: Neato is net te hoog voor mijn bank. Wat dikkere viltjes hebben dit opgelost, maar het kan wellicht problemen opleveren met sommige meubels

ElenaAlasea 28-10-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Degelijk en goed toestel, via iBood aangekocht. Zuigt goed, en werkt eigenlijk quasi zoals een gewone stofzuiger (met het nadeel dat als er iets kleins toch over het hoofd gezien wordt, die er niet nog eens overgaat wat je met een gewone stofzuiger natuurlijk wel direct zou doen).

Het toestel kan perfect mijn appartement schoonhouden (82m²), maar blijft soms steken onder iets. Het zou heel interessant geweest zijn mocht er bovenop het toestel nog een kleine sensor gezeten hebben die merkt dat als het te nauw wordt, die ook niet meer verder probeert te gaan.
Valt natuurlijk perfect op te lossen met een paar kleine rubbertjes onder de zetel en het bed om die een halve centimeter te verhogen.

Aangenaam robotje, zeer handig en zeker aan te bevelen!

WAusma 25-10-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Zocht al langer om een robot zuiger totdat deze op iBood werd aangeboden. Moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Ik wist van tevoren dat de hoekjes niet werden meegenomen en andere kleine openingen ook niet, simpel weg omdat hij er niet past.

Maar waar hij wel komt is het schoon. Hij doet sommige stukken wel een paar keer. Soms zit er ook niet echt logica in de volgorde.(pakt een stuk van een kamer om vervolgens weer naar een andere kamer te gaan)

Wat ik jammer vind is dat de uitgeblazen lucht over de vloer wordt geblazen waardoor eventueel stof opwaait. (dit is overigens ook bij normale stofzuigers het geval.)

Opvangbakje is makkelijk te legen en schoon te houden.
De roterende borstel doet zijn werk ook goed.(lange haren willen nog wel eens ophopen bij het lager)
Heeft weinig problemen om over een kokosmat te gaan.
Geluid valt reuze mee.

Al met al redelijk tevreden. Hij doet wat ik er van had verwacht.
Accu gaat ruim een uur mee.Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen.

BPI76 24-10-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

De duurzaamheid is na paar weken wat moeilijk te beoordelen maar het voelt degelijk aan. Ze doet haar werk best grondig, voornamelijk doordat ze niet alleen veegt maar ook zuigt, waarbij ik wel moet aantekenen dat ons vloerkleed iets te harig voor de Botvac is. De borstel zet zich hier in vast. Ik rekende er toch al niet mee dat dit kleed handwerk bespaard bleef. Ze snort bijna dagelijks hart gestructureerde baantjes door de kamer waarbij we de eettafel stoelen met sledepoten meestal omhoog van de vloer doen en ook wat andere obstakels opzij zetten. Als de stofopvangbak na haar route zie is duidelijk dat ze er niet voor niets is.
Dusty is een echt maatje in het huishouden.

timvanstraaten 10-07-2014
Geschreven voor: Neato Botvac 85

Als een van de eerste bezitters van de botvac serie van Neato kan ik oprecht zeggen 100% tevreden te zijn. De zuigkracht is wederom verbeterd ten opzichte van de signature lijn, de stof filters zijn nu nog groter en komt nu nog dichter bij de hoeken. Dus minder stof!