Neato XV Signature Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato XV Signature Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Super tevreden er mee..

Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Echt een aanrader deze robotzuiger een familie lid heeft de witte versie met zij borstel. Bewust deze genomen omdat ik het prijs verschil te groot vind 120 euro voor een klein borsteltje.
Nu paar weken in bezit eerst ieder avond maar na week om de dag in de nacht 01:30 doet Fatima haar werk naar onze tevredenheid.
Wel even wat spullen van de grond voor we naar bed gaan de stoelen onder tafel of er juis naast zodat die iedere werk nacht een andere route kan rijden. We hebben twee hondjes waarvan er een erg veel witte haartje verliest. Over duurzaamheid moeten we het nog even afwachten bij familielid ging hij na een dik jaar kapot na overleg moest die worden opgestuurd en kregen een geheel nieuwe opgestuurd. Maar de garantie word niet verlengt dus na een jaar weer iets kapot en eerste instantie sorry garantie voorbij. Maar naar wat mail verkeer met America zouden ze een nieuw wiel opsturen vanuit America want iets in de overbrengen was kapot liep niet meer slipte door. Dus dat is de reden dat ik zeg duurzaamheid van een product van ronde de 500 euro twee keer wat kapot na een jaar? Dit is niet negatief bedoeld maar wilde het jullie niet onthouden misschien maandag product! Ook zeker een van de punten gewoon oppakken en boven neer zetten knopje drukken en ook boven doet die zijn werk en als die klaar is stop die op zijn begin punt. Deze robot rijd volgen een patroon door de kamer en niet als die botst links of recht af en weer verder. Deze Neato scant de kamer voordat die begint dan gaat die langs de zijkanten van de kamer en dan rechte bannen door de kamer zou bijna zeggen dit ding heeft intelligentie als die leeg zou gaan tijden de poetsbeurt gat die retour naar het laadstation laad zich op en gaat verder waar die gebleven was. Hij botst ook niet bijzonder hart tegen dingen omdat de scanner dingen ziet en er rustig tegen aan loopt en dan er precies langs rijd. Ook langs en rond de tafel poten gaat erg mooi om te zien echt bijzonder hoe dat het gaat. Natuurlijk moet je zelf eens in de zoveel tijd zelf de kamer eens goed onder handen nemen en op plaatsen waar de Neato niet kan komen doen, maar echt een aanrader deze robot.

Goodje58 06-09-2016

Bevalt nog steeds super goed onze Neato trekt nog iedere nacht omstreeks 02:30 haar lijntjes door de onder verdieping.
We hebben haar gepimt met stickers ogen, neus, mond en naam plaatje met mijn naam is......

EH 05-05-2016

Heel tevreden maar niet voor lang

Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Wij waren heel tevreden van deze robotstofzuiger. In tegenstelling tot onze vorige robotstofzuiger van Samsung reed hij zich minder vast en botste hij minder tegen dingen aan. Wat de meeste robotstofzuigers ook hebben is dat ze met borsteltjes werken en die gingen hier regelmatig kapot door de U-vormige poten van de zetel bijvoorbeeld. Deze Neato deed echt wel goed zijn werk en was zeker de moeite waard voor zijn prijs! Helaas begon hij na een maand of 2 problemen te geven en kregen we de foutcode "my vision is blocked", waardoor hij niet meer verder reed. Ik had op Internet gelezen dat deze fout heel vaak voorkwam bij dit model dus heb hem ingeleverd voor reparatie. Helaas niet meer te maken, we hebben ons geld teruggekregen en moeten nu op zoek naar een nieuwe. Op www.bol.com verkopen ze dit model nu ook niet meer zag ik.

Leinad 11-02-2016
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

We hebben hem een half jaar in bezig en hij doet het prima. Het tapijt krijgt hij zelfs beter schoon dan de gewone stofzuiger.
In het begin was het wel wennen. Wanneer je een schoen op de grond liet staan, dan zoog hij de veter op en liep hij vast. Zo moet je het huis van tevoren opruimen. Wij hebben 2 katten, het is heerlijk dat de stofzuiger geprogrammeerd staat om 2 keer per week alle haren op te zuigen

tweetweeties 12-11-2015
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Na wat reviews gelezen dit apparaat gekocht bij Bestekeus.nl. Het (hij?) beviel prima totdat hij kapot ging waarschijnlijk door het opzuigen van water. En toen ging het wat vreemd: bestekeus.nl doet geen service en ik moest contact opnemen met een nummer van Neato. En die mensen daar zijn zeer behulpzaam alleen ze spreken alleen maar Engels. Als je dat niet kunt, heb je een groot probleem. Na uitvoerig het apparaat getest te hebben aan de hand van de instructies, moest ik het apparaat ergens naar Duitsland opsturen. Ik had er duidelijk bij gezegd dat hij mogelijk water had opgezogen. Eigen schuld vandaar geen cijfer voor duurzaamheid. Maar na enkele weken kwam er een geheel nieuwe! En enige tijd daarna nog een extra filter en borstel. Dus een wat vreemde maar wel hele goede service.
Oh ja, hij werkt als de beste. Gelukkig geen borsteltjes aan de zijkant. Dikke kleden gaan zonder problemen. Verbazend hoeveel stof hij opveegt/opzuigt.
Als je goed Engels kan, is dit apparaat een zeer goede koop door z'n werking en ook fijne service.
Als je geen Engels kunt, dan heb je niks aan die service.

tweetweeties 18-05-2016

hoogpolig tapijt gaat bij ons prima. Kost wel wat meer tijd.

EdMel 21-11-2015

Interessante review. Maar ben benieuwd hoe dit apparaat omgaat met vloerkleden?

tweetweeties 12-02-2016

heel erg goed!

Goodje58 17-05-2016

boven een kleed liggen op de werkkamer zo een pers idee gaat super rijd er gewoon overheen en maakt het erg goed schoon met de honden borstel. maar echt hoog polig gaat niet staat ook ergens beschreven in revieuw van Neato.

tweetweeties 26-01-2017

nu ruim een jaar in bezit en hij werkt nog als de beste. Ook in mijn kantoor wat lastig is met al die tafel- en stoelpoten. Nog geen terugloop van de accucapaciteit gemerkt. Blijft een heel goed apparaat. Aanrader!

gerard2016 11-03-2015
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Tegenvaller die ook al weer retour is. Eerst was het al de accu die ontzettend snel leeg was, ondanks meerdere keren kalibreren. Zoals bekend heeft hij ook geen zijborstel, waardoor randen niet worden meegenomen. Ik heb geen zin om alle plinten na te lopen, hier blijft nl. gewoon zand ed. liggen. Met kinderen, een hond en een kat is dit frequent aanwezig :-) Ik houd het nog maar even bij mijn oude Roomba 555.

hpgorte 28-07-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

+ Hele slimme robot stofzuiger, die echt helemaal zelf zijn weg vindt in huis;
+ Is nog niet 1 keer zomaar ergens gestrand, maar vindt altijd zijn laadstation;
+ De zuigkracht is echt bizar goed voor een robot stofzuiger. We dachten ons huis schoon te hebben, maar waren zeer onder de indruk wat Neato na een dag niet stofzuigen allemaal aan stof had verzameld.
Om heel eerlijk te zijn willen we nu al niet meer zonder. Als Neato het ooit begeeft, kopen we een nieuwe. Hoe enthiousiast kun je zijn?
- maakt net zoveel lawaai als een normale stofzuiger, maar dat is logisch bij deze zuigkracht;
- Zuigtijd is eigenlijk een uurtje te kort. Ongeveer 2 uur zuigen/ 3 uur laden.

Rijkaart 07-07-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Na eerdere een "maandagmorgenmodel" gekregen te hebben contact opgenomen met Bestekeus.nl. Die waren heel kort : "stuur maar terug, u ontvangt een nieuwe"

Deze binnen enkele dagen ontvangen en inderdaad een gloednieuwe. Er zaten ineens ook meer onderdelen in de doos.

De handleiding gevolgd en met goede hoop de Neato aan het werk gezet. En nu ging het zoals het zou moeten. Ik heb eeen L vormige woonkamer met daarin de normale meubels als, bankstel keukentafel, dressoir, tv meubel etc.

De neato deelt de kamer in 2 delen op, eerst netjes de gehele achterzijde, en dan de voorzijde om vervolgens (ik had de tussendeur open laten staan) de hal mee te pakken.

De Neato zuigt verbazingwekkend veel op. Ook zand wat door de kinderen vakkundig in de deurmat is getrapt wordt losgewerkt. Ik heb de Neato niet kunnen betrappen op het overslaan van delen. De stoelen van de eetkamertafel waren geen probleem en zelfs de rails van de schuifpui bleken geen hindernis te zijn. Het speelkleed van de kinderen bleek geen hindernis.

Zowel op laminaat als vloerbedekking kan de neato prima uit de voeten. Het is wel zo dat hoe opgeruimder de kamer, hoe beter het resultaat. Ik ben uitermate tevreden.

ro1962 06-07-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Even een update. De Neato nu een aantal maanden in gebruik. Hiervoor een Irobot en LG gehad. Beide apparaten kunnen echt niet in de schaduw staan van de Neato. Het is heel goed merkbaar dat de Neato met een laser werkt ipv sensoren. De Neato loopt nooit vast of staat zomaar stil onder een tafel of kast. De Irobot en LG reden zich regelmatig onder een tafel/kast vast. Zaten daardoor dan ook altijd onder de krassen. De Neato heeft nog geen enkele kras. Voor mij absoluut geen ander merk meer.

Rijkaart 24-06-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Nu een paar dagen in bezit. Gekocht op basis van de vele positieve reviews.

Het apparaat heb ik geinstalleerd zoals omschreven in de handleiding echter hij scant bij mij zijn omgeving, stofzuigt 2 vierkante meter en geeft dan aan dat hij klaar is. Verplaatsen van het laadstation hielp niet en zelfs in een lege ruimte scant het apparaat zich een slag in de rondte om vervolgens 2 vierkante meter in totale willekeur te stofzuigen.

Diverse restarts, nieuwe batterijen procedure en het uitblazen van de laser helpen niets. Dit alles overigens op verzoek van NEATO. Na ee zoektocht op internet bleek namelijk dat er weinig tot geen problemen zijn met dit apparaat en ook op de site van neato was er geen probleemoplossing voorhanden. De support welke ik heb gebeld was engelstalig en kwam nog met een dingetje wat ik kon proberen. Dat hielp ook niet.

Nu maar een mail gestuurd naar bestekeus.nl. Kijken of zij iets kunnen betekenen want dit is niet wat er van een apparaat in de klasse verwacht mag worden.

Goodje58 17-05-2016

Herken hier niets in een product wat niet goed functioneert kan na overleg zo retour gestuurd worden en krijg altijd een nieuwe voor thuis gestuurd. dus vreemd dat ik daar niets meer over lees.

Mythrillian 17-06-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Zeer tevreden. Deze robot is in vergelijking met oudere modellen van andere merken echt een sprong vooruit! Hij zuigt echt het vuil op en borstelt niet alleen.

Briggus10 17-06-2014

TOPPER!!!

Deze werkt fantastisch. Zuigt onder kasten en bedden. Hebben een hond en zelfs die haren zuigt hij op. Nooit meer zwaar zuigen heerlijk!! Minpunten heb ik nog niet kunnen vinden.
Een echte aanrader!!!

chrisrackley001 17-06-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

This is a hugely impressive and clever product. The amount that it collects and also the way that is collects is very effcient which means it can clean alot more during its battery life.

Its a great feature that it goes back to the spot its loses charge so it means that you are not endlessly moving this around the house to the area that you need cleaning. It's great to set up for when you are out of the house as you know that it wont be knocking into things or getting stuck as it is great at avoiding obstacles with its laser

Fantastic product, exceeded all expectations

joeryvandormolen 11-06-2014

Ideale robot-stofzuiger.
Voordat de robot begint met stofzuigen, maakt de robot een overzicht van de kamer. Hierna werkt de robot systematisch de kamer af en komt zelden tot nooit vast te zitten.

Mocht de batterij van de machine leegraken, rijdt de robot terug naar het docking station, laadt opnieuw op en gaat verder waar hij is gebleven..

Aan het einde van de dag leeg je het stof-opvang bakje en de robot is klaar om de volgende dag weer aan de slag te gaan.

weinig onderhoud, veel gemak van.

larsjanssen 29-05-2014
Geschreven voor: Neato XV Signature Pro

Na al eerder robotstofzuigers te hebben gehad zoals de Irobot roomba en de LG Vhombot3 is dit echt een robotstofzuiger waarbij de anderen niet in de schaduw kunnen staan. Deze robot is laser gestuurd. Het verschil hierdoor is heel duidelijk te merken. Robot loopt nooit ergens vast.(geen enkel krasje waarneembaar op robot) Dit was wel het geval bij Irobot en de LG. Deze beide machines vond ik regelmatig ergens terug in de huiskamer nadat ze zich hadden vastgereden. Neato vindt ook altijd zijn oplaadstation terug. Is er nog een nadeel te noemen? Eigenlijk niet, behalve dan dat deze robot meer geluid produceert dan de LG en Irobot. Deze zuigt dan ook daadwerkelijk en verwijdert daardoor ook veel meer stof en vuil. Kortom voor mij geen ander merk meer. Ik kan deze robot echt aan iedereen aanraden. En voor de prijs hoef je het niet te laten. IS net zo duur/goedkoop als de Irobot en de LG.