Rowenta RR7975 X-plorer Serie 95 RR7975 Robotstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR7975 X-plorer Serie 95 RR7975 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Hanneke 29-07-2021

Super fijne robot stofzuiger

Super fijn dat als je smorgens beneden komt je en heerlijke stof vrije vloer hebt. Onder de kasten of bij een poot van een kast heeft hij wat meer moeite maar over het algemeen super tevreden. makkelijk in gebruik en weinig last van het geluid.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geen geluidsoverlast

Minpunten

• Bij de pootjes van een kast wat meer moeite

postbus65 04-07-2021

grote tegenvaller

Dit apparaat gedurende enkele weken mogen testen. Een grote tegenvaller helaas. Met een verharende hond en een kinderopvang aan huis was dit dacht ik een perfecte tijdsbesparende oplossing voor tussendoor poetsbeurten. De camera zit aan de zijkant waardoor het apparaat blijft hangen onder de keukenkasten en het bed. Maakt onnodig veel draaiingen waardoor batterij snel leeg is. Slaat stukken over, maakt veel herrie. Geeft veel storingen die dan handmatig verholpen moeten worden, terwijl het apparaat dan in een vrije ruimte zonder obstakels staat. moet vaak de plattegrond vernieuwen omdat hij ineens de geblokkeerde ruimtes toch wil meenemen. De overloop met trapopening is niet geschikt, al een paar keer apparaat net op tijd gered.Wel heeft het apparaat een grote zuigkracht, dat was ook de reden dat ik interesse had . Veel accessoires voor diverse doeleinden zijn toegevoegd.Uitleg van apparaat met bijbehorende app kan beter. Maar absoluut geen aanrader om te kopen

Pluspunten

• grote zuigkracht

Minpunten

• veel lawaai,
  • slaat stukken over
  • te veel storingen

Atilla61 01-07-2021

Geweldig apparaat!

Inmiddels zijn we een paar weken verder en ik kan er niet meer zonder. Wat een geweldig apparaat! Mooi ingepakt en makkelijk om te installeren via de app. Super handige functie in de op om locaties in te delen in het huis, zodat ik bijvoorbeeld maar 1 slaapkamer wil laten schoonmaken. Standaard heb ik hem ingesteld dat elke dag om 13u mijn huis wordt schoongemaakt. Soms wil ik een deel van het huis, ook dat is dus simpel en makkelijk mogelijk. Wijzigt de kracht automatisch als het op het tapijt gaat stofzuigen. Daarnaast heeft deze ook een dweilfunctie. Ook deze is in te stellen in sterktes en dweilt zeer goed. Al met al, reinigt goed, zuigt goed, eenvoudig in gebruik, analyseert en ontwikkelt zich goed en heeft een makkelijke app. Enige nadeel is dat het soms vastloopt op het tapijt.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Zuigkracht
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goede app

Minpunten

• Loopt soms vast op de tapijt

w**********@m****** 27-06-2021

Een toppertje in de huishouding!

Ik mocht deze robot stofzuiger uitproberen via Insiders.
Gisteren heb ik het pakket opgehaald en s'avonds uitgepakt en opgeladen. Ook geprobeerd wijs te worden uit de gebruiksaanwijzing maar da's nog niet zo eenvoudig ;)
De volgende dag hebben mijn nieuwe beste vriend en ik het hele huis schoongemaakt en mijn eerste indruk is goed! Wel zat hij vast in de snoeren onder onze boxspring, waar ik in eerste instantie blij was dat hij er onder paste ...maar dit was niet zo handig... Kijken of we daar wat op kunnen vinden of anders dit gebied uitsluiten.
Inmiddels heb ik de robotstofzuiger al langere tijd in huis en hij bevalt prima! Het is écht een aanvulling op de schoonmaak, of eigenlijk is de schoonmaak een aanvulling op de robot ;) Om de week zuig en dweil ik alles goed en de rest doet mijn vriend! Ook heel fijn met de warmte vorige week! Smorgens stof ik af, en zorg ik dat alle obstakels zijn opgeruimd en dan ga ik met de hond wandelen terwijl robot zuigt en 'dweilt' .
Wel raar is dat ik soms een melding in de app krijg dat hij ergens vast zit maar hij vervolgens als ik thuis kom toch netjes alles heeft gedaan én aan het opladen is... Ook heb ik al een paar keer gehad dat zijn plattegrond niet meer klopt, de oplossing daarvoor is plattegrond wissen en de eerst volgende keer opnieuw laten maken. Kortom, ik ben een tevreden eigenaar van Robbie, de robot!

Pluspunten

• Zuigt goed, zelfs honden en katten haren
  • Goede bediening via de app, óók op Android

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Duur

Jeanne 27-06-2021

FIjn apparaat

Review Rowenta X-plorer Serie 95

Installatie De Rowenta X-plorer Serie 95 zit eigenlijk al kant en klaar in de doos. Er zit een handige verkorte handleiding bij. Helaas niet in het Nederlands. Maar met de plaatjes en wat kennis van de Engelse taal is er uitstekend uit te komen. De uitgebreide handleiding is overigens wel in het Nederlands beschikbaar. Het plaatsen van het basisstation vroeg wel wat uitzoekwerk. Er moet immers een stopcontact in de buurt zitten. Daarnaast moet er voldoende ruimte rondom het station vrij zijn. Tot slot moet je er rekening mee houden dat er 90% van de dag een stofzuiger geparkeerd staat. Hoe mooi de stofzuiger ook is, het is een behoorlijk apparaat. De stofzuiger moet helaas nog wel een kleine 4 uur opgeladen worden voor het eerste gebruik. Dit is jammer aangezien je natuurlijk niet kunt wachten om de stofzuiger in actie te zien. Je kunt al wel vast beginnen om de applicatie te installeren en de stofzuiger te configureren.

De app Ik gebruik zelf een iPhone en heb geen moeite ondervonden bij de installatie. De stappen voor de installatie en configuratie van de Rowenta X-plorer Serie 95 spraken eigenlijk voor zich. Wanneer de stofzuiger volledig is opgeladen kan voor de eerste keer gezogen worden. Tijdens deze eerste run brengt de stofzuiger de kamer in kaart. Zorg er dus voor dat je eventuele deuren etc. openzet. Je kunt de verkenningsmissie in de app volgen. Dit is erg grappig om te zien. Na afloop van de eerste run zie je de volledige kamer in de applicatie. Met een beetje mazzel wordt de kamer automatisch opgedeeld in kamers. Is dit niet het geval kun je zelf de kaart aanpassen. Dit is gelijk een puntje van kritiek, dit was niet erg makkelijk. Ik heb meer lijntjes moeten trekken dan ik had gewild. Je kan namelijk alleen de kamer splitsen. Je moet daarna weer delen van de kamer samenvoegen. Wij hebben ervoor gekozen om de keuken en de hal als aparte ruimte te definiëren. Op die manier kun je de stofzuiger eventueel alleen naar de keuken sturen. Nog een puntje van kritiek. Zorg ervoor dat je de plattegrond tussendoor opslaat. Het kan namelijk zomaar zijn dat de plattegrond verdwijnt. Dan moet je de voorgaande stappen herhalen. Als je bijvoorbeeld de stofzuiger op een andere etage neerzet, dan is de plattegrond ook kwijt. Je kunt vanuit een app ook een planning maken. Je kunt aangeven op welke dagen om welke tijden de stofzuiger zijn ding moet doen.

De stofzuiger Qua uiterlijk ziet de stofzuiger er prachtig uit. De combinatie van glanzend en matzwart is schitterend. De bouwkwaliteit is wat mij betreft ook ruim voldoende. Het voelt niet plastic of fragiel aan. De verwisselbare onderdelen (borstels, dweil, etc.) zijn ook degelijk. De Rowenta X-plorer Serie 95 doet zijn werk ook uitstekend. In theorie moet de stofzuiger leren van zijn vorige runs en daardoor effectiever te werk gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig van merk. De stofzuiger is een klein half uurtje bezig met de benedenverdieping. Omdat de stofzuiger dit ’s avonds doet heb ik er toch geen last van. Als ik zie hoeveel stof de stofzuiger elke keer weer ophaalt, blijf ik mij verbazen. Het reservoir is eenvoudig uit te verwijderen en te legen. Puntje van kritiek; de opening van de stofbak zit aan de onderkant. Je moet de bak dus goed rechthouden om niet alsnog alle stof op de vloer te gooien. De Rowenta X-plorer Serie 95 kan ook dweilen. Hier heb ik echter nog mijn twijfels over. Ik kan niet zeggen dat hij dit niet goed doet. Ik had echter wel verwacht dat de dweil viezer van de stofzuiger af zou komen. Het is echter niet zo dat de vloer vies blijft. Qua navigatie is wellicht wat verbetering mogelijk. Niet alle objecten worden door de stofzuiger gesnapt. De stofzuiger strand regelmatig op de voet van de tafel. Op één of andere reden kan de stofzuiger er wel op, maar er niet meer af. Dit heb ik opgelost door deze voet als ‘verboden zone’ aan te wijzen. Daarnaast vindt de stofzuiger drempels lastig. Hij blijft het proberen en komt er één op de zoveel keer overheen. Dit en het wissen van de plattegrond is de reden dat wij de stofzuiger alleen op de begane grond gebruiken. Daarnaast zijn er ook andere obstakels waar de stofzuiger run op sneuvelt. Denk aan; rondslingerende USB-kabels, Slippers, het snoer van de koelkast, een salmiakbal en ga zo maar door. Het is dus belangrijk dat je de vloer eerst opruimt. Het piepen van de stofzuiger gaat gelukkig niet lang door. Je krijgt ook netjes een push-bericht via de app. Sowieso ben ik blij dat de stofzuiger naar een x aantal pogingen zijn run staakt en stand-by gaat. Dit voorkomt dat je de volgende ochtend een totaal uitgeputte en ondervoede stofzuiger aantreft. Tot nu toe is het pas één keer gebeurt dat de stofzuiger verdwaalt was in een hoek. Wat mij nog wel stoort (maar dat geldt waarschijnlijk voor alle robot zuigers) is dat je de borstels en filters eens in zoveel tijd moet vervangen. Ik had graag gezien dat dit duurzamer was opgelost.

Conclusie Al met al ben ik erg blij met deze stofzuiger. De stofzuiger doet zijn werk goed. De Rowenta X-plorer Serie 95 neemt ons veel werk uit handen. Het gebruik van de stofzuiger is zeer eenvoudig. De bijbehorende applicatie is duidelijk en vrij eenvoudig te gebruiken.

Pluspunten

• mooi design
  • handige app

Minpunten

• twijfelachtig dweilresultaat
  • onhandig design stofbak
  • hoge prijs

Jan WIllem 25-06-2021

Impostante Stofzuigerrobot met goede App

Dit is mijn eerste stofzuigerrobot, maar ben daardoor wel direct verwend. De haren van honden en katten worden goed mee genomen. De zuigkracht is variabel en past zich zelfs automatisch aan op de ondergrond. Ik gebruik hem op stenen ondergrond en op tapijt en beide gaat goed. Dweilen is niet zo goed als met de hand dweilen, maar voldoet aan mijn verwachtingen. De app is hee goed, alhoewel ik wel wat moeite had om twee telefoons te verbinden Uiteindelijk wel gelukt en aansturen is dan eenvoudig. Het geluid is wel vrij aanwezig, maar als je het zou vergelijken met een gewone stofzuiger dan valt het wel weer mee. De batterij is ruim voldoende voor meerdere ruimtes en anders gaat opladen snel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • App
  • Verschillende ondergronden

Minpunten

• Lawaai

Mikke 19-06-2021

Overtreft mijn verwachtingen!

Sinds we een hond hebben, zeurt mijn partner om een robotstofzuiger. Ik dacht dat kan niets zijn, maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Nu heb ik alleen maar spijt dat ik het niet eerder heb gedaan!
Het is echt een slimme stofzuiger, in de bijbehorende app kan je precies je woonkamer gescant zien en kan je ook zien waar de stofzuiger geweest is. Je kan aangeven dat hij bepaalde plekken niet hoeft te zuigen (mijne kwam steeds vast te zitten onder een kastje, die kan je dan uitsluiten). Hij zuigt goed en overal, zelfs onder de bank en onder de plinten! En dat is ook te zien in het stofbakje, ik kan elke dag best een hoop stof en haren weggooien.
Accu duur is prima, redt mijn woonkamer makkelijk, is altijd nog meer dan de helft vol.
De dweilfunctie is prima, er komt geen schoonmaakmiddel bij kijken dus het vervangt niet 100% een normale dweilbeurt, maar voor tussendoor is het prima.
Al met al ben ik er erg blij mee!

Pluspunten

• Zuigt echt goed
  • Komt op moeilijke plekken
  • Chique uitstraling

Minpunten

• Niet heel stil
  • Stofbakje snel vol

Hilko 19-06-2021

Goede nieuwe robot

Deze Rowenta RR7975X vervangt een oude robotstofzuiger die we eigenlijk bijna niet gebruikten. Die - van een ander merk - was namelijk niet erg slim, reed maar een beetje wat rond en botste ook overal hard tegenaan. De Rowenta heeft een sensor waarmee hij obstakels herkent, er heel zachtjes tegenaan schampt en tegelijk de omgeving om zich heen verkent om dan zo op de meest efficiënt mogelijke route uit te komen om de ruimte te stofzuigen.
De werking van de app is ook briljant; aanmaken van een account kost meer tijd dan het instellen van de robot. 'smartlife' komt overal voorbij, dus blijkbaar wordt van de Tuya SmartLife home automation protocollen gebruik gemaakt. Ik vermoed dus dat je de robot ook zonder Rowenta app kunt gebruiken voor de basisfuncties. Misschien eens voor later om te proberen. De Rowenta app werkt echter briljant en je kan de vorderingen van de robot ook volgen inclusief het langzaam opbouwen van de hele map. Leuk. In de app kun je ook de zuigkracht instellen, waarmee je de robot - in eco modus - ook een heel stuk stiller kunt maken. De dwijlfunctie heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar de onderdelen zien er goed en veel-belovend uit. De oude robot was dan ook al een jaar of 7 oud en was de laatste generatie voor 'smart' series betaalbaar werden, maar deze Rowenta is meerdere stappen vooruit. Erg praktisch in de app is ook dat je een push notificatie krijgt als er iets mis is. Tijdens stofzuigen was de Rowenta in de knoop geraakt met een losliggende draad en dacht vast te zitten, dus ik kreeg een notificatie. Snelle check, kabeltje van de borstel losgehaald en doorgaan maar. De robot ging ook letterlijk verder waar die gebleven was en niet weer helemaal opnieuw beginnen.
Prima stofzuigcapaciteiten, reservoir is groot genoeg, handig om de zuigkracht in de app (zelfs per regio) in te kunnen stellen, goede smart-functies : al met al een top product maar wel ook voor een premium prijs en die prijs is dan ook gelijk mijn enige klacht over de RR7975WH.

Pluspunten

• Stofzuigen en ook dwijlen
  • Smart robot met App
  • Die app!
  • Efficiënt in werking
  • Weinig botsen

Minpunten

• Dwijlen moet apart
  • Prijs

Clint95 18-06-2021

Zeker een aanrader!

Met twee katten in huis is dit echt een ideale extra. Ik zet lekker een kop koffie terwijl de Robotstofzuiger door huis gaat om te stofzuigen. Als de robotstofzuiger zijn gang gaat, stofzuig ik zelf altijd nog even de stoelen uit. Omdat we twee katten hebben willen er nog wel eens haren in de stoelen zitten. Ondertussen kan ik de Robotstofzuiger in de gaten houden doormiddel van de applicatie op mijn telefoon. Het ideale is om een gebied/zone rond de kattenbak te selecteren waardoor de Robotstofzuiger zijn zuigkracht aanpast en hierop ingespeeld. Ideaal! We hebben de Robotstofzuiger nu enkele weken en willen niet meer zonder. Ik ben er onwijs blij mee en het neemt mij veel werk/tijd uit handen!

Pluspunten

• Accuduur
  • Applicatie

Rvdk 18-06-2021

Super robot

Inmiddels is deze robot 8 weken in huis om extra comfort te creëren. Minder zelf hoeven stofzuigen, heerlijk. De robot overtreft de verwachtingen die we van te voren hadden. Dankzij de gps slaat de robot de omgeving op, waardoor het vanaf de 2e keer de ruimte sneller kan reinigen. Ook biedt dit de mogelijkheid om vanuit de bijbehorende app makkelijk een specifieke plek of kamer te reinigen. De haren van de hond en de kat worden uitstekend weggehaald door deze robot. Dankzij de verschillende sensoren is de robot goed in staat om dicht langs de plinten te zuigen zodat er niets achterblijft. De robot is niet stil, maar wel stiller dan een reguliere stofzuiger. Daarbij: dankzij de gps functie kan je, als je weg gaat (of zelfs van huis bent) de stofzuiger aan zetten. De robot zuigt de ruimte en gaat daarna automatisch weer naar het oplaadstation.
Kortom: een top product die het geld absoluut waard is.

Pluspunten

• Super schoon

Minpunten

• Niet stil

Jlyn 18-06-2021

Positief verrast

Mijn eerste indruk is erg positief. Ik ben verrast over het gemak waarmee de Rowenta RR7975 het oppervlakte scant en moeiteloos schoonmaakt. De bediening via de app werkt goed, je kunt zijn schema bekijken en no-go zones instellen. Het invoeren van bijvoorbeeld een vloerkleed om te zorgen dat hij daar niet dweilt werkt ook prima. Over de dweilfunctie ben ik tevreden, alleen jammer dat er geen melding in de app komt dat het water op is. Voor mijn vloeroppervlakte van 75m2 was een keer vullen niet voldoende, maar ik kreeg hiervan ook geen melding in de app. Wel dat er een wiel vast zat, of dat de infrarood sensor schoongemaakt moest worden. De handleiding is een grote puzzel. Uiteindelijk ben ik er wel uit gekomen, maar deze kan echt beter.

Pluspunten

• Grote opvangbak
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Hoogte

Bart 18-06-2021

Heelijk dat je altijd een schone vloer hebt!

Wij hebben de Rowenta nu een aantal weken in huis. Inmiddels 43 keer gebruikt, ruim 1600m2 gezogen. En het is echt een verademing! Je zet de robot aan en hij dweilt en stofzuigt je huis en er zijn verschillende instellen voor zuigkracht, dweilen en de manier van bewegen (scrubbing en niet). Wat ook super is, is dat je een pin kan droppen om alleen daar te reinigen. Ideaal als je de rijst laat vallen of de kattenbrokjes... Verder kan de robot op een vaste tijd zuigen ('s nachts) en kun je best eea instellen naar wens.

Zelf gebruiken wij de dweil vaak. Door dit vaak te doen reinig je de vloer extra en dweilen we nu minder vaak omdat je vloer schoon is. Bij extra vervuiling ontkom je niet aan een handmatige dweilbeurt, maar dagelijks is dit fantastisch!

De handleiding is duidelijk een beta versie, en is onduidelijk en niet volledig. De app en robot kregen al 2 updates en elke keer wordt het beter. Wel heb ik 2 keer alle instellingen opnieuw moeten invoeren voor de no-go zone en de kamers. Dat is even frustrerend en hoop dat dit kinderziektes zijn.

Twee aandachtspunten: je moet de kamer opruimen voordat hij begint. Normaal pak je iets weg als je stofzuigt. Nu moet je dat goed van te voren bekijken. En kabels vind hij niet leuk!

Tweede punt is het frequente onderhoud van de borstels, de wielen, het filter, etc. Er zit een schema in de handleiding en die is best intensief.

Al met al een aanrader voor iedereen die een relaxte hulp kan gebruiken!

Pluspunten

• secuur
  • ontzorgt

Minpunten

• onderhoud

l***************@h********** 17-06-2021
  • Product gekregen

Super apparaat, kan niet meer zonder

De installatie van de app was super makkelijk. Het boekje wat erbij zit was niet heel duidelijk, maar veel wijst zich vanzelf. Ik heb het laad station krapper staan dan het advies was, maar daar heeft de robot geen moeite mee. Ze pakt keurig alle hoekjes en is vrij vlot door het huis heen. Ze is wel een krachtpatser, want ze klimt gewoon over stoelpoten, bodemplaat van krabpalen en probeert elke drempel te nemen. Ik heb dus enkele no-go zones ingesteld, om problemen te voorkomen want soms zette ze zich vast als ze ergens opklom waar ze niet meer vanaf kon. De app is geweldig. Snel even aanzetten voor je thuiskomt, zelf kiezen welke zone er even extra gereinigd moet worden, per zone aangeven hoe vochtig er gedweild moet worden (ideaal aangezien ik hier verschillende vloertypes heb) of met welke zuigkracht. Het kan allemaal.
Een nadeel is het feit dat ze vrij veel lawaai maakt. Dat maakt haar minder geschikt om in de nacht te laten zuigen.

Pluspunten

• Handige app
  • Sterke motor

Minpunten

• Luid

Tijmen90 14-06-2021

Top ding

Uitermate tevreden. Hij pakt alle haren van de pup en i.c.m. de dweil laat hij een perfect schoon resultaat achter. De app werkt overzichtelijk en je kunt de ruimtes afzonderlijk instellen en per ruimte kiezen hoe daar schoongemaakt moet worden. De andere borstels heb ik nog niet getest, maar gaan we zeker nog doen!

Pluspunten

• Stil
  • Dweilfunctie
  • Niet lomp

Anneke1968 13-06-2021

Handige robotstofzuiger als aanvulling

Ik ben aangenaam verrast ben van het functioneren van de robotstofzuiger RR7975 Xplorer.
Ik verbaas me er telkens over hoeveel stof er in het opvangbakje zit, zelfs wanneer ik in de ochtend met de steelstofzuiger in de weer ben geweest en de robotstofzuiger 's avonds zijn rondje doet.
Onder de bank geen probleem, de salontafel is net iets te laag dus dat lukt niet. Heel precies rond de stoelen.
De dweilfunctie is best handig, het dweiltje is bij mij na een stofzuigronde toch ook wel vies dus dit doet dan toch zijn werk maar verwacht hiervan geen wonderen.
Echt geluidloos is hij ook niet maar dit is niet echt storend en op de eco stand valt het geluid wel mee.
Eerlijk toegegeven de handleiding kan zeker een stuk beter, gebruik van de (gratis) app was in het begin ook even puzzelen maar daar ben ik nu wel uit.
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik andere kamers (bovenverdieping) kan instellen in de app. Ik heb de indruk dat er steeds naar het basisstation gezocht wordt en dit staat bij mij beneden.
Ik vind het eigenlijk stiekem best leuk om de robot in werking te zien, daarom moet hij ook steevast dagelijks een rondje doen :-)
De robotstofzuiger is een goede aanvulling op de dagelijkse schoonmaak maar je hebt nog steeds een steelstofzuiger nodig voor een grondige schoonmaakbeurt.

Pluspunten

• duur batterij
  • zuigkracht
  • tijdsbesparend

Minpunten

• prijzig
  • handleiding is summier
  • strepen na dweilen

reboq 10-06-2021

Handige hulp in de huishouding

Als eerste de handleiding maar eens doorgenomen. Dit beloofde niet veel goeds, de handleiding kan echt beter. Gelukkig zijn ze beter in het maken van robot stofzuigers dan in het schrijven van handleidingen. Het stofzuigen gaat echt super! Hij detecteert het trapgat goed zodat hij boven ook zelfstandig kan rondrijden. Op de natuurstenen vloer is de dweilfunctie een nice to have voor een opfrisbeurtje. Helaas door door oppervlakte deze in 2x moeten uitvoeren i.v.m. het kleine reservoir. Qua design en geluid is dit een echte topper, hij ziet er echt top uit, niet groot en lomp. Het geluid is goed. Je hoort hem natuurlijk wel, maar is niet vervelend. Door het tijdschema kun je 'm mooi laten werken als je even niet thuis bent

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Ook dweilen

Minpunten

• Handleiding
  • Reservoir dweilen

mamariek 10-06-2021

boven verwachting! Ik wil hem niet meer missen.

Boven verwachting!
De zuigkracht is instelbaar, maar zelfs op de lage stand word de vloer echt netjes schoon. Ook de hoekjes worden goed meegenomen door de ronddraaiende borstels die buiten de robot komen. Het instellen van no-go area's in de app is heel handig, zodat de waterbak van de hond blijft staan.
Het opvangreservoir lijkt klein, maar is toch ruim groot genoeg voor ons toch wel grote huis.

De dweilfunctie gaat erg zuinig met water om, maar wel word de vloer schoon. Jammer alleen dat de app geen melding geeft als het water op is.

Pluspunten

• automatisch stofzuigsessie in te stellen in de app
  • dweil functie
  • extra borstels en dweil meegeleverd
  • ook de hoekjes worden goed schoon
  • vloerkleed is geen probleem

Minpunten

• app mag wel wat uitgebreider
  • geen melding als waterreservoir leeg is

Snezuska 06-06-2021

Robot vacuum cleaner comes handy, but cannot make it to the carpet. It avoids the carpet area which is a bit annoying, as you need to put the robot on the carpet yourself and set the exact area cleaning via the app. The installation and use of the vacuum robot is very simple and easy to understand. Also, if you have pets as I do, then you would need to empty the dust box several times during the cleaning process. Too pricey.

Minpunten

• Small capacity tank
  • Avoids carpet area
  • Too pricey