Rowenta Explorer 95 RR7975WH - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Explorer 95 RR7975WH op Kieskeurig.nl.

Anneke1968 13-06-2021

Handige robotstofzuiger als aanvulling

Geschreven voor: Rowenta Explorer 95 RR7975WH

Ik ben aangenaam verrast ben van het functioneren van de robotstofzuiger RR7975 Xplorer.
Ik verbaas me er telkens over hoeveel stof er in het opvangbakje zit, zelfs wanneer ik in de ochtend met de steelstofzuiger in de weer ben geweest en de robotstofzuiger 's avonds zijn rondje doet.
Onder de bank geen probleem, de salontafel is net iets te laag dus dat lukt niet. Heel precies rond de stoelen.
De dweilfunctie is best handig, het dweiltje is bij mij na een stofzuigronde toch ook wel vies dus dit doet dan toch zijn werk maar verwacht hiervan geen wonderen.
Echt geluidloos is hij ook niet maar dit is niet echt storend en op de eco stand valt het geluid wel mee.
Eerlijk toegegeven de handleiding kan zeker een stuk beter, gebruik van de (gratis) app was in het begin ook even puzzelen maar daar ben ik nu wel uit.
Ik moet nog even uitzoeken hoe ik andere kamers (bovenverdieping) kan instellen in de app. Ik heb de indruk dat er steeds naar het basisstation gezocht wordt en dit staat bij mij beneden.
Ik vind het eigenlijk stiekem best leuk om de robot in werking te zien, daarom moet hij ook steevast dagelijks een rondje doen :-)
De robotstofzuiger is een goede aanvulling op de dagelijkse schoonmaak maar je hebt nog steeds een steelstofzuiger nodig voor een grondige schoonmaakbeurt.

Pluspunten

• duur batterij
  • zuigkracht
  • tijdsbesparend

Minpunten

• prijzig
  • handleiding is summier
  • strepen na dweilen

reboq 10-06-2021

Handige hulp in de huishouding

Geschreven voor: Rowenta Explorer 95 RR7975WH

Als eerste de handleiding maar eens doorgenomen. Dit beloofde niet veel goeds, de handleiding kan echt beter. Gelukkig zijn ze beter in het maken van robot stofzuigers dan in het schrijven van handleidingen. Het stofzuigen gaat echt super! Hij detecteert het trapgat goed zodat hij boven ook zelfstandig kan rondrijden. Op de natuurstenen vloer is de dweilfunctie een nice to have voor een opfrisbeurtje. Helaas door door oppervlakte deze in 2x moeten uitvoeren i.v.m. het kleine reservoir. Qua design en geluid is dit een echte topper, hij ziet er echt top uit, niet groot en lomp. Het geluid is goed. Je hoort hem natuurlijk wel, maar is niet vervelend. Door het tijdschema kun je 'm mooi laten werken als je even niet thuis bent

Pluspunten

• Snel
  • Ook dweilen

Minpunten

• Handleiding
  • Reservoir dweilen

mamariek 10-06-2021

boven verwachting! Ik wil hem niet meer missen.

Boven verwachting!
De zuigkracht is instelbaar, maar zelfs op de lage stand word de vloer echt netjes schoon. Ook de hoekjes worden goed meegenomen door de ronddraaiende borstels die buiten de robot komen. Het instellen van no-go area's in de app is heel handig, zodat de waterbak van de hond blijft staan.
Het opvangreservoir lijkt klein, maar is toch ruim groot genoeg voor ons toch wel grote huis.

De dweilfunctie gaat erg zuinig met water om, maar wel word de vloer schoon. Jammer alleen dat de app geen melding geeft als het water op is.

Pluspunten

• automatisch stofzuigsessie in te stellen in de app
  • dweil functie
  • extra borstels en dweil meegeleverd
  • ook de hoekjes worden goed schoon
  • vloerkleed is geen probleem

Minpunten

• app mag wel wat uitgebreider
  • geen melding als waterreservoir leeg is

Snezuska 06-06-2021

Not bad

Geschreven voor: Rowenta Explorer 95 RR7975WH

Robot vacuum cleaner comes handy, but cannot make it to the carpet. It avoids the carpet area which is a bit annoying, as you need to put the robot on the carpet yourself and set the exact area cleaning via the app. The installation and use of the vacuum robot is very simple and easy to understand. Also, if you have pets as I do, then you would need to empty the dust box several times during the cleaning process. Too pricey.

Minpunten

• Small capacity tank
  • Avoids carpet area
  • Too pricey