Neato XV-25

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato XV-25 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

kwikflupke 17-08-2014
Geschreven voor: Neato XV-25

In vergelijking met de Rumba die ik gehad is deze gewoonweg waardeloos!Mijn huiskamer is kennelijk ingewikkeld en daar heeft de Neato ook dan vaak moeilijkheden mee, slaat willekeurig stukken over en vindt laadstation vaak niet terug. De randen van de huiskamer slaat hij gewoon over. Bovendien laadt hij na na een jaar nu niet meer op. Wat een miskoop!!!!

TeeVeeGee 23-05-2014
Geschreven voor: Neato XV-25

Deze Neato.....In de uitvoering super nintendo (althans zo retro ziet hij mer uit) doet zijn werk vol overgave en neemt je werk muit handen. Blijf niet kijken en luisteren hoe hij zijn werk doen, maar zet hem aan als je niet thuis bent. Hij maakt goed schoon vind ik, maar stippelt niet altijd de meest handige route uit.

Nadelen die bekend klinken uit andere reviews is dat hij soms ergens vast loopt; of niet vast loop maar gewoon niet terug bij het laadstation komt.
Ook het restje stof tussen de bak en borstel is een bekend fenomeen.

Al met al is het een stukje gemak wat je koopt.....en ja, er is ruimte voor verbetering.

Ton444 07-01-2014
Geschreven voor: Neato XV-25

Ben nu ongeveer en half jaar in bezit van een neato xv25. Maar moet zeggen dat het toch nog wel wat puntjes van kritiek zijn, zoals stof die blijft hangen in de overgang van het stofbakje naar de borstel. Dit is beter om dit zeker iedere keer te controleren als u het pakje geleegd en een keer in de week goed te controleren om de stofophoping te verwijderen.
En dan kan je zien dat een robot nog niet zover is dat hij gemakkelijk obstakels kan vermijden dit zeg ik omdat de Neato bij sommige obstakels blijft hangen ondanks dat hij daarvoor vele malen dit obstakel moeiteloos heeft omzeild. Maar dit gezegd hebbende is het natuurlijk zeer afhankelijk van de indeling van de huiskamer en wat voor spulletjes en staan. Bij mij is het in ieder geval zo dat hij van de 10 keer dat hij uitrijdt hooguit 2 keer terugkeert op zijn station. En dit betekent dat hij dus 8 keer niet zijn ronde heeft afgemaakt en ik hem dus moet helpen om weer op gang te komen, maar dat hangt natuurlijk wel af van de spullen die in de huiskamer staan. Ikzelf heb softwarematig te versie 3.2 en dit kan opgewaardeerd worden naar een hogere versie als dit wordt vrijgegeven.
En het fijne is dat je dat dan zelf gratis kan installeren op de robot. Dus blijf ik toch optimistisch en zal in de toekomst de hogere versies installeren en zullen waarschijnlijk al die kleine dingetjes opgelost worden behalve dan eventueel het verstoppen van de zuigmond. Maar voor de rest ben ik dik tevreden.

alan12345 11-08-2013
Geschreven voor: Neato XV-25

Wat een fantastisch apparaat. Hij doet gewoon het hele huis! testkruimels ruimt hij allemaal op. Maar nog mooier: hij zuigt 3* beter dan mijn Dyson. een tapijt (laagpolig) vol met hondenharen heeft hij helemaal leeggezogen zoals mijn dyson dat niet kan en ik ook niet met de hand. Fenomenaal! Ook terugkeren naar basisstation werkt prima! Bediening ook superduidelijk, het menu reageert precies zoals je hoopt en verwacht, bijvoorbeeld een schoonmaaktaak afbreken kan ook!.
Het product van het jaar, nee, de eeuw. Iedereen moet er een kopen en die ouwerwertse handstofzuiger wegdoen. Dit is een even groot verschil als tyussen een typemachine en een computer. Wil je nog terug? Ik niet, ben super-superblij!

Kreek74 09-06-2013
Geschreven voor: Neato XV-25

Een briljant apparaat. Hij weet heel slim de kamer in beeld te brengen en deze efficient te zuigen. Hij maakt wel wat geluid (het is een stofzuiger) maar hij zuigt dan ook echt goed. De normale stofzuiger komt alleen nog uit de kast voor de banken en stoelen.
Enig nadeel: Hij raakt wel eens vast: Zorg dat er niets los ligt. Daarbij heeft ie wel eens moeite met lage randjes (bijv van ons kattenmeubel). Met strips is dit af te zetten. Ook heeft ie moeite met tafels en bedden waar hij net niet onderdoor kan. Dit blijft ie dan proberen en soms raakt ie vast onder het meubilair. Goed afzetten met strips of even uit de weg halen dus. Al met al een geweldig apparaat, hij is simpel te legen en heeft nauwelijks onderhoud nodig (soms even haren uit de borstels halen), het is een geweldige vriend in huis :)