Philips HD9160

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD9160 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

smrschippers 18-04-2015
Geschreven voor: Philips HD9160

Ik ben fan van Philips producten: scheerapparaat, TV, etc. Vaak koop ik Philips, maar dit is echt een tegenvaller. Het apparaat werkt perfect en een stoomkoker kan ik zeker aanbevelen. Deze Philips stoomkoker is echter van slechte kwaliteit: de plastic bakken zien er na een jaar uit alsof ze 20 jaar gebruikt zijn. De bovendeksel is nu al 2x gebroken op hetzelfde punt (bij de randen). Zonder dat hengsel verband je je vingers als je het voedsel eruit wilt halen. De deksel los kost meer dan 20 euro, dus mijn advies is: koop een stoomkoker, maar niet deze Philips.... Jammer!

JBdeJong1980 26-03-2014
Geschreven voor: Philips HD9160

We hebben het apparaat nu een jaar of twee, maar de plastic bakken zijn allemaal gescheurd. Alle randjes waarmee de bakken op elkaar passen zijn losgekomen. Van de deksel is inmiddels de handgreep afgebroken. De kwaliteit van het doorzichtige plastic mag wel in de vaatwasser, maar het kan er niet tegen. Na1,5 jaar ben je aan een nieuwe set bakken toe en dat is waardeloos. Zo'n set kost dan 60 of 70 euro zonder deksel! Toen we om garantie vroegen kregen we 0 op het request. Ik zou zo weer een stomer kopen, maar niet meer van Philips als de kwaliteit niet verbeterd.

kasperaalsmeer 20-10-2011
Geschreven voor: Philips HD9160

Ik heb deze steamer nu een paar dagen in bezit, wat een TOP apparaat !!

Ik gebruik de stoomkoker alleen voor aardappelen, rijst en groenten. Vlees bak en braad ik nog gewoon in de pan.

Vooral de aardappels en groenten smaken meer puur, je proeft dat alle vitamines en smaken behouden blijven!! Het koken van aardappelen en groenten is nu werkelijk waar niets meer aan :) Producten in de steamer, aanzetten op het juiste programma en 20 min. later perfect bereid en supergezond.

Voordelen:
- design: het apparaat ziet er supermooi uit, past in iedere keuken. Menu met display wat mooi blauw oplicht.
- Koken van aardappelen en groenten is nu echt geen omkijken meer naar.
- Smaak + kwaliteit van het voedsel blijven behouden. Dit bereik je nooit met gewoon koken !!
- Gebruiksgemak: iedereen kan dit apparaat bedienen.

Nadelen:
- Na gebruik dien je alle onderdelen (stoombakken, ondergronden, lekbak) in de vaatwas te stoppen. Je vaat zit hiermee vrijwel direct vol.
- Wil je lang stomen (+20 min.) dan dien je tussentijds het water bij te vullen.
- Mijn inziens niet echt geschikt om vlees in te stomen.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit apparaat. De kwaliteit is gewoon uitmuntend, net als het design. Dit is een echte aanrader voor iedereen die gezond wilt eten !

R. Schppers 26-05-2011
Geschreven voor: Philips HD9160

Ik ben nu enkele weken in het bezit van de Philips stoomkoker en heb deze al veel gebruikt. Bij deze mijn ervaringen:

Voordelen:
- Koken is nu erg eenvoudig, echt makkelijker dan ik dacht.
- De smaak is vele malen beter, ook ruikt het eten lekker. Had ik normaal broccoli in een pan, en rook dat soms muf, nu ruikt het als grootmoeders keuken.

Nadelen:
- Er is niet nagedacht over het design. Allereerst: het in elkaar zetten van het apparaat met alle bodems kost je redelijk veel tijd. Daarnaast: als je het uit de afwasmachine haalt, is het niet goed droog door de vele randen en gleuven. Als je het vult met water, moet je het hele apparaat met stekker etc optillen en boven de wasbak houden. Wil je het eten eruit halen, dan kan dat niet zonder dat de hele vloer nat wordt en overal water lekt. Kortom: er is nog veel verbetering mogelijk, maar ik vind de voordelen wel opwegen tegen de nadelen.
- Ander nadeel: niet duidelijk hoe je rijst moet maken. Als ik rijst met vis wil, wat moet ik doen? Moet ik dan bovenin rijst doen, en ook nog water? Zo ja, hoeveel water? Er staat echt niets over rijst. Zoek maar eens op dit model in Google met rijst of rice, ik zie geen afbeelding of informatie...

Kortom: wil je gezond gaan eten en voor gemak met koken gaan, een echte aanrader. Als je daarna alles moet opruimen, ben je zeker 15 minuten bezig en je hele afwasmachine zit vol als je alle onderdelen gebruikt.

Muis733 01-08-2012

Ik heb deze Stoomkoker ook en ben het niet helemaal eens met je nadelen.

Oke toegegeven de bodems is soms wat lastig en het droog komen uit de vaatwasser kan ook beter.

Wat betreft het vullen van de bak gebruik gewoon een maatbeker en vul hem zo. Geen gedoe met optillen en onder de kraan houden.
Wat betreft het eten eruit halen: Ik til de deksel eerst op en hou deze recht en dan boven de gootsteen om het water eraf te laten vallen. De bakken met het eten valt reuze mee met water.
Je vraag over rijst: Ik heb gisteren rijst gemaakt in de stoomkoker. Je hebt een aparte rijstbak gekregen. Gebruik je bv 75 gram rijst gebruik je dubbel zoveel water of bouillon. Rijst hoeft niet 35 minuten kan rustig 25 minuten in de stoomkoker. En ja de rijst en het water gaat samen.

Angeline Smits 13-03-2011
Geschreven voor: Philips HD9160

Dit is mijn eerste stoomkoker (vanwege de Philips retouractie). Had nog geen ervaring met stoomkoken, maar ben nu wel enthousiast.Kook eigenlijk nooit meer aardappels en groenten op het gas. Maak aardappels en groenten van tevoren klaar en zet deze in de bakjes in de koelkast. Hoef dan alleen nog maar de bakjes op de waterkoker te zetten en op het knopje te drukken. Hoef er niet bij te blijven. Dus als we terugkomen van bijv. zwemles is het eten klaar! Een nadeel is dat de bodem van het meest gebruikte bakje er iets te gemakkelijk uit gaat. Ik zelf proef geen verschil, maar onze jongste (3) eet sinds de stoomkoker wel haar aardappelen en voorheen nooit (toeval?!?) Zou de stoomkoker niet meer willen missen!

Margaretha 22-11-2010
Geschreven voor: Philips HD9160

Sinds een maand in mijn bezit, via punten Postbank.Een geweldig apparaat.Gebruik hem vaak voor aardappels en groenten.Voordelen zijn dat de aardappels en de groenten nooit meer te lang op staan.Ik houd tijd over.Het apparaat slaat uit als de tijd verstreken is en kan het dan nog minstens 30 min.warm houden.De smaak is echt puur en zoals bloemkool,die blijft ook mooi wit.Nadeel is dat het een groot apparaat is en je moet er plek voor hebben.Na het koken heb je ook veel afwas. (liever met de hand dan in de machine, wat wel kan)Toch heb ik dit er graag voor over.Had dit van mijzelf niet gedacht.

Liselot75 12-01-2012

En kan je gewoon groente aardappels vlees/vis tegelijk er in doen? En wat doe je dan in welke etage? En hoe gaat dat dan met korte en lange kooktijden?
Heb er 1 gekocht maar weet niet goed hoe het moet.
Misschien maar gewoon proberen, maar ik hoor ook graag ervaringen.
Groetjes