Denon AVR-3312

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-3312 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Focalmaster 10-08-2012
Geschreven voor: Denon AVR-3312

Beetje laat deze review want de in mijn ogen mooiere 13-serie met 4K functionaliteit komt er al aan. Desalniettemin is dit een topper. Ik spaardere voor de 3311 toen de 3312 verscheen en als snel 699 was i.p.v. 1499 voor de 3311 !!! Terwijl de specs even goed waren en de 3312 zelfs airplay ingebouwd heeft. Voor onder de 700 euro is dit briljant. Kom geen vermogen tekort wat mijn 1611 wel had bij hoge volumes. Audyssey meet erg goed, maar de dynamic volume moet wel off staan bij mij, anders is het te boemerig. I.c.m. Focal Chorus 816W fronts en Klipsch RW12d subwoofer een supercombinatie. Bediening is in het begin niet makkelijk en vraagt gewenning.

markeman 11-06-2012
Geschreven voor: Denon AVR-3312

Er wordt momenteel flink gestunt met Denon AV apparatuur en dat maakt deze producten nu heel aantrekkelijk. De geluidskwaliteit voldoet goed. Het geluid zou nog iets transparanter en krachtiger mogen maar dat zijn geen realistische wensen voor een dergelijk complex apparaat in deze prijsklasse. Na het inregelen via Audyssee was de weergave hol, maar via direct mode is de weergave plezierig. Dit geldt zowel voor stereo als voor 5.1 weergave in combinatie met mijn KEF (Q7 + iQ1, Yamaha subwoofer) luidsprekers.
De mogelijkheden zijn legio, zowel qua aansluitingen als qua configuratie: wat dat betreft is het leuk speelgoed voor (ook oudere) jongetjes. Helaas zit er uitsluitend een USB poort aan de voorzijde.
De bedieningsmogelijkheden op het apparaat zijn beperkt. Met de afstandsbediening is van alles te regelen. Dit gaat het beste via het OSD, dus op de TV, maar dan nog is het soms flink zoeken naar menu opties.
De vormgeving is netjes maar het is gewoon een chunky zwarte doos. Oftewel, de WAF (wife acceptance factor) is matig.
Over de duurzaamheid valt nog niets te zeggen. Mijn vorige receiver heeft het minder lang uitgehouden dan ik verwacht had, maar gezien de snelle technologische ontwikkelingen op dit terrein is een dergelijk apparaat so wie so snel achterhaald.