Denon AVR-1912

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1912 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AlwinOverijssel 20-07-2012
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Eerst een Yamaha RX-V671 besteld. Als het product zou werken zou het vast prachtig zijn. 4x een nieuwe opgestuurd gekregen en elke keer was de 2de HDMI poort stuk en soms zelf meerdere. Ik had graag een werkende gehad, maar na 4x durfde ik geen Yamaha meer aan. Uiteindelijk voor de Denon AVR-1912 gegaan. Prachtig geluid. De Yamaha is iets kleiner, ziet er iets mooier uit naar mijn smaak en heeft wat meer surround modes. Dus als hij gewoon zou werken zou ik denk ik deze liever hebben. Maar de Denon geeft een veel stabielere indruk. Schakelt en reageert ook veel sneller. Uiteindelijk super blij met mijn Denon. HEt enige dat ik mis is wat meer surround modes. Op zich is het geluid super, maar er wat meer aan in kunnen stellen zou mooi zijn.

Stef Geertsen 07-04-2012
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Ik heb deze versterker sinds 1 maand in huis. Wilde eerst de onkyo 609 kopen, maar vond die toch iets te lomp en ook de verhalen over het heet worden schrokken mij af.
Met de Denon kocht ik ook de boxen HKTS 16 WQ. Hele mooie witte boxen met een mooie maat subwoofer.
Voor 820 euro heb ik een verschrikkelijk goede set gekocht. De mogenlijkheden van de Denon zijn enorm en het geluid is SUPER. Geen dreunde bas of ander gebonkt. Nee, mooie lage tonen. Bij alle volume sterktes, ook als hij heel zacht staat, een prachtig geluid over het hele spectrum. Ik gebruik hem vooral voor muziek (muziek DVD's en mijn mp3 verzameling, welke ik via mijn NAS met DLNA afspeel).
Ik luister nooit meer naar het geluid van de TV, maar altijd naar de DENON. Mijn vrouw klaagt nooit meer dat ze de journaallezer niet kan verstaan. Ze vond een nieuwe set en al helemaal een surround set helemaal niet nodig. Nu vindt ze het geweldig en wil ze steeds weer kijken naar haar Tina Turner muziek dvd's!

Ik heb een upc setup box (hdmi) , een dvd speler (hdmi), een argosy media speler (component) en een NAS via het netwerk op de Denon aangesloten. De Denon is met een HDMI kabel op de TV aangesloten.
De Denon ondersteunt de autolip sync funktie, maar mijn Samsung tv jammer genoeg niet. Met de handmatig in te stellen vertraging op de Denon lopen beeld en geluid toch exact synchroon.

Via System Setup, HDMI Setup, HDMI Control (op ON zetten) en Standby source (heb ik op HDMI3 staan omdat ik via deze poort de TV heb aangesloten) kun je TV kijken zonder de Denon aan te zetten. Dat doe ik echter nooit!

TV kijk ik meestal met 5.1 geluid. Maar als er veel lawaai is gebruik ik de mulitchannel stereo mode. Dan kan ik alles toch verstaan zonder de zaak hard te zetten omdat ik dicht bij de achterspeakers zit.
Als ik de radio of cd als achtergrondmuziek aan heb gebruik ik weer de stereo mode. Kortom mogenlijkheden te over.

Vreemd genoeg heb ik het geluid van mijn dvd speler in moeten stellen op bitstream omdat mijn denon vermelde dat hij 2.0 geluid binnen kreeg bij DTS muziek dvd.

Ik ben ook heel tevreden met Audyssey setup. Nooit meer pielen met je equilizer. Ik geniet nog steeds van het mooie geluid bij zacht volume. Wel heb ik de centerspeaker iets harder gezet.

Een minpuntje: ik heb ook af en toe problemen bij het schakelen tussen de verschillende ingangsbronnen.

thejj 29-02-2012
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Ik heb deze receiver gekocht op het moment dat deze nog moeilijk leverbaar was. Inmiddels heb ik deze nu een flinke tijd in gebruik. Kwa mogelijkheden bied hij alles wat ik wil. DLNA ondersteuning is leuk, maar nog steeds niet erg praktisch. Internet radio vind ik een super optie.

De meerdere zones werken ook erg handig, helaas niet beschikbaar voor elke ingang. Ook loopt de versterker nog wel eens vast bij het wisselen van input. Misschien zou een firmware update helpen, maar helaas wil de receiver deze niet downloaden, ondanks dat hij zelf zegt dat er een nieuwe versie is.

Al met al, zeer blij met mijn aankoop.

rob178 11-02-2012
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Getwijfeld tussen de Denon en de Pioneer. Na veel gelezen te hebben op internet toch voor de Denon gekozen. Geen spijt van, geweldig geluid i.c.m. mijn 5.1 Harman Kardon speakerset. Ook heb ik bluray spler van Denon erbij gekocht, mooie combinatie.

Ik zou alles op de Denon aan willen sluiten met HDMI, ik heb gelezen dat in de standby stand de beelden wel kunnen worden getoond. Dat zou voor mij perfect zijn maar helaas nog niet deze instelling kunnen vinden? Ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen?

Stef Geertsen 07-04-2012

Zie mijn review. Stef Geertsen

DutchFish 26-01-2012
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Heb de AVR-1912 net voor kerst 2011 aangeschaft en gebruik hem in een stereo opstelling (ouderwets 2.0 :) )

Eenvoudiger aan te sluiten als mijn oude Philips versterker en een (persoonlijk!!) veel mooier en voller geluid. Iemand heeft geschreven dat hij een koud geluid geeft maar in combinatie met mijn nieuwe Quadrall M3 speakers in mijn kale woonkamer met stenen vloer een prachtige geluid. (Versterker is ongeveer 30% van het geluid speakers 70% en zijn dus eigenlijk nog veel belangrijker voor een goed geluid!)
De GUI ziet er inderdaad niet super fancy uit maar goed, hoe vaak kijk je naar je GUI? Films zien er prima uit (via ACRyan mini2) en ook mijn PS3 beeld is goed. Bediening via de laptop is mogelijk maar werkt een tikkie traag. Toch ben ik er heel blij mee want dan hoef ik niet meer mijn TV aan te zetten om een muziekje te selecteren. Hij streamt MP3tje en FLAC muziek zo van mijn NAS (Synology DS211j) allemaal een fluitje van een cent (ben zelf wel een techneut!)
Qua vormgeving, mat zwart metalen behuizing die niet zo glimt als bijvoorbeeld de Pioneer versterkers. Dit vindt ik zelf wel prettig aangezien al mijn andere apparten dat ook zijn.
Een vriend van me heeft een keer zijn iphone meegenomen en na aanmelding op mijn WiFi en het veranderen van 1 instelling in de Denon kon hij zo zijn iTunes muziek via iTunes naar de versterker steamen, werkt goed. Helaas kan je geen filmpjes van je iPhone streamen!

Wat mij betreft echt een aanrader en voor minder als 500 euro echt een top apparaat.

Geowizard 12-05-2012

Heb vandaag geprobeerd om deze receiver ook via de ouderwetse stereo 2.0 opstelling aan de gang te krijgen. Ik heb maar twee B&W DM/2 speakers. Het is me niet gelukt. Om een of andere reden kom ik niet door het set-up scherm om de stereo opstelling in te stellen. In de setup krijg ik wel signaal over de loudspeakers, maar verder niet. Wanneer bvb. de tuner ingeschakeld wordt kan de volumeknop ver opengedraaid worden zonder dat er geluid uit komt. Iemand enig idee wat er fout gaat?

Bob en co 28-01-2012

Wij hebben vandaag geprobeerd om de onze aan te sluiten. Maar we zitten met een probleem: We hebben een ps3, digibox. Helaas weten we niet niet hoe we ze moeten aansluiten.. En ook weten we niet hoe we de internetradio aan de praat krijgen. Kan jij ons helpen, aub?

Eric Bliekendaal 09-12-2011

Geluidskwaliteit:
Met een enkele toets bepaal je per hoe je het geluid over de speakers klinkt. Werkt lekker vlot.
Instellen gaat vlot, maar ik vind dat het Center niveau altijd (net als Onkyo) wat meer mag hebben. Het journaal oid klinkt anders wel erg dolby.

Mogelijkheden:
Met ipads, ipods, android en laptop is het apparaat goed te bedienen. Er zit internetradio op, flickr en meer.

Gebruiksgemak:
De handleiding is in pdf en echt voor mij als techneut lastig te begrijpen.
De GUI, het beeldmenu is ook wel erg simpel tov onkyo, maar wel gewoon goed.
Ik mis net als bij onkyo het automatisch switchen van source (bij mij allen hdmi). Als ik een apparaat aanzet gaat deze niet vanzelf over de tv.
Ook is mijn acryan niet te programmeren.
Ik heb nu alles op een marmitek afstandsbediening overgezet.
Ook lijkt het alsof de beeldkwaliteit van mijn hdmi-signaal van de acryan minder is nu ik deze over de receiver laat gaan. 480p ?

Vormgeving:
HDMI aan de voorzijde ontbreekt en is een gemis.
Design is verder mooier dan hoekige en grote onkyo.
Kabelaansluitingen aan de achterzijde zijn niet zo ingenieus als bij onkyo 609 die net makkelijker aansluit.

Duurzaamheid:
Gezien de garantie van 2 of 3 jaar prima.
Ook is de temperatuur prima.

Ik vind het grote nadeel nu dus nog de hdmi beeldkwaliteit, maar het kan ook zijn dat dit een instelling is.

Spiekerbox 22-12-2011

Mooie review, ik heb de AVR-1912 inmiddels ook.
Om op de gestelde vragen te reageren: doorgifte van HDMI tijdens standby is in te stellen (heb het niet getest).
Geluidskwaliteit via AirPlay is prima, heb het nog niet uitgebreid vergeleken met aansluiting via kabel, maar via kabel schijnt iets beter te zijn. Dit laatste zal waarschijnlijk ook afhangen van kwaliteit geluidsbestanden (lossless format of niet).
Beeldkwaliteit is bij mij geen issue, maar ik heb geen AC Ryan.

Peter2004 31-12-2011

Eric,

heb je ervaring met de bediening via een android apparaat?

Poezev 17-12-2011

Bedankt voor deze review. Ik heb de 1912 ook op het oog, maar heb nog een paar vraagjes:

- hoe werkt hdmi doorgifte van diverse bronnen naar TV als Denon uit staat?
- geldt die mindere beeldkwaliteit voor alle bronnen, of is het ondertussen al opgelost?
- hoe is de geluidskwaliteit via AirPlay? Vergelijkbaar met normale aansluiting via kabel?

Ernst1977 30-11-2011
Geschreven voor: Denon AVR-1912

Super apparaat, nu een week in huis. 5.1 opstelling met Harman kardon luidsprekerset. Aangesloten zijn: ps3, hd recorder, settopbox en tv. Alles via hdmi op versterker aangesloten en via hdmi uitgang op versterker verbonden met tv. Ook als de versterker uitstaat wordt het signaal keurig doorgegeven zodat je ook tv kan kijken zonder dat de receiver aanstaat. Netwerk functionaliteit ook super, wel even lopen klooien om de connectie te maken voor de eerste keer maar dat bleek later met een defecte netwerk kabel te maken te hebben (hoe groot is die kans...). Ik heb de receiver verbonden met een airport express zodat het draadloos kan verbinden met mijn thuisnetwerk. AirPlay werkt super, alsmik op mij iPad iTunes start en een nummer aanklik gaat de versterker vanzelf aan, schakelt naar de juiste uitgang en begint te spelen. Titel nummer en artiest verschijnen hierbij op het schermpje van het apparaat. Geluidskwaliteit voor zover ik die nu kan beoordelen super, geen op of aanmerkingen.

Willem-A 06-03-2012

@ E. v.d. Lubben

Is deze vraag nog aan de orde, of is het inmiddels al gelukt?

Willem.

E. v.d. Lubben 22-04-2012

Dankzij de vorige reactie van Willem (19-03-2012) heb ik het nu voor elkaar. Ik kan mijn tv gebruiken ook als de versterker uit staat. Bedankt Willem!!

E. v.d. Lubben

E. v.d. Lubben 19-03-2012

Mijn excuses dat ik niet meer heb gereageerd op de vraag van Willem. Mijn vraag is nog altijd niet beantwoord. Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar krijgen.

Willem-A 19-03-2012

Hallo E. v.d. Lubben,

Ik moet het even uit mijn hoofd doen, daar ik de info laatst telefonisch heb doorgekregen van Denon, maar bij 'HDMI connect' zijn wat opties te vinden. In principe staat de receiver vanuit de fabriek ingesteld op 'last'. Dat houdt in, dat de laatste ingang die is gebruikt, doorverbonden zal worden als de receiver in stand-by wordt gezet. Je kan in dat menu echter ook e.e.a. wijzigen en voor een bepaalde ingang (ik dacht 1 t/m 6) kiezen. Zo zou je dus die HDMI ingang kunnen selecteren waarop de decoder is aangesloten. Ook is de optie 'auto power' aanwezig, maar deze kan vaak beter worden uitgeschakeld, daar de kans bestaat dat anders de receiver alsnog zal inschakelen als een bron wordt ingeschakeld. Ik heb zelf de receiver overigens niet, maar plaats bij veel producten op deze site en probeer zoveel mogelijk mensen op weg te helpen. Daarom heb ik dus ook nogal eens wat contact met diverse bedrijven etc. Ik adviseerde voorheen nogal eens een decoder rechtstreeks aan te sluiten op een TV en middels de digitale uitgang op een receiver, omdat deze optie niet beschikbaar was en men dus altijd de receiver diende in te schakelen wilde men even TV kijken. Daar heeft in ieder geval Denon dus handig op in gespeeld. Nadeel is echter dat het stand-by verbruik door deze feature is toegenomen, doordat bepaalde elektronica in werking blijft, daar anders geen HDMI verbinding mogelijk is.

Willem.

E. v.d. Lubben 11-02-2012

Hoe krijg je het voor elkaar om tv te kijken (met geluid) zonder dat de recieven aan staat? Ik heb ook alles via HDMI op de versterker aangesloten en via HDMI out op tv maar krijg alleen beeld en geluid als de versterker aan staat. Wat doe ik fout?
E. v.d. Lubben

frans543 02-11-2011

1 dag in huis gehad.

Pro:
* Goed geluid bij afspelen van film
* dlna werk super icm android (2player nework music player) stream je de muziek van je mobiel via je nas naar je receiver
* airplay niet geprobeerd
* menu op tv erg prettig
* installatie vrij vlot, je zet hem aan en vraag je meteen allerlei dingen in te stellen.
* schakelen tussen apparaten werkt goed geen problemen gezien.
Con:
* Erg koud geluid bij afspelen van muziek, receiver richt zich op midden tonen, wij houden van warm geluid en horen gaat laag, middel en hoog. daarom terug gebracht naar de winkel.

conclusie: denon is tot over er pioneer veel verder met netwerk functionaliteit en stabiliteit. Maar deze receiver produceert midden tonen die een koud geluid opleveren. Bij films is dat goed maar bij muziek hou ik daar niet van.

Rodg1975 02-11-2011

Frans ik heb 2 reviews van je gelezen, deze en die bij de Pioneer 921. Beide heb je terug gebracht, wat heb je uiteindelijk wel gekocht en gehouden? Want ik zit in hetzelfde segement te kijken omdat ik de AirPlay functionaliteit echt gewledig vind.

avdwindt 26-09-2011
Geschreven voor: Denon AVR-1912

heb deze reciever gekocht als vervanging van een 15 jaar oude Denon set. Was verbaasd over de geluidsverbetering. Klinkt een heel stuk beter. Het installeren ging makkelijk met de setup wizzard. Airplay gaat mooi en makkelijk. muziek vanaf de laptop via de recierver op mijn luidsprekers. snel en makkelijk.
Het enige wat nog niet goed gaat is het overschakelen van een zender op de settopbox van UPC. geregeld gaat de reciever "knipperen" (!) het signaal komt even binnen en valt daarna weer weg. door via de afstandsbediening de eerst een andere bron te installeren en daarna de sat/cbl selectie weer gaat het weer goed. Verder was het ook wat lastig om de juiste settopbox te koppelen op de afstandsbediening van Denon.
wat betreft de vormgeving is het een echte Denon. Ik kan aan de voorkant niet zien welk type het precies is.hoeft ook niet, schoonheid is subjectief en dit is volgens mij gewoon een net apparaat.

rob178 11-02-2012

Doe je de muziek airplay via de app van Apple of die van Denon?

Gr Robert

Thijn0 04-01-2012

Beste Avdwindt,

Ik lees net je review.
Ik had hier nog een vraag over, ik begrijp jouw verhaal nml niet helemaal mbt settupbox / UPC??

Ik heb momenteel de AVR-1910 Zeer te spreken over, alleen mis ik het 3d verhaal. Ik wil mijn receiver dus vervangen voor de nieuwe (AVR-1912).

Mijn prangende vraag werkt UPC hierop of niet?
Op mijn huidige 1910, werkt UPC HD box niet ivm de encrypted files die UPC doorstuurd. en Daar kan de 1910 niet mee omgaan, en moet ik mijn UPC apart aansluiten op mijn tv, en geluid via optisch aan de receiver.

Ik hoop dus met de nieuwe receiver er op vooruit te gaan door deze weer gewoon aan te sluiten aan de receiver, zodat alles rechstreeks op de receiver zit.

Ik hoor graag van u.

Marthijn

Spiekerbox 10-01-2012

Beste Marthijn,

Ik heb mijn UPC HD Box via de AVR-1912 aangesloten en dat werkt prima!

gr.