Yamaha RX-V771

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V771 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

R.B. te P. 18-05-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V771

Ik had hiervoor de Onkyo 605, die op zich heel goed beviel. Had daarvoor ook een Onkyo, dus ik heb eerst bij dit merk gekeken. Echter, door diverse testen nieuwsgierig geworden heb ik een paar hele goede hifizaken bezocht en mij laten informeren.
Uiteindelijk heb ik voor deze Yamaha gekozen, en geen moment spijt! T.o.v. de Onkyo is het geluid van deze Yamaha veel gedetailleerder en transparanter. Hoog is hoog, het middengebied zeer duidelijk en de bassen zijn heel zuiver.
Heb de instellingen van de luidsprekers (Tannoy) door het systeem van de Yamaha laten instellen en hier vervolgens een paar wijzigingen op aangebracht via het duidelijke menu.
En wat een mogelijkheden! Ben nog even zoet met het inbrengen van de mogelijkheden op de Logitech Harmony afstandbediening.
Kortom, een uitmuntende receiver tegen een prijs waarvoor je bij Denon, Marantz, Onkyo, etc. veel meer moet betalen.
Zowel voor films als voor muziek is dit een uitstekende receiver.

Sneeuwvos 25-01-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V771

Dit is een top versterker! Deze Yamaha speelt zelfs internet radio en 3D (bijv. bij een Bluray True-3D film) af, wat uitzonderlijk is voor versterkers.

Robesini 07-11-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V771

Ik heb deze receiver gehaald en had daarbij een tweetal voorkeuren. 2xHDMI uit en een netwerkaansluiting. De receiver gehaald bij een winkel in Groningen. De kwaliteit van het geluid is super vooral in de details. Gewoon geweldig. In andere reviews lees ik iets over bassen die niet zo geweldig zouden zijn. Ieder zijn meening. Ik heb er niets van gemerkt. De mogelijkheden krijgen van mij een iets lagere score. Heeft te maken met de ontbrekende 7.1 input. Voor de rest een full loaded apparaat inclusief een netwerk aansluiting. Die probleemloos werkt. De eerste firmware update is al binnen. Ook ben ik erg onder de indruk van de inmeeting die Yamaha doet. Bij mijn VORIGE receiver (Onkyo) klopte altijd alles behalve het geluid. Bij deze Yamaha klopt ook alles en is het geluid voortreffelijk op mijn kamer afgestemd. Of te wel geen gepruts meer met de instellingen in 1 x goed. Ik heb de titanium genomen en vind de vormgeving goed. Ook de leesbaarheid van het lcd display is super. Het enige wat kan storen is dat bij HDMI als bijvoorbeeld de tv wordt aangezet het geluid even onderbroken wordt. Maar dit is bij ieder apparaat met HDMI omdat er dan eerst informatie en validatie gegevens uitgewisseld worden tussen de receiver en de aangesloten apparatuur. Wel ideaal is dat de receiver uit zich zelf herkend welke formaten HDMI resoluties de tv ondersteund bijzonder prettig. Ik denk dat voor de prijs van rond de 500 euro hier een bijzonder prettig apparaat is neergezet. Ik vraag me echt af of apparaten van over de 1000 euro uberhaupt beter presteren dan deze. Misschien als je overdreven zware luidsprekers neer zet. Maar ja daar zijn deze receivers niet voor bedoeld, dan moet je naar losse eindversterkers. En dat kan eventueel ook met deze. En dat is slimmer. O ja je kunt op deze receiver twee subwoofers aansluiten. Soms is dat handig als je luidsprekers hebt met een actieve subwoofer erin.

Andere receivers die ik gehad heb: NAD761, Onkyo 606, Onkyo 875 THX Ultra.

Sjon999 06-05-2012

Je hebt gelijk. Dit is een meerkanaals versterker. Als eindversterker stelt dat niks voor. Daarom heb ik er twee mono blokken (voor) en een stereo blok (achter) als eindversterker aangehangen. Ik heb namelijk high-end speakers. Vervolgens de center bi-amp op de Yamaha aangesloten. En een subwoofer heb ik niet eens. Dus deze versterker is gewoon goed maar puur om af en toe een film te kijken met DTS beleving. Anders bleef ik toch echt bij een stereo voorversterker.

dweulink 21-01-2013

Hallo, ik ga dit apparaat begin februari voor mijn 40 ste verjaardag ontvangen. Heeft iemand een goede tip qua speakers? Huiskamer is 3,75 meter breed, zeg maar vanaf muur waar de bank staat tot aan de tv. lengte 8 meter.