Marantz SR5012 - Reviews

Uitgangsvermogen (per luidspreker)
HDMI in

Patrick Jacobs 26-11-2017

Marantz sr5012, de ultieme receiver

Nadat mijn Marantz sr7001 de geest had gegeven ben ik me gaan oriënteren voor een nieuwe receiver. Na lang zoeken, luisteren en vergelijken toch weer bij Marantz uitgekomen. Komt ook het beste uit i.c.m. mijn Rel q50 sub en b&w speakers. Deze receiver gebruik ik alleen voor stereo. De aanwezigheid van Heos was een van de pluspunten waarvoor ik voor deze receiver heb gekozen. Het gebruik van de app van Heos is kinderspel. De standaard onderdelen van de Heos app werken eenvoudig, vooral de TuneIn app werkt ideaal. Radiozenders invoeren en afspelen maar. Deze receiver nu krap 2 weken in mijn bezit. Geen cd speler o.i.d. maar alles via de Heos app. Werkt ook goed met de koppeling naar een andere versterker met multiroom

Pluspunten

• Heos app werkt duidelijk en overzichtelijk
  • Goed geluid
  • Voldoende hdmi aansluitingen
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jan van Hamersveld 08-09-2017

SR5012 van Marantz, een beest van een reciever.

Na mijn Marantz sr5004 uit 2009 was ik toe aan een update. Na lang zoeken kwam ik toch weer uit bij Marantz en dit maal de sr5012. vanwege de vele aansluitmogelijkheden en het vermogen om mijn Dali speakers aan te sturen. volledig 4k ondersteuning en geschikt voor draadloos streamen. Alles maar dan ook alles wat ik nodig heb voor beeld en geluid. Top!!

Pluspunten

• aansluitmogelijkheden, 2x hdmi out en 8x in
  • interface
  • vermogen
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• nog niet tegen gekomen