Marantz SR7002

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7002 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

barte165 13-09-2009
Geschreven voor: Marantz SR7002

Combi met Marantz SA7001 super audio cd speler + Marantz BD8002 blu ray aangesloten op een B&W XT4 speakerset.
Een ware geluidssensatie.
Mooi rustig klankbeeld, veel reserve aan power.

stouwdam 13-02-2009
Geschreven voor: Marantz SR7002

Sinds een paar maanden de SR7002 in mijn bezit.
Samen gekocht met een set Heco Celan 800 speakers.
Prachtige combi.
Ik ben nog lang niet achter alle opties, maar voor de minder technische mensen, dit kan zonder instellingen prachtig spelen.
Inleren met de bijgeleverde microfoon, en je bent al een heel eind.
Hij produceerd wat warmte, maar zeker niet meer als een vergelijkbare receiver.
Blijft bij (zeer) hoog volume nog snaar strak.
Was bij mij twijfel tussen de Onkyo SR806 en Yamaha RXV1900 (ook om design).
Maar geluid van Marantz staat mij meer aan, ruimtelijker en voller.
het luisteren waard!

Reverb 21-11-2008
Geschreven voor: Marantz SR7002

Pracht versterker! Heb de SR7002 aangeschaft in conbinatie met de B&W MT-02 surround set. Toen de juiste instellingen gedaan waren met behulp van de bijgeleverde microfoon was het tijd om te genieten. Kill Bill 1 zitten kijken, het bloed vliegt je letterlijk om de oren!
Prijs kwaliteit verhouding is denk ik zeer goed in balans bij dit bakbeest.

En met de beschikking over HDMI 1.3a ben je de komende jaren zeker bereid op Full-HD, Dolby HD & DTS HD.
Geloof dat er binnenkort HDMI versie 1.3b wordt gepresenteerd. Hierbij zullen de audiomogelijkheden worden uitgebreid. Dit heeft echter weinig extra's te bieden aangezien Blue-Ray hier geen ondersteuning aan zal (kunnen) bieden. Blue-Ray wordt de nieuwe standaard, dus met 1.3a zit je dus gewoon goed.

balletje 13-09-2008
Geschreven voor: Marantz SR7002

Inmiddels de SR7002 gekocht.
Pure power en kwaliteit, geweldig in combinatie met mijn Marantz DV7001 dvd speler en Panasonic BD 30 Blu-ray speler.
De Marantz SR7002 en KEF-Q5 zijn voor elkaar gemaakt, vooral nu hoog en laag separaat versterkt en aangestuurd worden.
De Panasonic BD30 middels HDMI aagesloten op de SR7002, de nieuwe HD audio formaten worden keurig gedecodeerd en weergegeven.

Lang getwijfelt tussen de SR8002 en SR7002, en het moet gezegd de SR8002 is qua opbouw en gekozen materialen mooier.
Maar of hierdoor de geluidskwaliteit zoveel beter is dat dit het prijs verschil tussen beide receivers rechtvaardigd ??
Ik heb tot op vandaag geen spijt van mijn keuze.

WouterL 09-01-2008
Geschreven voor: Marantz SR7002

Als je kleinere boxen wilt en het MFB-systeem wilt overtreffen, heb je goed home cinema system nodig. Reviews en uitgebreide luistertests wezen de weg naar B&W M1 + subwoofer. Daar hoort dan een bijpassende versterker bij en om voorbereid te zijn op de toekomst met hdmi-aansluitingen voor hdtv kwam ik op de SR 2007. Het klinkt of ik er verstand van heb, maar dat is maar betrekkelijk.
De gebruiksaanwijzing doet erg zijn best, maar ondanks voorbeelden en plaatjes is hij bepaald moeilijk te doorgronden. Dat je beschreven functies moet koppelen aan de in- en uitgangen aan de achterzijde zal niet voor iedereen meteen duidelijk zijn. Om instellingen te kunnen doen moet je eerst je tv aansluiten. Een verbindingskabel daarvoor wordt niet bijgeleverd. Voordat je überhaupt geluid hebt ben je zo wel een paar uur verder. Dat de achterboxen niet op de backsurround moeten worden aangesloten maar op de ‘gewone’ surround staat nergens: “Goh, waarom doen ze het nou niet?” Automatisch instellen gaat simpel, maar de subwoofer werd zo gedempt dat ik dacht dat ie stuk was, instellingen verkeerd stonden of mij meer was beloofd dan kon worden waargemaakt. Voordat je inziet dat handmatig instellen kan helpen (en hoe dat dan moet), ben je weer een tijd verder.
Een cd afspelen lijkt toch simpel, maar voor je door hebt dat de harddiskrecorder als vcr wordt bestempeld (in plaats van bijvoorbeeld dvd- of cd-speler - die weer andere achteringangen hebben) heb je een compleet diagnostisch onderzoek achter de rug. De afstandbediening herkende hem ook niet, maar je kunt hem de basisfuncties gelukkig wel aanleren.
Waar de tweede afstandbediening voor dient, begrijp ik nog steeds niet. Hoe je beelden via de versterker naar je tv krijgt (op ze te op te peppen) heb ik nog niet kunnen doorgronden. Kortom: het is een beetje een doos van Pandorra. Dat ik desondanks een 7 geef voor bedieningsgemak komt doordat (als alles eenmaal is ingeregeld) het mogelijk was de rest van de familie redelijk snel wegwijs te maken. De radiofunctie liet zich in elk geval makkelijk temmen.
Maar het gaat natuurlijk om het geluid: dat is fenomenaal en overtreft de MFB-combinatie ruimschoots!