Denon DRA-700AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DRA-700AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

manecas36 28-02-2013
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Net pas één dag heb ik deze receiver , dus een serieuze review kan nog niet schrijven.
Wellicht later nog.
Ik kan al wel schrijven dat voor de prijs die je vandaag betaald , je hier echt een prachtige receiver aan hebt met een mooi geluid ; ik hoor details die ik voorheen niet hoorde en dan dan had ik toch heen slechte versterker, een NAD .
Wat iemand schrijft over de kleine knopjes: ja, dat is wel zo, ,maar is dat erg? Ik vind het prima! !
Je krijgt er een heel dik boek bij , als gebruiksaanwijzing maar per taal is het vrij summier. Sommige functies / mogelijkheden staan nauwelijks beschreven .

guus57 11-04-2010
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Mijn oude Philips 9000 was 15 jaar oud en vertoonde gebreken. Op aanraden van de verkoper hen ik de Denon DRA700AE gekocht compleet met blu-ray en docking voor ipod. Nu heb ik deze enkele weken in gebruik en ben niet erg tevreden over deze installatie. Ik heb de dozen weggegooid en kan de installatie helaas niet meer terug brengen. Het dockingstation functioneert niet goed alhoewel de informatie anders aangeeft. hierover is al meerdere keren contact geweest ook met de importeur. De detailhandel zou contact met mij opnemen, maar laat niets van zich horen. Verder is maar heel sumiere informatie op de display zichtbaar. Er is geen mogelijkheid voor preset van radiostations. Ik heb een zwarte uitvoering en de letters bij de knoppen en toesten zijn in goud daardoor bijna onzichtbaar. De geluidskwaliteit is zeker niet beter dan mijn oude Philips installatie van 15 jaar geleden. Er is geen koppeling met andere apparatuur zodat als ik een cd aan zet, ik separaat de reciever ook aan moet zetten. Dit had toch wel anders gemoeten. Het apparaat werkt en doet wat hij moet doen, op de docking station van de ipod na, maar ik had veen een Denon meer verwacht.

jbarelds 04-09-2009
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Heb deze receiver nu pakweg een jaar in gebruik, en ben nog altijd erg blij met de aankoop.

Heb de receiver destijds gekocht na de (zelf)bouw van een speakerset (Visaton VIB 170 AL). Aangezien ik niet zeker was van de prestaties van deze speakerset heb ik juist deze receiver aangeschaft, aangezien deze bass/treble/loudness bied. Achteraf niet nodig, middels de pure optie wordt dit alles nu omzeild.

Als bron gebruik ik nu een Sony HD/DVD recorder, hier wil ik op termijn nog de Denon CD speler uit deze lijn aan toevoegen. Maar ook nu al is het geluid (afhankelijk van de CD) soms van letterlijk adembenemende kwaliteit.

zoeff 20-01-2009
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Apparaat 1.5 jaar geleden gekocht omdat oude DRA335 gebreken ging vertonen.
Draairegelaars (pot meters) maakten geen kontakt meer, balansregelaat werkte niet goed meer, stereo kanaal viel steeds weg. DRA335 15 jaar gehad, geen enkel mankement gehad.
Eenmaal Denon altijd Denon. Hoge kwaliteit, sober uiterlijk, eenvoudige bediening.
DRA700AE indrukwekkend apparaat. Aanzienlijk groter (dieper) dan de 335, zwaar apparaat.
Denon is stereo altijd trouw gebleven, meer aandacht voor goede geluidskwaliteit dan voor toeters en bellen. Uitstekende geluidkwaliteit; betstaande BW series 200 speakers gewoon gehouden, voldoen nog steeds uitstekend.
Sober fraai uiterlijk. Drukknopjes wel erg klein uitgevallen, waarschijnlijk gedaan omdat je ze na eenmalig instellen vrijwel nooit meer gebruikt. Voor mijn gevoel nog altijd teveel knopjes, maar ze vallen niet erg op.
Bestaande Denon CD speler en cassette deck doen het na 15 jaar ook nog prima. Passen ook nog goed bij nieuwe 700AE. Nieuwe afstandsbediening werkt ook nog op oude CD speler.

Bart1974 08-01-2008
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Fantastisch apparaat. Prachtig geluid en kinderlijk eenvoudige bediening.

mickymouse 15-06-2007
Geschreven voor: Denon DRA-700AE

Een simpel uitgevoerde receiver eerlijk geluid zonder toevoegingen. Heb hem nu een paar weken en ben verbaasd over de warmte van het geluid in vergelijking met mijn vorige set. Ook is de pure sound instelling super, alle mogelijke storing worden hierdoor uitgeschakeld. Heb hem in combinatie met de Denon DCD-500AE CD speler en JBL Nordridge E80 speakers.