Yamaha RX-497

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-497 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

CeesSorong 27-10-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Prima apparaat. Fijn dat ik er mijn platenspeler op kon aansluiten.Ook de installatie en het aansluiten was erg simpel. Geluid is prima.Echt een aanrader.

wouter192 03-08-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-497

heb de RX-497 nu ruim drie jaar in mijn bezit en het is nog steeds een genot deze versterker/reciever in huis te hebben. geluid is spat zuiver! heb hiervoor ook al een yamaha gehad en voor mij geen ander meer voor deze prijs range. voor de muziek liefhebber is een composet van yamaha zeker aan te bevelen!

CeesSorong 09-07-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Heb deze receiver enkele weken geleden gekocht en geïnstalleerd. Fantastisch apparaat, prma geluid en zeer eenvoudig aan te sluiten en de zenders te installeren. Qua duurzaamheid kan ik niets zeggen gezien de korte tijd dat ik hem in gebruik heb. Maar heb alle vertrouwen in de kwaliteit.

DrnAbor 20-02-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Reeds 4 jaar heb ik deze receiver in gebruik. Sinds dit weekend gekoppeld aan een Yamaha cd-speler CDX-397mk2 en een Sony blu-ray speler BDP-S373.

Gebruik
De receiver is zeer eenvoudig in gebruik. Alleen de benodige kwaliteitsinstellingen zijn aanwezig.
De variabele loudness heb ik op -1,5 staan. Treble +2,5 Bas +1, Balance 0.

Geluidskwaliteit
Stereo: T.o.v. een home cinema set (Bose) is het alsof je een kussen weghaalt die vroeger voor de luidsprekers stond en de muziek tegenhield. Het geluid is zuiver en sprankelend. Ook het laag wordt mooi weergegeven. Boxen zijn KEF Q5.

Home Cinema: ook met films is het geluid meer dan voldoende. (ik heb wel een opstellin met 2 luidsprekers, is bewuste keuze)

Afmetingen
Van mij mocht het apparaat iets minder hoog zijn. Qua diepte is het apparaat makkelijk in een kast weg te werken. (zie specificaties).

Duurzaamheid
Het apparaat voelt zeer degelijk aan, in de 4 jaar is het een probleemloos apparaat gebleken.

Bovenstaande is uiteraard beoordeeld t.o.v. de prijs.

wout14 15-12-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-497

een supergoed ding, heb hem nu al een paar maanden en werkt naar behoren.
voor deze prijs is er geen betere versterker te kopen.
wel één minpuntje; de afstandsbediening is wat ouderwets en er zitten een aantal functies op die je niet kunt gebruiken op de rx-497.
ik gebruik de rx-497 op 2 b&w dm600s3 luidsprekers, ik moet alleen nog een goede subwoofer erbij hebben, weet iemand er eentje?
groetjes,

Theologos43 11-08-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Sinds een paar weken de Yahama RX-497 in huis.
Inde loop der jaren al een aantal versterkers/receivers versleten, maar deze Yamaha spant de kroon qua geluid.
Niet eerder bij vorige versterkers/receivers was het geluid zo helder en transparant van de diepste bassen tot de hoogste tonen.
Ben dan ook buitengewoon tevreden met deze receiver.
Onbegrijpelijk dat men voor zo weinig geld zo'n mooi en prima product kan maken.
Zeer aanbevolen.

onni88 10-08-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Wat een fantastisch geluid! En dat voor dit geld. Geen overbodige fratsen, gewoon een dijk van een receiver om muziek te luisteren. Zware kwaliteit en een mooi design.

johndejong 17-01-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Een heerlijk geluid in mijn geval i.c.m.keff iQ50 en naar persoonlijke smaak in te stellen geluid(treble,bass, enz).
Daar kan geen enkele surround set tegenaan met die waardeloze geluidsvoorkeuze standen(hoe verzint een mens die troep=geen trebble,geen bass,geen hoofdtelefoon enz.)

Paar jaar geleden mijn oude hifi ingeleverd voor een dure
jvc surround 680euro, het was het slechtste wat ik ooit heb gekocht, zowel geluidskwaliteit en de duurzaamheid, wat een troep.

Ik ben heel blij( gelukkig) met deze yamaha en dan voor deze prijzen !!!!

Ik ben 51 jaar en heel wat audio gehoord, maar eigenlijk is er in al die jaren heel weinig veranderd het beste geluid is gewoon de oude simpele hifi set.

Frits1 14-02-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Zeer tevreden over de RX-497.
Solide versterker en i.c.m.
Kef zuilboxen een onverwacht goed geluid en een mooie speiding van stereo en instrumenten.Een aanrader voor weinig geld.

Tally_ho 02-02-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor een 497 ipv 397. Iets duurder, maar net wat meer vermogen, meer aansluitmogelijkheden, vergulde luidsprekerkabelaansluitingen (3xwoordwaarde), uitgebreidere afstandsbediening. Ook bewust gekozen voor een stereo versterker en geen surround versterker. Ik luister 98% muziek en een mooie stereo-weergave is wat mij betreft het belangrijkste.
De versterker ziet er goed uit, is zwaar en oogt kwalitatief hoogwaardig. Ik heb de S663 DVD speler van Yamaha er op aangesloten en een stel Jamo S606 luidsprekers. Bij elkaar een geweldige set voor relatief weinig geld. In ieder geval een uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding. Wat mij betreft een aanrader!

ernie63 11-01-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Gisteren deze reciever aangesloten en ik moet eerlijk zeggen, toppie geluid.
Zeker een aanrader ;-)
Ik moet wel een kleine kanttekening plaatsen.
Wanneer je meerdere componenten besteld kan er een kleurverschil in zitten.
Mijn CD speler is n.l. iets donkerder van kleur.
Voor mij geen probleem, want het geheel zit in een kast, maar moet niet kunnen vind ik.....

StefanStefan 26-08-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Na jaren van trouwe dienst gaf vorige maand mijn Denon Reciever de geest.
Naar een audiozaak gegaan, en deze liet me 3 recievers luisteren, met de speakers die ik op dit moment thuis heb staan, namelijk de Bose 301V.
De nieuwe generaties Denon viel bij mij 'persoonlijk' niet in de smaak.
Sony viel al meteen helemaal af.
Maar toen ik deze hoorde was ik meteen kapot, net zoals alle revieuws hier vind ik ook dat er een zeer zuiver geluid uitkomt zonder dat je aan de treble en bass hoeft te komen.
Ook heel handig is de mogelijkheid om er een aparte active subwoofer op aan te sluiten.

Kort om ik ben zeer tevreden met dit toestel!

pvdmeulen 20-07-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Zeer eenvoudig te bedienen receiver en heel zuiver en rijk geluid over mijn JBL Northridge E-80 speakers. Heb aan mijn treble/loudness niets gedaan en alleen de bas op +1 bijgedraaid, maar dat heeft puur met de beperkte laag van de JBL E-80's te maken. Zit er dan ook over te denken om er nog een JBL sub bij te nemen voor de laag, en dan kan de bas ook gewoon om 0 staan. Echt geweldige waar voor zijn geld! En je kan er meer dan voldoende op aansluiten! Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet, dat moet nog blijken, maar ik schat gezien de stevigheid en de degelijkheid van het chassis dit zeer hoog in!

Marc Theelen 26-10-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-497

Werkelijk een pracht receiver met veel mogelijkheden,ik heb hem aangesloten op B&W speakers,het geluid wat uit de receiver komt is werkelijk subliem.Topapparaat voor dit geld.