Yamaha RX-397

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-397 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

45martin 12-12-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-397

Leuk apparaat, goed geluid. Gebruik hem vooral voor klassieke muziek. Maar het eerste exemplaar dat ik mee kreeg van de leverancier stopte er na 5 minuten mee. Ik kreeg gelukkig direct een nieuwe van Correct, die het nog steeds doet. Toch een reden om betrouwbaarheid laag te scoren.

frame 27-09-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-397

Ik heb lang gezocht naar een goede receiver zonder al teveel toeters en bellen. Gewoon eentje die doet wat ie doen moet en voor mij is dat vooral (klassieke) muziek van de laatste tot de hoogste herz goed weergeven (waar je uiteraard ook goede boksen voor nodig hebt). Deze receiver voldoet volkomen aan mijn verwachtingen.

rolmotif 29-03-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-397

Heb deze Receiver nu precies 1,5 jaar en hij is kapot, hoewel hij amper is gebruikt of ooit maximaal is belast.
Dit is de tweede want de eerste die ik 1.5 jaar meekreeg (ook een RX-397) functioneerde al niet toen ik er mee thuis kwam. Maar ook de vervanger laat het dus na korte tijd afweten. Garantie zit er gelukkig nog wel op, en misschien heb ik toevallig 2 keer pech, maar voor mij dus geen "Yamahacomponenten" meer.

jrdb 16-02-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-397

Ik ben nu een dikke twee maanden in het bezit van de RX-397 en over het algemeen is het een prima receiver. De Yamaha heeft totaal geen problemen om mijn Focal Chorus 705V's aan te sturen. Ik luister vooral naar pop/rock en het geluid komt lekker zuiver de kamer in.

Ook in combinatie met een Sennheiser HD555 (koptelefoon) is het geluid heerlijk zuiver.

Radiogedeelte werkt ook naar behoren, ontvangst is goed.

Het is een gebruiksvriendelijk apparaat dat niet of nauwelijks technische kennis vergt.

Minpuntje: de bijgeleverde afstandsbediening voldoet prima, maar het design is - zeker als je kijkt naar het apparaat zelf - tamelijk verouderd. Hierbij telt natuurlijk wel hoeveel waarde je aan het design van de afstandsbediening hecht.

Kortom: no-nonsense receiver voor een schappelijke prijs.

ton333 20-01-2010
Geschreven voor: Yamaha RX-397

Deze versterker geeft voor mij een prima geluid.
Het is een no nonsens versterker.
Met een laag stroom verbruik .
Heb deze versterker aan gesloten op 2 Jamo S606 .
En heeft totaal geen moeite mee om deze boxen aan te sturen.
Wel is het bij mij zo dat ik niet vaak harde muziek draai.

vanross 07-11-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-397

zeer goede 2 kanaals stereo receiver met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. de receiver past goed binnen een klassieke 'toren' opstelling. plussen: rds, automatisch zenders voorprogrammeren, pure direct toets (voor het oorspronkelijke geluid van de muziekdrager los van de eigen ingestelde geluidswaarden aan het apparaat), prettige afstandsbediening (in het donker ook zichtbaar), 'gewone' draaiknoppen voor treble, bass, loudness en balance (gelukkig geen digitalisering) en aansluiting voor draaitafel. met mijn mission boxen geeft deze receiver (uitgangsvermogen 55w) een prachtig diep en krachtig onvervormd geluid. zelfs klassiek klinkt goed.
min: geen ledje op volumeknop, display kent slechts één kleurstelling (amber) en daarom niet aanpasbaar bij een afwijkende displaykleur van de overige componenten. niettemin en alles overziende: een uitstekende betaalbare keuze voor de vervangingsmarkt. tip voor fabrikant: deze receiver is vooral bedoeld voor de vervangingsmarkt, meer displaykleuren zijn welkom!