Nextbase Click 9 Lite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase Click 9 Lite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

SchenkOnline 30-06-2012
Geschreven voor: Nextbase Click 9 Lite

Kijk, over dit product is nagedacht. Je bent wat meer geld kwijt, want voor € 100 kun je al een duo speler van een ander merk kopen. Echter het installeren van de schermen in de auto is dan een behoorlijke klus. Met dit Click & Go systeem is dat verleden tijd. Je hangt eenmalig de houders aan de hoofdsteunen (ze passen zelfs op mijn V70 hoofdsteunen en dat is toch een apart model). De houders zijn heel compact en plat en worden met klitteband 'straps' bevestigd. De stroomkabel sluit je aan op deze houder en kunnen dus permanent blijven zitten. Deze draad heb ik weggestopt in de pockets aan de achterzijde van de voorstoelen en bungelen daardoor niet los. Vanuit deze pocket laat ik vervolgens de 12V plug tevoorschijn komen, die de kinderen zelf in de 12V outlet kunnen prikken en daarna weer kunnen opbergen. Vervolgens heb je de schermen in een handomdraai op de houder geklikt. Top!

De twee 9" LCD schermen zijn van mooi formaat. 9" Inch is aan te raden als de kinderen ook de ondertiteling willen lezen. Het beeld is van goede kwaliteit. Het LCD scherm is mat en spiegelt dus niet. De kijkhoek is nagenoeg 180 graden.

Het scherm dat de speler bevat, kun je uitklappen. Hierdoor kun je het apparaat op tafel plaatsen, zodat je er ook buiten de auto plezier van hebt.

Naast het afspelen van DVD's kun je ook een USB stick aansluiten. Hierop kun je bijvoorbeeld muziek (mp3), foto's (jpg) en films (avi) plaatsen. Deze speelt ook DivX formaat af, iets wat niet alle portable spelers ondersteunen. In de handleiding staat vermeld dat dit apparaat USB sticks ondersteunt tot 8GB. Ik heb zojuist mijn stickie van 16GB aangesloten en dit werkt perfect. Let wel op: je dient de stick te formatteren op FAT32. NTFS wordt niet ondersteund.

Tevens heb ik 2 draadloze koptelefoons aangeschaft van hetzelfde merk. Sluit prima op elkaar aan. Ik had nog een 3e koptelefoon thuis liggen van een ander merk en deze werkt ook prima.

De set wordt geleverd met een zwarte draagtas. Wat ik ook altijd een pluspunt vind bij dit soort aankopen, is dat de benodigde stekkertjes, draadjes e.d. er ook allemaal bij zitten: niet alleen 2x in-ear koptelefoons, 12V stekker en een afstandsbediening, maar ook een 220V stekker.

Ik heb deze bij Wehkamp gekocht voor € 222,00 (ex verzendkosten), maar is nu uitverkocht. Wehkamp levert wel supersnel levert. Gisterenmiddag besteld, vanochtend om 9:10u geleverd.

Kortom - zeer tevreden. Kom maar op met die lange autoritjes!

Niels Meijer 12-07-2012

Ik heb ook deze mooie schermpjes gekocht. Een stick van 32 GB werkt ook prima!

SchenkOnline 27-08-2012

Inmiddels ruim een maand in bezit en ik heb al wel een minpuntje gevonden. Deze set bestaat uit twee schermen. Een daarvan bevat de DVD speler. Wanneer je het scherm zonder DVD speler bevestigt aan de hoofdsteun, kun je het scherm niet meer kantelen, waardoor je dus afhankelijk bent van of je hoofdsteun rechtop staat. Het scherm met DVD speler kun je wel kantelen.

Ik heb het opgelost door achter de houder een opgerolde theedoek te plaatsen, waardoor de houder wat naar voren kantelt. Dit ziet er natuurlijk niet zo fraai uit...

benjamin1971 26-11-2011
Geschreven voor: Nextbase Click 9 Lite

Kids zijn er blij super gebruiksgemak door afstandsbediening.
ophhanging super, makkelijk op te hangen en wat ook handig is na tank of rust pauze start hij gewoon weer op waar de film is gebleven.

Benjamin1971 08-08-2011
Geschreven voor: Nextbase Click 9 Lite

handig voor de kids achter in, na een tankstop of algemene stop gaat hij wanneer je weer verder rijd gewoon weer spelen waar je bent gebleven.
super ding

LorenzoWalther 27-01-2012

Hoi,
gaat het verwisselen van de dvd ook makkelijk tijdens het rijden?