Nextbase SDV1102

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase SDV1102 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wood 11-10-2009
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

We hadden hiervoor een nextbase 7 inch speler. Super handig en degelijk ding. Daarvoor meerdere spelers getest maar dit was de enige die een beetje bleef spelen tijdens een lange autorit, ook over slechte wegen. Helaas in de vakantie heeft de speler waterschade opgelopen waardoor we op zoek gingen naar een nieuwe. Eigenlijk wilden we een 10 inch maar de prijzen hiervoor zijn schrikbarend. Maar nu komt het; op kieskeurig staat slechts 1 apparaat met een 10 inch scherm, terwijl op de site van nextbase zelf er nog eentje is; de click & go 10. euri 359,--. Om een lang verhaal kort te maken, de apparaten verschillen niet zo heel veel, maar de prijzen in Duitsland zijn schrikbarend lager. We hebben dus het apparaat in Duitsland gekocht voor euro 186,-- Jawel. Nu het apparaat zelf; een supermooie speler met veel mogelijkheden. Nog niet allemaal kunnen testen, maar alle dvd's die we er in gestopt hebben, waaronder zelf gebrande, geen problemen. De afstandbediening werkt prima en de koptelefoon geeft een goed geluid. Het geluid van de speler zelf is zeer goed, vergeleken met de plasticachtige tonen van goedkopere apparaten. Wij zijn zeer tevreden.

VraagjeOverE310 01-09-2009

Gekocht bij nextbaseshop.nl.
Daar afgehaald. Prima service. Prima apparaat. De ontvangst van de dvbt is vooral buiten erg goed, binnen iets minder, maar we gebruiken deze toch altijd in de caravan en dan zijn we buiten. Opgehangen met de multivision pro set in de auto. Past wel met meegeleverde plaatje, maar wordt niet aangeraden omdat de arm zou kunnen afbreken. Wij hebben er een steuntje voor gemaakt zodat de armsteun op de rugleuning leunt, anders buigt deze een beetje door, want de dvd speler is eigenlijk net te zwaar voor de armsteun. Geluid is fantastisch en de usb werkt ook goed. Geen problemen met mp3. Wel herkent het apparaat geen dvd formaat. Enkel via een gewone dvd maar niet via usb. Hij speelt wel maar het dvdmenu werkt dan niet en ook de ondertiteling is met een groene achtergrond. Wellicht doen we iets fout.
Al met al een fijn apparaat wat zijn geld waard is.

certumnl 31-08-2009
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

Na andere types te hebben geprobeerd (Philips, Salora, goedkopere NextBase modellen) uiteindelijk deze SDV1102 gaan bekijken en testen. Perfect! Goed geluid, luid genoeg (bij alle anderen een probleem), mooi groot beeld. Wel een beetje bijgeluid van het loopwerk, maar onmerkbaar als in de film geluid is. Afspelen DivX films geen probleem vanaf USB stick (ik gebruikte een OCZ 16GB USB stick, goed voor een stuk of 12 films). Bevestiging aan hoofdsteun niet helemaal perfect (hadden ze ietsjes langer over mogen nadenken) maar werkt wel prettig. Op zich gemakkelijk erop schuiven en klikken, idem voor eraf halen. Kwestie van seconden. Schroefjes die je op de achterkant erin moet draaien voor de hoofdsteun bevestiging moet je zeer voorzichtig doen, het schroefdraad is bij het minste geringste kapot gedraaid en dan moet je de schoef er als het ware in forceren om nieuw schroefdraad te slijpen zogezegd. Bediening eenvoudig. Geen ervaring met modulator etc, daar gebruik ik hem niet voor.

jvogels5 08-06-2009
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

De Nextbase werkt echt perfect, mooi compact voor in o.a de caravan. En een satteliet reciever aansluiten is geen probleem, je moet dan wel een HF-modulator er tussen zeten, de reden hier van is dat de Nextbase geen scart aansluiting heeft. Voor ongeveer 40,= euro heb je er al een van het merk HAMA.

R. Brouwer 01-07-2008
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

Wat een super speler! Speelt werkelijk alles is ondanks het grote scherm toch zeer compact en degelijk. Ik heb deze speler nu 4 weken in bezit en ben erg te spreken. Ik gebruik hem voor de kinderen achterin de auto maar ook op de boot kan ik de speler ophangen met een VESA bevestinging. Geluid is in verelijking met andere Portable DVD spelers zeer goed en klinkt mooi vol. Jammer alleen dat er geen infraroodzender in zit voor de aansluiting van een draadloze koptelefoon, maar goed, deze heb ik er los bijgekocht en dat werkt ook heel goed. Beeldkwaliteit is ook erg goed. Deze SDV1102B wordt sinds 2 maanden geleverd met een power antenne dus zelfs TV kijken via DVB-T (Digitenne) werkt perfekt. Kortom: Ik ben zeer tevreden!

miek23 26-08-2007
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

paar dagen aan het klooien en alles doet het perfect, alleen tv kijken is een drama via de kabel. Het lukt maar niet om de zenders storingsvrij te krijgen !!! Heeft iemand een tip ?
Zenders uit de lucht pakken is me tot nu toe helemaal niet gelukt ! Gebruiken jullie de magnetische antenne in de bovenste dvb-t aansluiting ?
Dvd-memomorystick en geheugenkaarten lezen doet hij perfect.
Zelfs mem.card van 2gb leest hij probleemloos (handleiding zegt niet groter dan 1gb)
Als tv kijken beter wordt krijgt deze speler van mij een dikke 10 !!!
Wie heeft een oplossing ???

swex 28-03-2007
Geschreven voor: Nextbase SDV1102

De SDV1102 nu twee weken in bezit. Heb z'on beetje alles uitgetest. Handig en makkelijk in gebruik. Handleiding in Engels en Duits. Perfect beeld en geluid en het grote beeldscherm is super.

Kan naast muziek cd en dvd ook mp3, mpeg en DivX aan. Zit ook een AV-in op zodat je je digitale filmcamera etc. er ook op aan kunt sluiten.

Dus voor vakantie ideaal. Je hebt een eigen dvd/cd/tv installatie ter beschikking. Werkt op 220v via het lichtnet en 12v via sigaretten aansteker in de auto.

Een auto-bevestigingskit (car mount kit) moet je separaat aanschaffen. Deze moet aan de hoofdsteun worden bevestigd. Helaas nog niet in Nederlandse winkels/webshops gezien.

Helaas nog geen accu beschikbaar voor dit apparaat, maar komt volgens de nextbase-schop wel binnenkort op de markt. Moet wel separaat aangeschaft worden

Heeft maar 1 scherm, maar is wel aan te sluiten op gewone tv of ander scherm via de video en audio out. Je kunt de stroom ook via een DC-out door linken naar een ander scherm. Dus je kunt via dit apparaat wel een tweede scherm in de auto aansluiten.

Als je er een USB stick in stopt, dan gaat hij automatisch de inhoud lezen en geeft dan de inhoud weer in een soort windows verkenner. Door middel van de cursor toetsen kun je dan door de muziek(mp3), foto's(jpg) en film's(mpeg) browsen. Wanneer je dan op enter of play drukt zal hij het geselecteerde laten zien/afspelen. Dit geldt ook als je er een SD-Card uit je fototoestel in stopt.
Je kunt 'm dus ook als digitale fotolijst gebruiken. Om de tien seconden laat hij de volgende foto zien.

De digitale tv werkt perfect. Via een extra antenne kun je alle vrije digitale zenders ontvangen. In Nederland zijn dat Ned1,2,3 en lokale tv zoals AT5. Je stopt de antenne er in. Selecteerd digitale tv en bij het eerste gebruik zal hij automatisch de beschikbare zenders zoeken. Dit geldt ook voor de analoge antenne voor ether televisie (helaas niet meer in Nederland) of als je er je coax van de kabel-tv in stopt.

De digitale tv thuis en in de auto getest. Thuis de antenne voor het raam gezet en dan een perfect beeld. In de auto stoort het beeld wel omdat je geen constant signaal ontvangt omdat je aan het rijden bent. Als je stilstaat heb je beter beeld.

Tot nu toe ben ik erg positief en de kinderen ook. Die kijken nu liever dvd via de nextbase dan via de gewone tv in de huiskamer :-)

Verdere info kun je zien op www.nextbase-europe.com of www.next-base.com