Apple iMac - Reviews

Intern geheugen
8 GB
Video
onboard

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Peter De Beir 01-03-2016 Product jaar of meer in bezit

6,8
Zwakke score voor duurzaamheid. Ik begrijp niet dat er mails en contacten meerdere malen verloren gaan! De computer regelmatig niet kan uitschakelen, enz .... Het is mijn eerste MAC en ben niet echt tevreden.

petervl57 03-12-2016

Onherkenbaar. Ik werk al 9 jaar met Mac's en nog nooit zoiets meegemaakt. Mac's zijn niet onfeilbaar, maar de overstap van Windows-Pc naar iMac was een verademing en nog altijd is het werken op een iMac prettiger dan op een Windows-PC (windows 7 en windows 10 geen slechte besturingssystemen zijn).

Roel 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Wat kan je ermee?

Een behoorlijk foto programma zit er niet in. De gratis programmatjes uit de App Store zijn kl*****
Je kan er net niets mee. Niet eens een mooie media player of je moet weer VLC instaleren.

Hoewel dit de derde Mac is, en tevens de laatste valt het weer tegen wat je ermee kan doen. Altijd weer dure programma’s erbij kopen eer je eens lekker aan de slag kan. Als je een echte multimedia Pc zoekt kom je toch weer bij Windows uit.
Vormgeving , niets te klagen, zeer mooi.

Pluspunten

• Vorm
  • Zeer Stil (aangenaam)

Minpunten

• Software

petervl57 03-12-2016

Wonderlijke opmerkingen t.a.v. de software "altijd weer dure programma's erbij kopen?" Wat een onzin. De programma's die je op je oude Mac gebruikt kun je meestal gewoon overzetten. Heel af en toe stuit je op een programma wat niet meer wordt ondersteund. In de windowswereld is dit niet anders. Helemaal hilarisch is de opmerking dat je met een echte multimedia Pc toch weer bij windows uitkomt. Ik ben om die reden juist van Windows naar Apple overgestapt. Muziek, foto en filmbewerking: de Mac is en blijft stukken beter!

J de Jong 30-10-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Zeer tevreden, de volgende pc wordt er weer een zoals deze.
Prachtig design en super mooi beeldscherm.
Prettig toetsenbordje en geweldige muis.
Ik gebruik deze pc om foto's te bewerken met Photoshop CC.
Daar gebruik ik soms een Wacom tekentablet bij maar met de muis van Apple gaat het ook prima.
Verbonden op Wifi met een Airport extreme Time capsule heb ik een geweldige verbinding en hoge snelheid. Met glasvezel exact 100 MB/s up en 100 MB/s down over de Wifi!
Met de nieuwste SSD harde schijven zou deze pc nog wat sneller kunnen werken maar dat gaat nu eigenlijk ook al prima met de hybride schijf die er nu in zit.
Kortom zeer tevreden.

Froske 06-07-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig scherm!

Erg mooie iMac, prachtig scherm en lekker snel!
Verademing in vergelijking met de iMac van 2009.
Geluidskwaliteit is wat minder 'vol' dan bij het oude model maar desondanks niet onaardig.
Nieuwe toetsenbord is wat wennen, design verder dik in orde!

claire 25-03-2016 Product paar weken in bezit

wereld computer

Zeer tevreden, snel, makkelijke installatie, geluid is goed, beeld is werkelijk fantastisch. Voor de mensen die ook nog wat willen voor het oog is het ook een plaatje.

petervl57 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Wat een geweldige beeldkwaliteit!

Wat doe je constant als je met een computer bezig bent? Je kijkt in een beeldscherm. Een beter scherm dan in deze iMac zit, zul je op dit moment waarschijnlijk niet vinden. Zeer indrukwekkend.
De geluidskwaliteit is voor zo'n all-in-one zonder meer uitstekend. Wil je nog beter, dan kan dat natuurlijk. De echte muziekliefhebber hangt een goede DAC aan zijn iMac en sluit daar goede speakers op aan. Maar daar kan je het geluid van een iMac niet op afrekenen. Dat geluid is gewoon uitstekend, ten opzichte wat je mag verwachten van zo'n apparaat.
De snelheid is goed. Laat je niet bedotten door de performance in de eerste uren. De iMac is dan de schijf aan het optimaliseren. Tijdens die optimalisatie is je iMac traag. Laat dit proces even zijn gang gaan. Daarna reageert je Mac snel en adequaat. Wel jammer dat de SSD capaciteit in dit model is teruggebracht naar 24GB (was in oudere modellen 128GB).
Aan de vormgeving is de laatste jaren weinig veranderd. Dat is ook niet nodig. De iMac is nog altijd oogstrelend. Concurrenten zijn er nog altijd niet in geslaagd om een mooiere en functionelere vorm te bedenken.
Duurzaamheid. Tja... Na zo'n korte periode kun je er eigenlijk nog niks van zeggen, behalve dat je vanuit milieu-oogpunt een duurzaam product op de tafel hebt staan, waarin schadelijke stoffen zoveel mogelijk zijn vermeden, de iMac energiezuinig functioneert en aandacht is besteed aan recycling-mogelijkheden. Maar wij werken al tien jaar met Mac's en de technische levensduur van onze vorige Mac's geeft vertrouwen. De 1e aanschaf van een iMac is de spreekwoordelijke financiële rib uit je lijf. Maar onze ervaring is dat je vele jaren probleemloos met deze machines kunt werken. In vergelijking met Windows-PC's en laptops in de periodes daarvoor is een iMac op de langere termijn uiteindelijk goedkoper.

Kortom: een aanrader!

Pluspunten

• ongeëvenaard fraai beeldscherm
  • mooi design en fijne functionaliteit
  • Betrouwbaar in gebruiksduur en dus goedkoop

Minpunten

• 1e aanschafprijs