Apple iMac

i3-6100U
HP 24-g020nd

8,9

Tom de Boer 02-06-2015 Product paar dagen in bezit

Na diverse Windows computers te hebben gehad met de bijbehorende problemen en ergernissen heb ik besloten om weer een Apple te nemen. Ik had al een iPad Air dus lag het voor de hand om een iMac te nemen. Het liefst had ik retina gehad maar dat zit alleen op de 27" en dat is me weer te groot. Na opstarten moest eerst het e.e.a. geüpdated worden en dat kostte toch wel een aantal uren. Daarna kon het grote genieten beginnen. Als ik hem even niet meer gebruik, laat ik hem op sluimerstand staan. Een klein tikje op de spatiebalk is dan voldoende om hem wakker te maken. Binnen een seconde beeld en direct verbinding met internet. En alle programma's zoals o.a. Pages en Numbers zijn voorgeïnstalleerd. Foto's kunnen via iPhoto in de cloud worden opgeslagen en zijn dan ook te zien op de iPad. Video films kunnen geïmporteerd en bewerkt worden in iMovie en door synchronisatie op de iPad gezet. Kortom genoeg mogelijkheden. Het scherm heeft HD kwaliteit en dat is mooi genoeg, en het geheugen van 1 Terabite krijg ik niet vol. Het prijsverschil tussen een Windows computer en deze iMac is € 1000,- maar het verschil in gebruiksgemak en plezier is onbetaalbaar.

godijn1964 22-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Schitterende computer. Valt niks op af te dingen en zou het iedereen aanraden. Persoonlijk vind ik het alleen jammer dat de snelheid, zoals het openen van programma's, nog al traag gaat. Snap ook niet, dat ze er geen i7 in gedaan hebben in plaats van i5. Werk je ernaast ook met een MacbookPro, dan merk je het verschil aanzienlijk! Deze heeft wel een i7 processor aan boord.