Bose Companion 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Companion 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

AQuist 23-07-2015
Geschreven voor: Bose Companion 2

Eerst een paar uur gebruiken en ze worden steeds beter dan. Super geluid. Ik gebruik ze voor me tv. Bizarre tijdens films kijken is dat ze 5.1 geluid geven. Geluid is zelfs achter me te horen, ongelofelijk. Voor 99 euro weet ik zeker dat er niks beters te krijgen is. Sterker nog, voor dit geluid ben je al snel honderden euro's kwijt. Dus superblij mee.

Anoniem 16-01-2013
Geschreven voor: Bose Companion 2

Bose Companion 2 syst . Gebruik op Desktop PC (werkkamer)

Na onderzoek op kieskeurig keuze tussen Trust Titan 2 (met subwoofer), Creative T20 II en T40 II. Op naar Media Markt !!!
Alle 3 sets klinken best goed met goede basweergave, zeker voor deze (budget) prijs !
Weergave midden-tonen minder, vormgeving niet echt mooi en materiaal ziet er goedkoop en plastic/kunstof-achtig uit …..
Bij afdeling Bose gaan kijken en luisteren….Set Prijs voor deze compacte boxen € 99, - (alle winkels gelijk, heel slim van Bose !) Lijkt prijzig t.a.v. de andere merken, maar ziet er wél degelijk en keurig afgewerkt uit ! Bij in gebruikname viel mij het geluid in het begin wat tegen maar blijkbaar moeten deze boxen (processor) een uurtje “inspelen” Daarna is het geluid dan super en zeer natuurgetrouw met weergave over het hele spectrum zoals origineel in de studio’s opgenomen (bij normaal volume)
Belangrijk: Stel de grafische equalizer en overige effecten (Windows media-player) zéér zorgvuldig in ! De ingebouwde digitale versterker en speakers reageren hierop zéér gevoelig. Verkeerde instellingen kunnen daarom het originele geluid danig verpesten…. Probeer vooral geen boom-boom effect creëren, daar zijn deze boxen niet op berekend, er blijft voldoende natuurlijk bas-weergave over, ook bij hoger volume zonder vervorming van de klank ! Kortom: Ik ben zéér tevreden over mijn compacte Bose set en kan deze iedereen aanbevelen, is de hogere aanschafwaarde meer dan waard.
Tip: je kunt ze op vakantie meenemen en aansluiten op je laptop/MP3/Iphone e.d.

Rafael3000 07-09-2012
Geschreven voor: Bose Companion 2

Goede compacte speakers met een vol en helder geluid.

Geluidskwaliteit: nieuw uit de doos hebben de speakers 30 tot 60 minuten inspeeltijd nodig.Daarna klinken de speakers helder met een stevige bas. Het geluid wordt gemanipuleerd, maar klinkt niet onnatuurlijk. Door de manipulatie klinken de speakers groter dan ze zijn.

Vormgeving: minder mooi dan de duurdere Bose speakers. Eenvoudig en onopvallend, maar erg goed afgewerkt.

Duurzaamheid: hier is goed over nagedacht. Er zijn geen elementen die gemakkelijk kunnen afbreken, scheuren etc.

Carlo013 19-12-2011
Geschreven voor: Bose Companion 2

Prima boxjes !! Ik heb ze niet voor m,n laptop. maar aangesloten op m,n lcd t.v , via de koptelefoonaansluiting . Prima geluid {vergelijkbaar met vroeger de gewone dikbuik beeldbuizen } Zet deze aan voor de normale uitzendingen . Voor muziekprogramma,s en Blue rays gaan via m,n NAD receiver . Een goedkope en goede oplossing voor inplaats vaak de matige home cinema systemen . of dure soundbars .

Ik snap echter niet dat er hier ..vaak .. word volgehouden dat deze boxjes geen aan/uit schakelaar hebben !! Transistorradiotjes van 30 jaar geleden hadden het al .. Je draait de volumeknop naar links .. je hoort en voelt een klikje .. en ze zijn uitgeschakeld !! Prima aankoop dus

Pascal Schellekens 05-09-2011
Geschreven voor: Bose Companion 2

Na het lezen van de negatieve reactie's was ik bang dat ik een kat in de zak had gekocht, maar niets is minder waar. Een mooi vol geluid en een mooie bas, ik snap eigenlijk niet waarom er negatieve reactie's zijn. Maarja op vakantie boordelingen zijn er ook mensen die een hotel niet goed vinden, zal een kwestie van smaak zijn.

Rafael3000 07-09-2012

"Ik snap eigenlijk niet waarom er negatieve reactie's zijn."

In mijn ervaring hebben deze speakers nieuw uit de doos een korte (30 tot 90 minuten) inspeeltijd nodig voordat het geluid het best klinkt. Ik kan me voorstellen dat de eerste indruk minder goed is. Ik ben in ieder geval erg tevreden.

willemfernando 20-01-2011
Geschreven voor: Bose Companion 2

Omdat een deel van de minijack was afgebroken in de betreffende aansluiting van mijn Logitech Z-10 set, besloot ik de speakers terug te brengen naar Dynabyte. Daar mocht ik een nieuwe set uitzoeken omdat de Z-10's niet meer verkocht worden.
Door de goede reviews op kieskeurig/tweakers en omdat ik in zekere mate 'merkengeil' ben besloot ik deze Bose speakers aan te schaffen.
Eenmaal thuis stelde de speakers mij erg teleur, de speakers zien er geinig uit maar klinken echt als 'computerspeakers': helemaal niet vol en de bas stelde ook erg teleur...
Ik heb ze dus ook de zelfde dag terug gebracht, geld terug gekregen en vervolgens tweede hands Z10's gekocht.

AQuist 22-07-2015

Klinken als Computerspeakers???? Ik heb ze voor me tv gekocht en heb niet eerder zo'n goed geluid gehad. En ik heb wat gewone speakers gehad. Bij een film zijn de 2 boxen ineens 5.1. Bizar dat dat kan met 2 boxen. En het geluid wordt steeds beter. Dus ik weet niet wat je verwacht van 99 euro boxen maar geloof me voor dit geluid ben je normaal honderden euro's kwijt.

Dhr.Joop 28-09-2010
Geschreven voor: Bose Companion 2

ik heb nu deze speakers ongeveer een maand in gebruik.
hiervoor had ik de gigaworks T40 serie 2.
die zijn een stukje groter en meer plastic achtig.
maar over deze Bose speakers.
ze zijn compact en strak vorm gegeven.
voelen degelijk aan en zijn voorzien van een mooie dikke audio kabel wat wel wat zegt over de kwaliteit.
geen onnodige led's en andere dingen die brom/storing veroorzaken.
gewoon volume en koptelefoon aansluiting.
meer niet.
Super!
ook zit er een extra audio in achter op de speaker,dat is erg handig voor je Ipod of telefoon.
prijs lijkt mischien hoog voor deze speakers,maar ze zijn het waard!
p.s.verwacht geen Boom,Boom bass,maar dat is natuurkundig natuurlijk nooit mogelijk uit dit voormaat speakers.
vooral het midden en hoog klinken erg mooi vol en natuurlijk.

Mash80 17-04-2010
Geschreven voor: Bose Companion 2

Slechte geluidskwaliteit. Ik ben helemaal niet onder de indruk van de geluidskwaliteit van deze speakers. Het lijkt erop of de ontwerpers van deze speakers al hun aandacht hebben gevestigd aan de Bass. En dat is ook het enige wat ik hoor. Een donker "wollig" geluid. En omdat de meeste standaard geluidskaarten geen equalizer hebben, is hier helaas niks aan te doen. Ik heb er spijt van dat ik €100 heb uitgegeven aan deze speakers, want het goedkope creative setje dat ik hiervoor had gaf beter geluid dan deze.

Mr. Leen 19-01-2012

Helemaal mee eens! Als je een lekker muziekje wilt beluisteren krijg je pijn in je hoofd van de bassen. Wat een afgang BOSE!

Vincent1955 24-02-2010
Geschreven voor: Bose Companion 2

Mooi, zuiver geluid. Een stuk beter dan mijn vorige (Creative) systeem met subwoofer. Mooie, compacte vormgeving. Alles voelt degelijk aan, maar dat mag je van Bose verwachten. Kortom: ik ben er blij mee.

TimDuffels 31-01-2010
Geschreven voor: Bose Companion 2

Er zit wel degelijk een uitknop op de speakers.. ( volumeknop in de laagste stand zetten )

guuntje 27-01-2010
Geschreven voor: Bose Companion 2

had voor deze speakers jbl creature met aparte basmodule.

heb vandaag de bose companion2 gehaald en in gebruik genomen maar wat een zuiver en goed geluid vele malen beter dan jbl.

en prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed niet te duur precies goed wat je van pc speakers mag verwachten.

heb er geen spijt van dat ik deze heb gekocht.

PatrickLange 06-12-2009
Geschreven voor: Bose Companion 2

De kwaliteit van het geluid uit deze speakers steekt boven alles uit. De bas is beter dan bij veel systemen met een aparte subwoofer. Kortom, als je echt goed geluid bij je PC wil hebben is dit de beste aanschaf. Voor wat meer geld heb je er dan echt plezier van .

Dennisbose2 08-06-2009
Geschreven voor: Bose Companion 2

Na bij dezelfde winkel als onderstaande review deze Bose speakers beluisterd te hebben ben ik van deze speakers overtuigd.
Kanp hoe ze uit zulke luidspreker nog een bas krijgen en tegelijk zeer hoge tonen. het geluid is bovendien zeer levendig, en vooral ruimtelijk. alle instrumenten en vocalen worden zeer detail rijk weergegeven voor zulke kleine luidsprekers. alleen op hoge volumes stort het geluid bij iedree bas slag in door de te kleine adapter of Bose heeft dit zelf gedaan om zo de speakers te beschermen...
Bose bewerkt het geluid wel maar hier is geen sprake van geluidskwaliteit verlies in details, integendeel zelfs !
Zeer jammer dat er geen aan/uit knop op zit, hierdoor moet je inderdaad de stekker er uit en in steken.

voor het geld dat ze kosten is het absoluut een knap staaltje techniek !

Maarten de Jonge 10-05-2009
Geschreven voor: Bose Companion 2

Na het kapot gaan van mijn vorige speakertjes heb ik besloten om vooral duurzame speakertjes te kopen die ik kan aansluiten op mijn iPod/Laptop.

Bij de ''Winkel met rode posters en de producten op kartonnen dozen *ik ben toch niet gek?*'' ben ik is gaan kijken voor speakertjes met vooral goed geluid.

De verkoper gaf mij aan dat deze speakers weinig bass hadden; maar dat is juist het tegenovergestelde! Hij heeft juist veel bass!

Ook viel mijn oog op het uiterlijk; mooi, modern en niet al te groot.

Het geluid is subliem!

1 min puntje; er zit geen uitknop op.. Je moet telkens de stekker eruit halen..