Creative GigaWorks T3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative GigaWorks T3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan9119 21-09-2011
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Geluid is zeer goed voor de prijs (€150). Subwoofer gaat laag genoeg, i.t.t. Logitech speakers die luid gaan tot rond de 80Hz maar dan snel aan kracht verliezen, deze gaat zeker tot 40Hz maar daaronder is er volumeverlies (wat te verwachten valt, Creative zegt dat deze 30Hz bereiken, wat waar is, maar verwacht niet dat dit even krachtig is als rond de 50-80 Hz). Over de duurzaamheid valt nog niet veel te zeggen maar alles voelt degelijk aan. Niettemin een zeer goede set speakers voor hun prijs.

Ray-PRT 20-08-2011
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Gekocht als vervanger voor mijn uit 2004 stammende I-Trigue 3300 die na 7 jaar dienst niet helemaal zuiver meer klinkt vanuit het L kanaal.

Ik overwoog eerst Bose companion 3 of 5 maar het gaat om vervanging van een PC speakerset wat imo niet de Bose prijs ad 399,- voor een C5 rechtvaardigt.

Geluid all over erg goed, weinig vervorming, jammer dat in tegenstelling tot de AB van mijn I-Trigue 3300 je met deze AB de bas niet kan afregelen, maar goed is een luxeprobleem is 1x goed afstellen op de SW en feitelijk klaar voor altijd.

AB is lekker zwaar en een mooi doordacht concept met die handpalm knop bovenop.

Bureauspeakers zien er rijk uit en staan redelijk stevig op hun aluminium voetstuk.

De SW hoeft niet mooi te zijn die staat toch onder het bureau maar zou in het zicht niet misstaan.

Of de set duurzaam is, als in lang mee kunnen doen, weet ik niet.

Indien met duurzaamheid de gebruikte materialen bedoeld wordt dan een JA oftwel een 9.

Een absolute pré is de bedrade zeer handzame AB waardoor geen gepiel met volume knopjes op een speakertje die vaak verder staat dan je arm lang is :-).

Echte aanrader en hoop dat Creative deze T3 nog wat jaartjes blijft voeren.

Remko de Wildt 22-07-2011
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Deze set nu een jaar in bezit en kan eigenlijk niet anders zeggen dat hij geweldig is.
De mooie kleine sattelietspeakers, de handige en mooi vormgegeven volumeregelaar, alles klopt.
De basmodule is ontzettend solide en kan zeker tegen een stootje.
Door de houten (?) behuizing van de basmodule heeft de bas een ontzettend mooie volle klank. De basregelaar staat over het algemeen op 1/4, dan gaat 'ie al hard zat. Echter, als vrienden langskomen en er staat elektro of dubstep op, dan gaat de bas vol open.
Zelfs met het volume op maximaal zijn er geen vervelende geluidjes en heb je je eigen disco in huis!

jutta 21-06-2011
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Mooie kleine stevige speakertjes om naast je pc of laptop te zetten, waar een verrassend goed geluid uit komt. Natuurlijk zullen er altijd betere systemen zijn, maar dan is de prijs ook gelijk weer stukken hoger. De vormgeving is echt mooi "minimaal" design. Ik had voorheen de Creative T40, maar het geluid daarvan is minder en de speakers zijn te groot om naast je pc te zetten. Een familielid van mij had vorig jaar deze T3 gekocht en elke keer als ik daar muziek of films hoorde was ik weer verrast door het heldere geluid. Omdat ik een nieuwe all-in-one pc gekocht heb, daarom maar deze kleine T3 aangeschaft. De bas in de woofer is flink, dus die heb ik net over het midden gezet. Verder in iTunes wat spelen met de equalizer om het juiste geluid te krijgen.

Albert020 20-05-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Wat stijnK zegt klopt als een bus !

Heb um vandaag ook gekocht, moet zeggen echt een vette bass en hoge en midden tonen worden ook zeer goed weergegeven :--)

Had hier voor een Logitech Z-2300 ook een behoorlijke blaser, ( jammer genoeg opgeblazen, maar deze T3 is echt een stuk beter !!!

StijnK 08-04-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T3

Ik heb een tijdje een Dell 5.1 set gehad. Bij gebrek aan geschikte ruimte achter, had ik alle 5 de luidsprekers voor me staan op het bureau. Omdat ik een nieuw scherm had gekocht, en een clean bureau wilde, ben ik gaan kijken naar een goede 2.1 set.

Al snel kwam ik uit bij de Creative T3 set. Bij vele reviews werd deze set de hemel in geprezen. Ondanks de toch wel hoge prijs (voor een 2.1 set) toch besloten om hem te bestellen.

Toen de set werd afgeleverd heb ik hem gelijk geinstalleerd. Wat me opviel waren de afmetingen. Zowel de luidsprekers als de subwoofer zijn behoorlijk klein. Daarbij had ik gelijk een stuk minder kabels onder het bureau waardoor het er allemaal weer wat netter uit zag.

Toen de set eenmaal was aangesloten heb ik een muziekje opgezet van Duffy. Het eerste wat me opviel was waren enorme bass dreunen. De subwoofer bestaat uit eigenlijk uit 3 subwoofers. 1 aan de voorkant en 2 aan de zijkanten links/rechts. Deze nieuwe techniek zorgt voor een erg strakke bass. Qua persoonlijke smaak (en voor de buren) heb ik de subwoofer inmiddels op 25% van zijn kunnen gezet. En dit is nog steeds meer dan voldoende bass. De 2 kleine luidsprekers doen hun werk ook goed. Ik was bang dat ik de center luidspreker zou missen maar als ik voor het beeldscherm zit dan lijkt het geluid vanuit de hele breedte te komen. het geluid lijkt als het ware ook vanuit het midden te komen.

Tot slot de geluidsregeling. Er zit een soort van afstandsbediening bij. Dit is een halve bol die je kan draaien. De luidsprekers hebben geen aan/uit knop. Je kan de halve bol zover draaien dat de set in een stand-by komt. Dit betekend dat het bijna geen stroom meer gebruikt. Als je de halve bol weer de andere kant op draait begint er een klein blauw led-lampje te branden waardoor je weet dat de set weer aan staat. Je kunt hier tevens een koptelefoon op aansluiten.

Al met al zeer tevreden over deze aankoop. Ook bij een hoog volume (kort getest) treedt geen vervorming op. Ik denk dat deze set op dit moment de beste 2.1 set is die verkrijgbaar is! Vooral door de hoogwaardige materialen, kleine afmetingen en de SLAM subwoofer.