De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Quantum Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nilaar 30-08-2021

Redelijke speakers met een prachtig design

Geschreven voor: JBL Quantum Duo

Deze boxen gebruik ik nu enkele weken met veel plezier. Het aansluiten van de boxen kan bijna niet makkelijk. De snoeren zijn gemiddeld (voor mij prima). Na het aansluiten van de boxen vallen de lichteffecten direct op. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind het wel tof. Effecten zijn in te stellen. Dus als je het iets te veel kleur vind, of knippert, dan kan het gelukkig allemaal worden aangepast. De kwaliteit van de boxen zijn prima. Ik gebruik de boxen tijdens het gamen en om muziek mee te luisteren. Tijdens het muziek luisteren vind ik de bass wat matig. Verder hebben de boxen een bluetooth functie. Werkt perfect. De boxen zijn snel vindbaar en de kwaliteit van het geluid wordt niet minder. Heel klein puntje van kritiek: de volumeknop vind ik visueel niet heel praktisch, omdat je niet kunt zien hoe hard (of zacht) de volume is ingesteld.

Joopie 26-08-2021

Waanzinnig geluid en flexibel in gebruik

Geschreven voor: JBL Quantum Duo

Erg goede speakers tot nu toe. Ik heb de JBL Quantum Duo nu al een tijdje mogen testen en ben er erg tevreden mee. Het geluid voelt erg soepel, het is niet te diep en ook weer niet te hard. Ook de surround optie is fijn om te hebben, deze zou je alleen niet willen gebruiken bij het luisteren naar een podcast bijvoorbeeld. Maar voor films kijken of gamen is het geluid optimaal. Ik had alleen nog graag een software oplossing gezien voor het bijwerken van de bass en treble mocht iemand dit graag willen. Deze optie is er helaas niet. Voor de rest zijn de speakers erg makkelijk te bedienen en zien samen met de bluetooth optie erg flexibel in gebruik. Persoonlijk zou ik graag een witte versie van deze speakers willen zien, hij is nu alleen verkrijgbaar in het zwart. De verlichting geeft wel een leuke toevoeging. Mocht je dit zelf niet leuk vinden, je kan de verlichting altijd uitschakelen met de touch knop aan de voorkant. In het geheel erg tevreden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruik
  • Bluetooth
  • Uiterlijk
  • Productkwaliteit

Minpunten

• Alleen in zwart
  • Geen software

LiamNeeson 22-08-2021

lekker hoor

Geschreven voor: JBL Quantum Duo

welkom bij de reviewclub, ga zitten want ik heb een aantal punten voor jullie.
Ik heb deze speakers nu een goede 2 weken thuis staan en ze bevallen me wel.
Wel moet ik zeggen dat ik logitech speakers van 25euro thuis heb staan die het even goed doen al zeg ik het zelf.
Ik de surroundsound knop is een leuke toevoeging (maakt het wat speelser) en de ledjes werken goed en makkelijk.
ze gaan ook redelijk hard en zijn kwa setup minimaal. kabel voor usb kabel voor stroom en in principe heb je het dan als je wil.
BLUETOOTH, heerlijk. Daar vallen mijn logitech's toch echt af, seemless pairing geen problemen.
Ik zie bij veel mensen dat ze het vervelend vinden dat de boxen zichzelf uitschakelen... persoonlijk vind ik dit een geweldige feature. Ik val met films in slaap dus als snachts de timer afloopt vallen de leds en de boxen uit waaroor ik punt 1 energie bespaar en 2 niet word gestoord.
Het geluid is prima, niets meer over te zeggen. Mijn oren moesten even wennen aan surround met 2 speakers maar het werkt wel lekker. (zonder apparte sub)

Pluspunten

• bluetooth
  • slick
  • led
  • surround sound knoppie
  • easy to use

Minpunten

• prijzig

Iraz 20-08-2021

JBL Quantum Duo, een regenboog met mooi geluid

Geschreven voor: JBL Quantum Duo

Heb deze fijne JBL boxen inmiddels al 3 weken in huis om te testen middels reviewclub. Het eerste wat je opvalt is het mooie licht wat je ziet als je de boxen aanzet. Het RBG (wat enorm in is de laatste tijd) geeft een extreem mooi gezicht wanneer de boxen aan staan. De kleuren gaan mee op de deuntjes van het geluid/muziek, mits je hiervoor kiest. Daarnaast geven de boxen een enorm fraai geluid met voldoende bass door de ingebouwde subwoofers. Het plug & play gehalte was hoog, gezien deze direct aan te sluiten zijn met een simpele jack-in. Het enige grote nadeel wat mij betreft is het ontbreken van een langere kabel tussen beide boxen. Zeker als je een redelijk groot beeldscherm hebt waar je beide boxen naar wilt plaatsen kom je wellicht bedrogen uit.

Onderstaand de korte samenvatting van de voor ons plussen en minnen op deze speaker set:

+ Geluid erg zuiver en voldoende bass
+ Fijne RGB kleuren op de achtergrond (in verschillende stijlen)
+ Snelle plug & play
+ Bluetooth optie om te koppelen met telefoon
- Geluid enkel in stereo
- Kabel tussen de 2 boxen aan de korte kant

Over het algemeen wel enorm positief, dit mede omdat JBL wel staat voor kwaliteit.

Pluspunten

• Geluid
  • RGB

Minpunten

• Kabel

Bullie82 20-08-2021

Zeer gave kleurrijke set

Geschreven voor: JBL Quantum Duo

Ik kan jullie vertellen dat ik nu regelmatig naar boven moet schrijven of het wat zachter kan.
Geluid is prima. Wat zo mooi is aan deze set, is de gebruiksvriendelijkheid en de instellingen van kleurritmes. Wel jammer dat die mooie kleuren niet aan de achterkant van de boxen zitten, dan hadden we een ambilight effect. Wij hebben de set al bij de tv gehad wat erg mooi staat maar ook aan de MAC, PS4, iPhone's. 1 set is hier eigenlijk te weinig...

Pluspunten

• Kleuren
  • Gebruiksvriendelijktelefoon
  • Mooi formaatje

Minpunten

• Prijs
  • Geen led achterkant