BK Balans+ Wokpan 30 cm - Reviews

Soort pan
wokpan
Warmtebron
gas, elektrisch, keramisch, keramisch (halogene zone), halogeen, inductie, oven
Aantal pannen

3,8

• Slecht

Dawson 30-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Na net iets langer dan een jaar gebruik wordt heel goed duidelijk dat het product niet meer de BK kwaliteit is die je zou mogen verwachten. De zogenaamde 'anti-aanbaklaag' werkt vanaf het begin al erg slecht tot niet. BK geeft aan dat je geen olie nodig hebt bij het gebruik van de pan, ik kan het met nadruk aanraden dat wel te doen. Het bakken van aardappels is een regelrechte ramp, alles kleeft direct aan de pan en verbrand als je het niet gelijk met een kunststof spatel loshaalt. Zelfs met vlees en groente is het gebruik ronduit waardeloos.

Nu komt het mooiste van het hele verhaal, de pannen zijn volgens BK geschikt voor alle warmtebronnen maar trekt krom op ceramisch en halogeen, op inductie werkt de pan al helemaal niet. De kookplaat detecteert de pan niet, alleen op de kleinste pit en daarop kan je (zelf met boost-functie) niet wokken. Goedkope merkloze pan geprobeerd uit de eurobak met een veel kleinere bodem werkt op alle pitten direct.

De Blokker reageert net na een jaar 'Helaas de pan is versleten, wij geven geen garantie want wij krijgen hem van BK ook niet vergoed." BK geeft aan de telefoon een nog veel bezwaarlijker antwoord "Ja vervelend, maar hij is ouder dan een jaar, wat verwacht u dan dat een pan 10 jaar meegaat? Zal ik u de dichtstbijzijnde winkel noemen waar u nieuwe kan kopen?". Voor een pan met aanschaf-prijs van om en naar bij 60 euro, binnen het jaar al niet tevreden en net na jaar defect betekent voor mij; dit was een BK, en zal nooit meer een BK pan worden. Je betaalt voor het merk, arrogante klantenservice en levert grote bijdrage aan de weggooi maatschappij.

H. Boertien 03-03-2015 Product kwartaal in bezit

Na een nieuwe pan omdat er geen goede warmte overdracht was, gaat de 2e pan na enkele weken aanbakken. Zeer ontevreden over deze pan, klaar met BK en deze in de afvalcontainer gegooid.

H. Boertien 03-03-2015 Product kwartaal in bezit

Na een nieuwe pan van BK te hebben gekregen, omdat de warmteoverdracht niet goed was een vervolg.

De nieuwe pan ging na enkele weken aanbakken en wij gebruikte al olie of boter. Zeker met gemarineerd vlees was het een drama, dit niet langer afgewacht en de pan in de afvalcontainer gegooid.

H. Boertien 31-08-2014 Product paar dagen in bezit

Waardeloos voor inductie

Deze pan is niet geschikt voor een inductiekookplaat er is een hele slechte warmte overdracht, waardoor de gerechten gaan sudderen.
De inductieplaat is van Siemens en deze heeft nog nooit zo gereageerd op een pan, vooralsnog met inductie een andere pan zoeken.

De keramische laag voldoet wel.

c.k. li 26-02-2014 Product paar dagen in bezit

Twee maanden in gebruikt
- Het is jammer dat de rand niet is voorzien van een bescherming (metalen ring of zoiets). Meestal gebruik je de rand om met je lepel effe aan te tikken, de rand raakt hierdoor gelijk al beschadigd.
- De informatie van BK op hun website is vrij summier. Als je bij andere fabrikanten van keramische kookpannen zoekt kan je meer info vinden hoe je zo'n pan moet gebruiken
- temperatuur moet laag-medium zijn, dit houd in dat men de pan niet moet gebruiken op een wokbrander.
- als een carbonlaag ontstaat op de pan verliest het zijn anti-aanbak laag. Je kan dit proberen schoon te maken met zo'n wonderspons van Blokker, of iets rigoureuzer met baking sado en azijn.
- Volgens Greenpan moet je de wok niet gebruiken met olijfolie of olie uit spraybusjes. Deze branden makkelijk aan op de keramische laag (laag kookpunt) waardoor er een carbonlaag ontstaat.
- De warme wok niet onder de koude kraan zetten, kunnen ze niet goed tegen. Ik maak de hete pan schoon met klein beetje water en een borstel. Daarna drogen met keukenrolpapier als deze is afgekoeld.
- Ze af en toe beetje invetten met olie onder een heel heel zacht vuurtje voor 3-4 minuten.
- Een ei op de wok bakken zonder dat deze blijft plakken lukt bij mij als de wok goed heet is. Anti-aanbak is wat minder dan teflon.

Moedershollandsepot 15-02-2013 Product kwartaal in bezit

Prachtige pannen met een groen bandje. Ik heb vijf
maten gekocht.
Het vlees bak mooi bruin.
Na gebruik was ik ze gelijk af onder de hete kraan
met100 graden heet water. Ik hoef ze niet af
te drogen en doe ze dan in de bijgeleverde hoes.
Maar nu komt het!! Het groenebandje
verbrand, wordt zwart en de steel brokkelt af door
de hitte. Dat komt wanneer de pan niet zuiver
in het midden van de pit staat.Natuurlijk mijn
schuld maar ik heb met andere paannen daar nooit
last van gehad. Dus koop ze niet! Ik doe ze weg en
schaf na 3 maanden weer nieuwe pannen aan maar dan
met een stalen steel.Het stoort mij namelijk.

Petie81 01-08-2012 Product jaar of meer in bezit

De eerste ervaringen met deze pan waren fantastisch. Ik war er van overtuigd dat keramische anti-aanbaklagen de toekomst hadden. Echt geweldig!

Ik ben er super zuinig mee omgesprongen want iets waar je zo blij bent, ben je van zelf zuinig op. Maar na ongeveer een jaar begon er toch iedere keer iets aan te koeken. Aanvankelijk een klein beetje, maar al snel was de pan niet meer te gebruiken. Alles wat je er in gooit zit gelijk muurvast alsof het er aan wordt vastgezogen. Waardeloos.

kp5651 29-02-2012 Product half jaar in bezit

4,5
(Dure) pan gekocht omdat wij nu wel eens wat goeds wilden, kochten hiervoor altijd vrijs goedkope Tefalpannen die dan na een jaar "op" waren.
Na 2x gebruiken bakte deze wonderpan echter al aan.
Wordt met de hand afgewassen, we gebruiken alleen houten of siliconen spatels, dus ook daar kan het niet aan liggen.

Johan1954 24-02-2012 Product paar weken in bezit

4,5
ik heb in februari 2012 zo,n pan gekregen, dat zal een nieuwer model zijn dan deze.
Was aanbieding bij blokker met het inleveren van oude pan
Na twee gebruik gemaakt te hebben van de pan liet de binnen lag los. gebruik altijd kunststof spatels en kook op inductie.
E-mail naar BK gestuurd nu een week geleden. nog geen respons gehad

tijgerpablo 31-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Gekocht, omdat we eens af wilden van goedkope pannen waarvan de teflonlagen die loslieten. Echter, na 1 jaar begon deze anti aanbaklaag al aan te bakken.... Nu is hij niet meer te gebruiken. Slechte kwaliteit. En dus een te dure prijs. Dag BK!