WMF Functional pannenset 4-delig 0517405290 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Functional pannenset 4-delig 0517405290 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Fenny 17-09-2021

Produkt vertoont gebreken, al na twee jaar

Bijzonder slimme, doordachte en vooral hele mooie pannen, maar ... na twee jaar beginnen de verchroomde randen van de pannen roestplekjes te vertonen. Bij normaal gebruik volgens de aanwijzingen van de fabrikant (dus: ik tik nooit mijn lepels af aan de rand van de pan). Dankzij prompte bemiddeling van de verkoper (Kookpunt Rotterdam) - waar ik heel blij mee ben - krijg ik onder garantie nieuwe pannen van WMF. Misschien zijn de pannen toch niet zo afwasmachine-bestendig als de fabrikant meent.

Pluspunten

• slimme, doordachte pannen
  • bijzonder fraai design

Minpunten

• na twee jaar al roestverschijnselen
  • fabrikant verwijt klant onzorgvuldigheid

Arjen 23-09-2019

Mooie pannen voor de thuiskok met hoge eisen

Deze pannen zijn een lust voor het oog. Je kunt zien dat er veel tijd besteed is aan het vormgeven van alle details. De handgrepen liggen lekker in de hand, de deksels voelen lekker zwaar en stevig aan en de rubber randen in de deksels zorgen er voor dat de pannen weinig geluid maken tijdens het koken.

Daarnaast zijn de pannen zwaar en hebben dikke wanden waardoor de warmte goed wordt verdeeld. Tijdens het koken merk je dat de hitte overal is waardoor het koken sneller gaat.

Het mooiste van deze pannen is dat de deksel meteen dient als een soort vergiet bij het afgieten. Geen gedoe met het overgieten van pasta in een vergiet en het branden van je handen hierbij. Al met al zeer tevreden over de kwaliteit, gebruik en de uitstraling.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Handige deksels
  • Lekker zwaar

Minpunten

• Deksels zijn niet super handig in de vaatwasser

Jeroen06 18-09-2019

Zware kwaliteit

Uiterst goede pannen set. De pannen zijn kwalitatief erg goed: Zwaar en stevig materiaal, zwarte binnenlaag waardoor de warmte van het eten gelijkwaardig wordt verdeeld en met open deksel (tijdens het serveren) relatief langer warm blijft. Tijdens het koken wordt het handvat niet warm, wat ik zelf erg prettig vind. De pannenset heb ik nu een week en ik ben erg tevreden. Hopelijk gaan deze lang mee om te kijken of ze na intens gebruik nog steeds zo blijven. De prijs is hoog, maar dit is allemaal terug te zien in het design en de kwaliteit, wat gewoon ontzettend goed is. Het enige minpunt is dat deze set misschien wat te zwaar is voor sommige mensen (ik ben er wel fan van). Voor kookliefhebbers een aanrader!

Pluspunten

• Goede Kwaliteit
  • Mooi Design
  • Stevig, kunnen tegen een stootje
  • Vaatwasser bestendig

Minpunten

• Zwaar gewicht
  • Niet opstapelbaar

Didier 16-09-2019

Fijne pannen, minder fijne deksels

Deze pannen zijn om te beginnen mooi om te zien, lekker zwaar, handig in gebruik, maar het is niet allemaal positief. Zo vind ik de prijs-kwaliteitverhouding niet erg gunstig. Je krijgt maar vier pannenn en daar zit maar één kleine pan bij. En dat is dan de steelpan.
De coating lijkt enigszins op emaille, maar dat is het niet. En om bijvoorbeeld een pan jus met gehaktballen te maken kun je echt beter een emaille pan gebruiken, want daar plakt het vlees niet aan.
Ook de deksels zijn niet handig, ze zijn lastig schoon te maken, er blijft water tussen het glas en de siliconen rand zitten.

Wat is er dan wel goed? Nou, ze verdelen de warmte heel goed gelijkmatig. Aangebrand of aangeplakt voedsel heb je sneller schoon dan bij conventionele pannen, ze houden de warmte veel langer vast en de deksels zijn wel handig voor het afgieten, hiervoor kan de deksel namelijk op de pan blijven zitten.
Ik vraag me ook af of de siliconen rand wel zo mooi rood blijft na verloop van tijd.

Ik raad ze wel aan, want ze zijn echt fijn in gebruik.

Pluspunten

• Zware pannen
  • Goede warmtegeleiding
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Deksels lastig schoon te maken
  • Bij braden plakt voedsel aan de pan
  • Siliconen rand komt water onder

LorinA 12-09-2019

Pannen die gezien mogen worden!

Mijn oog viel meteen op deze pannenset vanwege het prachtige design. Ik heb het nu ruim een maand in bezit en ben er erg blij mee. De pannen zijn van top kwaliteit en voelen niet al te zwaar aan (grootste formaat uitgezonderd). Koken, bakken en braden gaat perfect, zonder dat je eten aanbrandt. De pannen warmen snel op en zodra de goede temperatuur is bereikt kun je er van alles in bakken, inclusief een ei, aardappels en natuurlijk vlees. De pannen gieten makkelijk af zonder benodigdheden van vergieten en dergelijke, dankzij het afgietsysteem in de deksels. Wat ik ook heel fijn vind aan deze set zijn de glazen deksels. Ik kan bijv. zo precies zien of het water al kookt zonder de deksel telkens op te tillen. Wat ook wel een belangrijk punt is dat de handgrepen fijn in de hand liggen en niet opwarmen tijdens het koken. Deze set kan de vaatwasser in, maar is ook gemakkelijk te wassen met de hand. Deze pannen wil je het liefst niet opbergen in de kast. Zelf zet ik ze graag in het zicht :) Zeker een aanbeveling voor iedereen!

Pluspunten

• Glazen deksels

Minpunten

• Niet stapelbaar

Dennis van Scherpenzeel 10-09-2019

Geweldige pannenset

Ik heb deze panneset nu ruim 3 weken in mijn bezit en hij bevalt goed. Hij is zwaar, maar degelijkheid en kwaliteit weegt nu eenmaal wat meer. Ook het design is prachtig waardoor je gerechten mooi kunt presenteren aan gasten in de pan ipv het in een schaal. Je hoeft je niet te schamen want iedereen zal het waarderen.
Ik gebruik de pannen op gas. Kromtrekken zal bij deze pannen niet gebeuren. Je kunt er in bakken, braden, koken en stoven. Bij fatsoenlijk gebruik zal deze pannenset een leven lang meegaan, daar ben ik van overtuigd. Reinigen met de hand of in de vaatwasser gaat prima aangezien ze een superglad oppervlakte hebben. Aanbakresten zijn zo weg.
Het meest innovatieve vind ik de deksels met schenk/afgietopeningen, waarom is dat niet eerder bedacht !! De vergiet kan mooi in de kast blijven. Bij grove groenten pak je de brede opening, bij rijst bijvoorbeeld de kleinere gaatjes. Geen warmteverlies en gegarandeerd volledig afgegoten. De siliconenrand zorgt voor een goede afsluiting. Ik had hoge verwachtingen, ook omdat ik het merk al ken, en deze zijn volledig bevestigd.

Tot slot, bij gewoon gebruik en net onderhoud heb je hier een pannenset waar je je hele leven lang wat aan hebt.

Pluspunten

• Mooi
  • Degelijk
  • Multifunctioneel
  • Schenk/afgietdeksels

Minpunten

• Zwaar
  • Handgrepen worden heet

Giovanna 06-09-2019

Prachtige pannen

Allereerst: wauw! Ik ben helemaal verliefd het moment dat ik de pannen uit de doos haal. Wat zijn ze toch ontzettend mooi! Het is een mooi donker glimmend kleur die je niet veel ziet. Het is net een spiegel. Het rode randje geeft nog net dat klein beetje pit aan de pannen.
De pannen voelen erg zwaar aan, wat mij het idee geeft dat ze van goede kwaliteit zijn. En na hen in gebruik te nemen kan ik dit zeker beamen. Ik kook ermee op een inductieplaat en de pannen worden snel warm en geleiden goed.

De handvatten worden inderdaad niet warm, dit is erg fijn omdat je dan niet met doeken aan de gang hoeft om de pan op te tillen. De deksels hebben een vergietsysteem verwerkt in de rand. Dit werkt in principe erg goed, alleen wanneer je de grote pan vol hebt met bijvoorbeeld pasta duurt het wel erg lang om al het water weg te gieten. Maar de kleinere pannen met bijvoorbeeld aardappels afgieten is wel erg makkelijk.

Ik heb verschillende gerechten gemaakt in de pannen. Zowel het koken als het braden en bakken verliep top. Bij het bakken van vlees brandde de pan wel een beetje aan, maar dit kreeg ik met gemak weer schoon. Het is ook erg fijn dat de pannen gewoon in de vaatwasmachine mogen!

Ik heb de pannen nu ongeveer een maand in gebruik en gebruik ze bijna dagelijks maar er is nog geen krasje te bekennen!

Pluspunten

• Ontzettend mooi
  • Goede warmtegeleiding
  • Afgieten met deksels
  • Vaatwasbestendig

Peter Savelkoul 06-09-2019

Pannen Voor het leven

WMF staat bekent voor zijn goede producten die bijna een leven lang meegaan. Zo ook met hun nieuwste parade paardje, Fusiontec.

Een pannenset van vier pannen met mooie design deksels met een stalen kern en diverse lagen mineralen, te gebruiken op alle reguliere fornuizen.

De pannen zijn robuust, een beetje aan de zware kant en de deksels uitgerust met een siliconen rand die aan twee zijdes voorzien is van een afschud mogelijkheid. De ene kant heeft gaatjes, voor rijst of pasta. De andere kant heeft een opening voor bijvoorbeeld aardappelen.

De warmte geleiding van de pannen op ons eigen gasstel is super, ze worden snel en gelijkmatig warm en de hendels blijven relatief koel. Doordat de deksels van glas zijn voorzien kun je je culinaire uitspatting nauwlettend in de gaten houden.

Deze pannen zijn zwaar, ze zijn ook best wel prijzig maar dit soort sets koop je niet voor volgend jaar weer te vervangen, deze zijn voor het leven. Geen rommel dus maar degelijke Duitse kwaliteit.

Als professioneel kok beveel ik ze aan.

• Kwaliteit
  • Robuust

Minpunten

• Zwaar

LindaVaasen 05-09-2019

Goeie stevige pannen

Ik ben een echte hobbykok en heb altijd wel kwaliteits pannen gebruik. Nu dat we zijn verhuist en van gas naar inductie gingen wilde ik nu ook weer goeie pannen, want helaas ik kon mijn oude niet meenemen. En mijn man had als motto in dit nieuwe huis doen we alles goed. Niet tegen dovenmans oren gezegd he hahha. Mijn ouders hebben 44 jaar geleden een pannenset van WMF gekregen en die worden nog steeds dagelijks gebruikt. Ik ben opzoek gegaan en kwam deze mooie zwarte set tegen. Ik heb ze nu een paar weken in mijn bezit en ben er erg blij mee, zware kwaliteit mooie deksels met aan de ene kant gaatjes om kleine etenswaren af te gieten en aan de andere kant zit een wat grotere sleuf om het water snel weg te gieten. De bodem wordt goed en snel warm en wat ik heel fijn vind is dat je de pannen zo bij de handvaten kunt pakken want ze worden niet warm.

• wordt goed warm
  • koele handvaten
  • slimme deksels

Minpunten

• prijs

ChelseyEsmeralda 05-09-2019

Een echte aanrader!

Ik ben nu sinds een paar weken in het bezit van deze pannenset en wat is dit een echte aanrader! Het zijn ten eerste hele mooie en van goede kwaliteit pannen. Het design is netjes en goed afgewerkt. Het zijn wel erg zware pannen, wat het afgieten soms lastig maakt. Wat ze daar weer op gevonden hebben zijn handige gaatjes in de deksel van de pan. Door deze gaatjes hoef je de deksel van de pan niet schuin op de pan te houden, waardoor het water veilig uit de pan kan worden gehaald. Ook is het handig dat de deksels van glas zijn gemaakt, waardoor je het eten goed in de gaten kan houden. Al met al zijn het mooie pannen met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ze zijn een goede toevoeging voor je keukengereedschap!

• Handig afgieten
  • Glazen deksels

Minpunten

• Zware pannen