Tefal Renew Black ON Keramische pannenkoekpan 25 cm - inductie C4353832

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Renew Black ON Keramische pannenkoekpan 25 cm - inductie C4353832 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

b*******@g******** 31-08-2023

Pannenkoeken bakken in een handomdraai

De lekkerste pannenkoeken die bak je natuurlijk zelf. En Tefal heeft het ons wel heel makkelijk gemaakt! De eerste pannenkoek mislukt altijd, dat hoor je vaak gezegd worden. Maar met de pannenkoeken pan van Tefal is dat verleden tijd! En dat is geen verkooppraatje maar mijn eigen opgedane ervaring. De pannenkoeken pan van Tefal is namelijk voorzien van een rode stip in het midden voorzien van tekst en een afgebeelde zandloper. Wanneer de rode stip egaal rood is geworden, dan is de pan heet genoeg om te beginnen met bakken. En ja hoor, ook de eerste gebakken pannenkoek was meteen een succes. Maar daar was mijn kritisch oog nog niet tevreden mee. Wat als de pannenkoeken pan diverse keren in de vaatwasser is geweest? Is de anti-aanbak laag dan nog steeds zo goed? Dus gebruikte ik de pannenkoeken pan steeds weer en deed ik de pan diverse keren in de vaatwasser op allerlei verschillende programma's. Maar wat ik ook probeerde de pan bleef als nieuw en doet zijn werk keer op keer weer geweldig. Echt niemand heeft meer een excuus om die kleffe kant en klare pannenkoeken te kopen, want zelf pannenkoeken bakken was nog nooit zo eenvoudig! De prijs kwaliteit verhouding: Oke voor een pannenkoeken pan is de nieuwprijs aan de stevige kant, maar je krijgt er dan ook wel echt kwaliteit voor terug. De verpakking: Hier heeft Tefal goed over nagedacht, geen plastic wat na openen meteen de vuilnisbak in gaat en dus sowieso overbodig is. De doos zelf kan echter nog wel kleiner. Verbeterpunt! QR code naar diverse recepten.

k*************@y******** 30-08-2023

Zeer fijne pan

Wat een fijne pan. Sowieso de wetenschap dat hij vervaardigd is uit gerecycled materiaal is top, maar hij is snel goed op temperatuur, plakt niet aan en het beslag loopt goed uit. Al een paar keer pannenkoeken mee gebakken, maar omeletten gaan er ook prima mee. Makkelijk te reinigen na gebruik, zeer tevreden over!

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Plakt niet aan
  • Makkelijk te reinigen

Ikbenbianca 30-08-2023

Ik heb deze pan mogen testen. Voor het eerst dat ik iets heb getest wat erg tegen viel. Hij is heel dun en voelt daardoor niet echt stevig aan. De prijs kwaliteit verhouding is niet helemaal in evenwicht voor mij.

2magic2 29-08-2023

Tefal Renew Black ON geweldige keramische koekenpan

Het is een zeer lichte koekenpan. Je merkt dat hij geen vlekken achterlaat. Niets blijft plakken. Wij hebben meer pannen van Tefal. Thermo signal midden in doet het erg goed met inductiekookplaat. Overigens hij is geschikt voor alle warmtebronnen. Geweldig koekenpan en is aan te raden!

Pluspunten

• anti aanbaklaag
  • makkelijk schoonmaken

Minpunten

• hoge prijs

Lieke 25-08-2023

Ideale pannenkoekenbakker

Wat een fijne pan! Hij ziet er mooi uit en vooral de antiaanbaklaag is echt van goede kwaliteit. De pan is snel warm en het bakt super makkelijk, zonder dat de pannenkoek vast blijft zitten. (ik ben 2x zo snel klaar met pannenkoeken bakken als met mijn vorige pan) Ook heb je minder boter of olie nodig omdat de antiaanbaklaag zo goed is dat het niet aanbakt. Dat hij makkelijk schoon te maken is klopt ook. De thermospot gebruik ik zelf niet zo, maar voor een ander misschien wel een handig hulpmiddel. En het laatste pluspunt (zeker niet de minst belangrijkste) is dat het duurzaam geproduceerd is.

Pluspunten

• Antiaanbaklaag
  • Weinig boter of olie nodig
  • Super makkelijk schoon te maken
  • Wordt snel warm, dus snel klaar met bakken
  • Duurzaam geproduceerd

Ikbenbianca 25-08-2023

Heb deze pan mogen testen. Ondanks dat ik veel tefal pannen heb was ik zeker niet tevreden over deze pan. Heb hem dan ook retour gestuurd. De pan voelt heel dun aan, niet echt stevig.

Sebazzk 25-08-2023

Musthave voor de pannenkoeken bakker

Must have voor de pannenkoeken liefhebber!!

na het lezen van de produktinfo was ik eigenlijk verkocht, alleen de prijs hield me een beetje tegen.
toch overstag gegaan en hier geen spijt van!

wat een heerlijke pan is dit, keramische pan met een antiaanbak laag die vrij is van schadelijke stoffen
lekker licht
makkelijk schoon te bakken|
tefal hot spot
fijne lage rand voor het makkelij flippen van je pannenkoeken!

kortom een must have

Pluspunten

• keramisch
  • vrij van schadelijke stoffen
  • licht
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijs

Jira92 25-08-2023

Een fijne pannenkoekenpan

Ik heb de pan een aantal keer gebruikt voor het bakken van pannenkoeken, maar ook voor het bakken van andere dingen. Het werkt prima. De olie gaat er altijd op het juiste moment in door de rode indicator. Deze pannenkoekenpan werkt voor mij fijner dan mijn vorige, doordat deze lichter is en de pannenkoek er zo vanaf schuift. Ook is de pan eenvoudig schoon te maken en neemt het weinig ruimte in.

Pluspunten

• Licht
  • Indicator
  • Eenvoudig opbergen
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Prijs
  • "minder mooi"

Doenja 25-08-2023

Fijne pan!

Voor pannenkoeken de perfecte pan! Mooie dunne flensjes
Voor het bakken van andere dingen raad ik de pan niet aan, bijvoorbeeld eieren worden niet mooi gaar

Pluspunten

• Anti aanbaklaag
  • Geen boter nodig
  • Mooie flensjes

Minpunten

• Niet voor het bakken van eieren

Wienkie 24-08-2023

fijnste pan

Wat vind ik dit een fijne pannenkoekenpan. Voor gebruik moet je even de keramische laag in laten branden met olie, dat is zo gedaan. Dan kun je lekker aan de gang gaan met bakken. Heerlijk pannenkoeken met spek gebakken. Voor gebruik de pan even lekker heet laten worden en het rondje in het midden helpt er dan bij. Dat is wel makkelijk. Meestal is het met pannenkoeken bakken zo, dat de eerste mislukt en soms de tweede ook nog wel. Daar had ik helemaal geen last van. De pannenkoek bakte heel fijn en kreeg een mooie kleur. Ik had ook nog een andere, goedkope pan, tegelijk in gebruik. Het verschil was heel duidelijk te merken.
Hij bakte fijn, ging sneller dat met het andere koekenpannetje en er kwam een fijn korstje op. Met deze pan maakt het niet uit wat je bakt, eitje of wat anders, het is elke keer weer plezierig om te doen.

Pluspunten

• mooi design
  • bakt niet aan

bkesteren@gmail.com 24-08-2023

Hele fijne pannenkoekenpan!

Nog even wennen aan de laag van de pan. Bakt hele mooie pannenkoeken dus ik ben zeer tevreden! Inmiddels nu 3x gebruikt en het gebruik ervan wordt steeds prettiger. Bakt niet aan, bakt vrij snel en egaal. Pan is vrij zwaar, houdt verder goed vast!

Pluspunten

• Mooi
  • Stevig
  • Bakt egaal

Minpunten

• Beslag loopt nog iets uit door 'bolle' pan

Chantal 23-08-2023

Kwalitatief goede pan

Na veel mislukte pannenkoeken in een pan die er nèt niet voor geschikt is, is de pannenkoekenpan van Tefal een verademing op mijn inductie kookplaat. Gun de pan de tijd om echt goed op te warmen (Thermo signal is top) en je hoeft amper olie of boter te gebruiken. Natuurlijk mislukt ook in deze pan de eerste altijd, maar de pannenkoeken zijn snel mooi egaal bruin. De maat is vrij groot en ik vind de prijs aan de hoge kant, maar de pannenkoek komt er mooi af zonder te plakken. Aanrader!

Pluspunten

• Thermo signal
  • Plakt niet
  • Egaal bruin

Minpunten

• Hoge prijs
  • Grote diameter

MrLib 23-08-2023

Heel mooie pannekoekenpan

deze tefal pannenkoekenpan is echt goed. Het is een goed gewicht, het voelt stevig aan en het ziet er erg mooi uit. Ik ben een paar pannenkoeken kwijtgeraakt omdat het oppervlak niet plakt. Ik gebruik het op een gasfornuis en ben er erg blij mee. pannenkoekenpannen zijn zo handig, en mijn kinderen helpen me elke keer als we pannenkoeken bakken.

Marjolijn 22-08-2023

Fijne lichte pan, wel prijzig in aanschaf

Ik heb deze pan met korting aangeschaft in ruil voor een eerlijke review.
Al jaren gebruik ik RVS pannen zonder anti-aanbaklaag omdat ik zo min mogelijk Teflon-achtige stoffen wil binnenkrijgen en het bakken van pannenkoeken gaat hierin uitstekend. \
Wat alleen niet lukt is spek en kaas pannenkoeken bakken.
Ze blijven altijd plakken of bakken aan. Daarom ben ik al enige tijd op zoek naar een pan speciaal voor spek en kaas.
Toen kwam deze Tefal pan voorbij met een aantrekkelijke korting dus die wilde ik zeker uitproberen.
Na ontvangst van de doos (die trouwens gigantisch was voor wat erin zat) hebben we de pan uitgepakt. Leuk detail is dat deze volledig ecologisch is verpakt in karton zonder plastic. Even snel afgewassen met de hand en we konden aan de slag.
Grote bak beslag gemaakt en bakken maar! Tot mijn verbazing kan ik spek/bacon beetje aanbakken, beslag toevoegen en na wat geduld de pannenkoek met gemak omkeren. Het bakt echt totaal niet aan, de keramische laag werkt perfect. Dit had ik niet verwacht.
Ik vraag me wel af hoe lang de pan meegaat. Ik was hem heel bewust met de hand af en niet in de vaatwasser om de keramische laag zo lang mogelijk te behouden.
Ik heb meer dan 15 spek/kaas pannenkoeken gebakken zonder extra vetstof toe te hoeven voegen. Het spekvet was meer dan voldoende en niets is aangebakken. Ik vind het ook heel handig dat de zijkanten heel laag zijn van de pan. Je kunt de pannenkoek daardoor makkelijk omkeren.
De pan vind ik wel prijzig in aanschaf maar bakt wel perfecte pannenkoeken, ook de eerste lukt goed.

Pluspunten

• Lage opstaande rand
  • Licht gewicht
  • Geeft aan wanneer pan heet is

Minpunten

• Prijzig in aanschaf

RSchM 21-08-2023

WOrdt goed heet, deeg niet gelijkmatig verspreid

Deze pannenkoekenpan kreeg ik om te testen. Voor mij is het bij een dergelijke pan van belang dat hij goed bakt én prettig schoon te maken is.
Allereerst het bakken. De pan wordt snel heet, en de bekende rode Tefalstip geeft aan dat de pan echt heet is. Het voordeel daarvan: Je gooit het beslag in de pan als die ook echt warm genoeg is. Dat is prettig, en scheelt het risico op “de eerste mislukt”. Ik kook op inductie, en daar doet de pan het prima op. Wat ik wennen vind, is dat de pan in het midden een stukje hoger is dan aan de randen. Het idee is dat het beslag dan vanzelf uitloopt. Helaas gebeurt dat niet gelijkmatig, waardoor er erg veel beslag nodig is om een ronde pannenkoek te maken. Door die hoeveelheid gaart het niet overal even snel en wil de pannenkoek nog wel eens dubbel slaan bij het keren. Dat gaat beter als je er een bord oid bij gebruikt.
Afwassen kan bij ons alleen in de vaatwasser. Want een pan die niet tegen de vaatwasser kan, is een pan die niet bij ons past. De pan wordt goed schoon. Tefal zelf geeft garanties af over de levensduur van deze pan. Na 5 keer afwassen zit het handvat er in elk geval nog goed aan, en zijn er geen krassen te zien in de pan zelf.
Volgens de verpakking bevat de pan geen Pfas en is de gebruikte anti-aanbak duurzaam geproduceerd. Hopelijk blijft dat ook zo, want dat zou een flinke plus zijn ten opzichte van mijn oude pannenkoekenpan. Voorlopig ben ik er blij mee!

Pluspunten

• snel warm
  • In vaatwasser

Minpunten

• Deeg verspreidt niet gelijkmatig

B. Mennink 18-08-2023

Fijne lichte pan met glad oppervlak

Erg fijne, lichte pan om bv pannenkoeken of gebakken eitje in te bakken. Glad oppervlak waardoor zeer prettig in gebruik en erg makkelijk schoon te krijgen. Handvat stevig. 1e keer gebruik was oppervlak toch nog iets plakkerig, ei kon ik niet zo makkelijk schuiven, maar na deze 1e keer ging het juist perfect met alles wat ik er in bakte. Pannenkoeken zijn hiermee wel favoriet!

Pluspunten

• Glad oppervlak
  • Licht van gewicht
  • Stevig handvat