Tefal CY7548 Turbo Cuisine CY7548 Multicooker - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal CY7548 Turbo Cuisine CY7548 Multicooker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

K 05-03-2024

Twijfel? Apparaat is het zeker waard!

Ik heb de pan sinds enkele weken. Goede prijs/kwaliteit. Van allerlei functies al uitgeprobeerd. Veel vlugger klaar. Makkelijk schoon te maken. Ook handig als je minder mobiel bent of weinig tijd hebt en toch gezond wilt koken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel recepten online
  • Makkelijk schoon te maken
  • Instructie boekje makkelijk

s***********@y******** 02-12-2023

Top

Top…

johan 26-05-2023

Geweldig machine.

Een handige Multicooker voor het snel en gemakkelijk bereiden van voedsel. Met deze multicooker bereid je met plezier eten met de vele functies die er op zitten. Is een echte aanrader en een mooi design.

• prijs / kwaliteit verhouding
  • gemakkelijk eten bereiden
  • receptenboekje
  • niet moeilijk in gebruik

Bep1955 09-03-2023

Goede aankoop

ik ben eigenlijk erg blij verrast, het is een mooi apparaat en er past meer dan genoeg in voor meerdere personen. Ik moest wel even uitzoeken hoe het werkte en had gehoopt dat er veel recepten bij zouden zitten waarin goed beschreven stond hoelang alles in de pan moest. Dat was niet het geval. Ik ben ook niet zo kundig met googlen dus heb om hulp moeten vragen, dat vind ik jammer want de prijs is er wel naar. De hachee was erg lekker, soep is ook gemakkelijk hierin te maken en zelfs eieren komen er goed uit. Ik ben best een luie koker, dus 1 pan waar ik alles in kan gooien en het met rust kan laten is voor mij ideaal. Ik zou de pan aanraden, want het is echt alles in 1, alleen wel met de kanttekening dat je zelf nog veel moet uitzoeken welke recepten goed werken en hoelang alles in de pan moet.

Bosbes82 05-03-2023

Super apparaat!

Ik heb het apparaat nu enige weken in huis. Ik vind het een mooi apparaat en hij is ook niet heel zwaar dus gemakkelijk te verplaatsen. Het heeft maar weinig knoppen dus je hebt zo door hoe hij werkt. De deksel kreeg ik er eerst moeilijk af maar toen ik doorhad hoe die werkte ging het heel eenvoudig. Het is wel even puzzelen welke progamma’s je voor wat gebruikt. Er zit een receptenboekje bij maar die is een beetje beperkt. De meeste informatie heb ik uit de Facebook groep Tefal multicookers kook bak en braad groep gehaald. Daar kun je recepten vinden maar ook gelijk met al je vragen terecht. Zo kwam ik er achter dat je programma 4 het meest gebruikt. De stoomfunctie. Zelfs vlees. Je voegt dan vocht toe onder druk en daar wordt het heerlijk mals van. Verder heb ik een brood gemaakt door het deeg ook eender te laten rijzen met de fermenteer functie. En ik maakte een chocoladetaart met de bakfunctie voor de kinderen. Die waren door het dolle heen! Hoe meer ik er mee omga hoe handiger ik er mee word. Ik vind het inmiddels een feest om hem te gebruiken. Een student zou misschien niet eens meer een kookstel nodig hebben! Met het koksmutsje kun je zelf instellingen doen. Bij 80/90 graden heb je een slowcook functie en ik vind het dan een fijn idee dat voedingsstoffen beter bewaard blijven. Mijn partner zei van te voren. “Ik denk niet dat we die pan nodig hebben”. Maar daar is hij wel van terug gekomen. Ik heb hem al zalige gerechten kunnen voorzetten.

Pluspunten

• Multi inzetbaar
  • Gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• Moet soms lang opwarmen
  • Je moet er mee leren omgaan

jeffreyloosman@gmail.com 02-03-2023

Alleskunner

Wat een fijn apparaat! Ik heb het nu voor meerdere doelen gebruikt. Het maken van Rendang op de slowcook functie, het stomen van gyoza, diverse soepen en het garen van rijst. Het receptboekje is erg dik, maar bevat weinig - niet gangbare - recepten. Maar goed wie heeft met internet nou nog echt een receptenboek nodig?

Pluspunten

• Snel
  • voorgeprogrammeerd

Minpunten

• Weinig recepten

Kat_22 26-02-2023

Veelzijdige multicooker

Ik was eigenlijk op zoek naar een rijstkoker en slowcooker. Deze Tefal Multicooker is beiden, en eigenlijk nog veel meer. Het fijne van dit apparaat vind ik de grote keuze aan kookprogramma's die het biedt. Zo kan je vlees bijvoorbeeld bakken met de roerbakfunctie, en daarna het apparaat daarna instellen op langzaam garen. Dat laatste gaat zelfs sneller dan in een gewone pan omdat je gebruik kan maken van de snelkookpan-functie (de druk loopt dan op wanneer de deksel gesloten is).
Het apparaat is niet zwaar, en naar mijn mening goed te verplaatsen dankzij de grote handvaten. De deksel heeft in het midden een groot handvat, dat is vooral prettig als je met stoom te maken krijgt na het koken onder druk. Het opwarmen van het apparaat duurt doorgaans niet langer dan een paar minuten, afhankelijk van het gekozen programma. Dit moet je wel optellen bij de kooktijd die het apparaat aangeeft. Zo duurt het koken van rijst eerder een kwartier dan de 8 minuten die worden aangegeven.

Pluspunten

• Veelzijdig dankzij kookprogramma's
  • Prettig design

Minpunten

• Veel uitzoekwerk aan het begin

n*******@g******** 20-02-2023

Pan prima, gebruiksaanwijzing kan veeel beter

Met veel verwachtingen heb ik deze multicooker gekocht, omdat ik met mijn zonnepanelen natuurlijk beter elektrisch kan koken dan op gas. De pan zelf is fantastisch, hij heeft een mooie luxe uitstraling en hij is stevig, staat ook stevig op je aanrecht. Wanneer hij onder druk is, dan hoor je ook echt helemaal niks, dus geen gesis zoals uit mijn oude snelkookpan. Je hoeft er ook niet bij te blijven om de druk te regelen. En ook ruik je bijna niks dus je hoeft hem niet kwijt onder je afzuigkap. Deksel is heel eenvoudig te plaatsen en vast te draaien. De binnenpan is van prima materiaal en lekker licht dus je hebt geen zware pan uit je machine te tillen zoals bij een keramische slowcooker.
Maar dan : je wilt iets eenvoudigs gaan maken om hem te proberen en dan is de bijgevoegde beschrijving echt helemaal niks, en ook met het receptenboek kom je niks verder want daarin staan alleen maar aparte gerechten. Gewoon aardappels maken of rijst, echt nergens staat een duidelijke beschrijving en ben je echt aangewezen op internet om daar iets te vinden. Ik vind dat echt een tekortkoming voor zo’n dure pan. De recepten die ik heb gemaakt zijn wel goed gelukt (vooral de erwtensoep) maar om lekkere gerechten te vinden en om alle functies goed te kunnen gebruiken had ik een uitgebreidere gebruiksaanwijzing verwacht.

Pluspunten

• Stil
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• zeer slechte gebruiksaanwijzing

SamanthaCelesta 16-02-2023

try it!

Door eerdere reviews wist ik al dat er een facebookgroep was met tips, dat zou ik ook aanraden als je dit apparaat koopt. Want het kan nog best veel uitzoekwerk zijn anders, hoe je dit apparaat het beste kan benutten. Ik vind dat daar nog wel meer informatie over bij kon zitten. Tip: hachee maken, het zal je verbazen dat het in 1 uur klaar is ipv 3 uur. Het fijne van het apparaat vind ik dat het meerdere dingen in 1x is, ik heb namelijk niet zoveel plek in mijn keuken.
Ik ben verder ook fijn van een uitgestelde start en de verschillende dingen die je kan doen (stomen, bakken, koken). Ook staat het apparaat mooi in je keuken! Eerder vroeg ik mij af of ik het apparaat wel nodig had, nu ben ik van mening van wel.
Verder is het apparaat relatief zuinig (wat in deze tijd ook fijn is) en is het apparaat makkelijk te reinigen.

Pluspunten

• tijdbesparing
  • stil

Minpunten

• weinig informatie erbij

antsch 15-02-2023

Goed product voor een laage prijs

De tefal turbo helpt me zeker wat tijd te besparen op drukke dagen. Ik vind de optie van uitgestelde start erg prettig, omdat ik de ingrediënten erin kan doen wanneer ik tijd heb en dan kan programmeren wanneer hij klaar moet zijn. Zo heb ik mijn lunch klaar voor mijn lunchpauze.
Het is ook zeer veelzijdig. Je kunt er ontbijt, lunch en diner mee maken en zelfs brood of cake mee bakken. Voor ons kleine huishouden van twee personen is het formaat perfect.

Wat niet zo fijn is, is de lange opwarmtijd. Meestal gebruik ik de uitgestelde startfunctie zodat ik de opwarmtijd niet al te veel merk, maar als ik meteen wil eten kan dat een beetje vervelend zijn. Ook zouden er meer recepten in het receptenboekje kunnen staan of zou tefal een pagina op hun website kunnen maken waar regelmatig meer recepten worden geupload.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • veelzijdig
  • uitgestelde start functie

Minpunten

• Lange opwarmtijd
  • meer recepten

Olga 14-02-2023

Multifunctioneel apparaat

Na twijfel heb ik toch de tefal turbo cuisine aangeschaft. De tien verschillende kook programma’s heeft gemaakt dat ik de keuze heb gemaakt. Het is een mooi apparaat. Heel makkelijk schoon te houden. Het vraagt wel tijd en oefenen om er achter te komen hoe het apparaat werkt. De recepten die mee geleverd wordt kunnen je op weg helpen. Het had fijn geweest als Tefal een omrekentabel mee had geleverd. Om een oven gerecht in de turbo cuisine te maken. Uiteindelijk met proberen kom je er wel achter. Er is tevens een Facebook groep waar je tips kan ophalen. Het apparaat is mooie aanvulling in keuken het werkt makkelijk (mits je weet hoe je recept kan maken) en snel. Je kan het veilig aan laten en iets anders doen. Het apparaat schakelt uit naar warm houdt functie.

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Matige instructies

MyrtjeB 13-02-2023

Mooie toevoeging, erg praktisch

Ik had dit veel eerder moeten aanschaffen. Niet verwacht dat dit zo goed en makkelijk werkt. Gerechten die normaal uren duren nu klaar binnen een uur. Laatst heerlijk hachee gemaakt, rundvlees dat normaal erg lang moet sudderen valt nu binnen 45 minuten bijna uit elkaar. Dit verbaasd mij echt. Ook rollades kunnen hier heerlijk in gemaakt worden. Er valt voor mij nog veel te testen, ik heb nu vooral stoven geprobeerd. Je kan er echter ook yoghurt mee maken, hier ben ik erg benieuwd naar. Het apparaat is makkelijk schoon te maken, helaas niet vaatwasser bestendig. Echter is het met een sopje zo gebeurd. Wel zou ik een extra rubberen ring aanschaffen, want sommige smaken blijven erin hangen. Ben dan ook bang dat mijn yoghurt bijvoorbeeld naar rundvlees gaat smaken. De nieuwe ring wordt hier dus besteld. Ik raad het apparaat zeker aan omdat deze erg makkelijk in gebruik is en het scheelt echt tijd.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Lange opwarmtijd
  • Niet vaatwasserbestendig

r**********@g******** 28-01-2022

Veelzijdig apparaat

Aantal weken in huis. Apparaat is veelzijdig. Soep in een hand omdraai of gestoomde groente. Jammer dat de gebruiksaanwijzing minimaal is waardoor je veel moet uit vinden door trail en error.
Ook het op temperatuur komen duurt vrij lang. Aardappels stomen kost dan niet de 10.minuten die in de handleiding staat maar wel een half uur. Voordeel is wel dat je er niet bij hoeft te blijven. Een warmhoudstand en startprogrammatijd maakt je dan wel Flexibel qua koken. Maar is dus even uitzoeken hoe en wat.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Lastig te leren koken

Esther ten Caat 26-01-2022

Verrassing in de keuken!

Dit apparaat heb ik mogen testen. Het leek mij een handig apparaat. Toen we hem in huis kregen, vonden we het apparaat er goed uitzien! Mooi matzwart, het misstaat zeker niet bij ons op het aanrecht. In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld. Was dit zou echt zo handig? Ik vond de gebruiksaanwijzing nou niet echt heel erg uitgebreid. Ja, er stond wel bij welke functies er op zaten en hoe die te gebruiken... maar hoe lang moest alles er nou in? En nee, ik ben niet echt een topkokkin... dus moest ik veel dingen gaan uitproberen en uitzoeken. Daar had ik eigenlijk helemaal geen geduld voor. Een handleiding met veel adviezen erin (soort kookboekje) was handig geweest. Want hoe lang moet bloemkool in dit ding stomen? En snert? Nadat een collega mij wat tips had gegeven, ben ik er toch mee aan de slag gegaan En verduld... eigenlijk best wel heeeeel erg handig zeg! Hachee: 3 kwartier en het vlees zo mals! Dat is even wat anders dan drie uur of langer! Eieren, rijst, cakes, soep (snert: half uur!)... het werd me steeds duidelijker: eigenlijk best heel erg handig. Aardappeltjes op de roerbakstand, eieren met de stoomstand: wat een gemak! Ja, het is dus even wat zoeken en uitproberen, maar... dit apparaat gaat niet meer weg! Wat een fijn en handig apparaat. Niet zoveel tijd? Lekker wat rijst, boontjes en kip in de stomer en tien minuutjes later: complete maaltijd klaar. De onderdelen gaan niet in de afwasmachine, maar ach... Dit apparaat is zeker een aanrader: zowel liefhebbers van vers (stomen!) en gezond, als snel en makkelijk!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Ziet er mooi uit
  • Alles snel klaar!
  • makkelijk te bedienen
  • Uitstelmogelijkheid

Minpunten

• summiere handleiding
  • Onderdelen kunnen niet in afwasmachine

d***********@h********** 25-01-2022

Multifunctioneel

Ik ben enthousiast begonnen met koken. Helaas een summier receptenboekje. Maar via de facebookgroep leer je heel veel van elkaar. Ik heb stoofperen, snert, rollade, pap, rijst, groente, en soep erin gekookt. Heel erg leuk. Maar helaas was de timer knop kapot. Ik heb de pan naar de reparatie centrum moeten sturen. Al op 06-01-2022. En helaas nog steeds niet terug! Dat is balen want ik was erg enthousiast

Pluspunten

• Snelkookpan
  • Je zet hem aan en je hebt geen omkijken meer

Minpunten

• De timer knop was kapot.
  • Duurt heel lang voordat ik de pan terug heb

Annette 17-01-2022

Snel en makkelijk

Sudderen, stoven en soep maken gaat sneller en makkelijker met deze snelkookpan. Je hoeft er niet bij te blijven. De bediening was even wennen maar na een paar keer had ik dat wel door. Er staan veel recepten in het bijgevoegde kookboek, zelfs voor brood, worteltaart en yoghurt.

Pluspunten

• Snel
  • Je hoeft er niet bij te blijven

Minpunten

• Bediening is even wennen

d*********@g******** 13-01-2022

Multicooker

Het is een super product. Ik heb de pan nu zo’n 3 weken mogen testen en ben echt onder de indruk.
Ik heb nu 4 verschillende standen en recepten uitgeprobeerd en alle 4 was het heerlijk.
De pan ziet er mooi uit en is heel makkelijk te bedienen. Wel vind ik de beschrijving niet zo uitgebreid over hoe je bepaalde recepten moet bereiden, maar vooral hoe lang soms iets in de pan moet.
Maar gewoon van alles geprobeerd en kwam erachter dat de voorgeprogrammeerde programma’s prima voldoen.
Erwtensoep in 40 minuten klaar, zuurkoolstampot binnen 30 minuten klaar en goulash met rundvlees ook in 30 minuten.
De smaak blijft ook veel lekkerder dan dat je het gewoon in een pan kookt.
Kortom, ik zou deze pan graag blijven gebruiken voor nog meer lekkere recepten.

• Bediening

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

p********@g******** 11-01-2022

Veelzijdig apparaat

Ik mag deze multicooker testen. Ik heb het nu twee weken in gebruik.
Ik heb stoofperen klaar gemaakt in de multicooker, maar ze waren al na een half uur klaar, omdat ik het nog niet helemaal snapte heb ik het nog een half uur aangezet, ik kreeg het deksel niet open, bleek dat de stoom eerst moest ontsnappen via de knop. Ze waren heel mooi rood en zacht. Ik heb mijn man het apparaat laten afwassen, hij vond het veel werk en jammer dat het niet in de afwasmachine mag. Bij onze vorige multicooker konden alle onderdelen in de afwasmachine. Maar door de hoge druk werkt hij super snel en ik kan niet wachten om nog meer te gaan uitproberen. Het recepten boekje vind ik heel summier.
Eerst doe ik vlees onderin op roerbakken, als het bruin is, gaat er water bij. Aardappelen en groenten in het apparaat, in het stoommandje leg ik een BBQ matje, dan blijft de groente mooi liggen zonder door de gaten te vallen, dan gaat het op stomen. In 10 minuten is alles gaar, zelfs als het normaal in de pan 3 kwartier moet.
Yoghurt, taart, cake, alles kun je erin klaar maken.

Pluspunten

• Snelle bereiding

Minpunten

• Lastig schoon te maken