Tefal H852S8 Nordica 4-delig (steelpan 16 cm, kookpan 18/20/24 cm) - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal H852S8 Nordica 4-delig (steelpan 16 cm, kookpan 18/20/24 cm) - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Preilien 13-05-2021

Praktische design pannen

Wat een vooruitgang in de pannenwereld, een geïntegreerd afgietsysteem waarmee je makkelijk je pasta, rijst, groenten droog hebt staan d.m.v. twee groottes afgiet gaatjes. De doorzichtige deksel zijn handig om de stoom in je pan te houden omdat je het deksel er niet af hoeft te halen om je eetwaren te controleren. Daarnaast zorgen de schenktuitjes ervoor dat de pan niet gaat overkoken en niet knoeit wanneer je ermee iets uitgiet.

De pannen stapelen geweldig omdat erboven op de deksels geen knop of handvat zit, daarnaast ook wel weer een gemist omdat je nu altijd de verhitte beugels aan de zijkant moet gebruiken, een pannenlap is hiervoor wel nodig. Daarnaast omdat het glazendeksel omringt is door metaal hoor je af en toe een klik van het metaal wat uitzet en/of krimpt.

Ik ben heel erg blij met de set, vooral door het design en gebruiksgemak maar ook omdat het 4 totaal verschillende formaten zijn die voor alles wat je maar wilt klaar maken kan dienen!

Pluspunten

• Afgietsysteem
  • Glazen deksels
  • Licht qua gewicht
  • Makkelijk stapelbaar

Minpunten

• Handvaten worden warm
  • Geen knop/handvat op deksel

s*************@g******** 04-05-2021

Nooit meer je vingers verbranden door geïntegreerd vergiet!

Echt een mooie uitvinding. Ze zien er niet alleen mooi uit maar het afgieten gaat super makkelijk. Aan beide kanten kun je afgieten naar gelang de substantie in de pan. Dus er is een geïntegreerd afgiet rooster. je vingers verbranden is geen optie :) Het design is heel minimalistisch, heel scandinavisch. Door de handige doorzichtige deksels kun je je eten goed in de gaten houden. De pannen voelen robuust aan. Mijn vriend kookt er ook hele graag mee.

Pluspunten

• heel handig vergietfunctie

Minpunten

• geen
  • geen

Sjantie 03-05-2021

Perfecte set

Ideale pannenset super gebruiksvriendelijk en het ziet er ook nog eens mooi uit.
Je hoeft met deze pannenset niet bang te zijn dat je eten heel erg overkookt want dat gaat zo goed als niet meer.
Dankzij de afgieten gaatjes is dat ook heel makkelijk zonder dat je je verbrand of dat je groente of wat dan ook er tussenuit gaat omdat het deksel gewoon er recht op blijft zitten en niet schuin hoeft.
Kortom ik wil niks anders meer dan zo'n pannenset. Fan van tefal was ik al maar nu helemaal.

Pluspunten

• Afgieten
  • Uiterlijk

Nicmon 01-05-2021

Erg fijne en handige pannen met doorzichtig deksel!

Ik heb sinds een aantal weken de Tefal Nordica pannenset in gebruik. Wat is er goed nagedacht over het gebruik! Het glazen deksel in de eerste plaats, zodat je goed kunt zien of het kookt. Daarnaast het afgieten; aan 2 zijden kan dit, met grotere gaatjes (voor de ongeduldige koker zoals ik) en met kleinere gaatjes. Ik had altijd ook wat in het aanrecht liggen, macaroni, of rijst, en nu met deze pannen helemaal niets meer! Het kookt ook niet meer over, doordat ik op tijd de plaat wat zachter kan zetten, en doordat de overdruk weg kan door de gaatjes. Ben super tevreden met deze, ook nog eens mooie, pannen!

Pluspunten

• glazen deksel
  • gaatjes voor afgieten
  • gaatjes voor ontsnappen stoom
  • mooi design

kubosc 29-04-2021

Fijne pannenset

Fijne pannenset die ik sinds het begin intensief gebruik. (Ik kook elke dag) De pannen zelf zien er leuk uit, maar zijn ook erg handig/functioneel. De doorzichtige deksel, de afgietgaten in de deksel zelf zijn ideaal voor mij. Kan dit type zeker aanbevelen. Pannen zelf zijn snel warm en nadien makkelijk schoon te maken. Wel goed afdrogen

Donnie 29-04-2021

Super pannen.

Geweldig pannen.en mooi om te zien en handig in gebruik met het afgieten .ik zou deze aan iedereen aanraden.

Roozemarijn 29-04-2021

De pannen zijn mooi vormgegeven, licht in gebruikt en makkelijk stapelbaar door de platte deksels. Wat heel fijn en veilig is, is het afgietsysteem in de deksels en dat de 2 schenktuiten voor zowel rechts- als links handige mensen erg fijn is. De liter aanduiding aan de binnenkant van de pannen is erg praktisch. Kortom een superset voor een leuke prijs.

Pluspunten

• Afgietsysteem
  • Lieter aanduiding
  • Makkelijk stapelbaar
  • Glazen deksel

Josh 28-04-2021

Luxe, praktische en kwalitatieve pannenset!

We gebruikte al een aantal jaar dezelfde pannenset, die toch wel aan vervanging toe was gekomen. Met deze nieuwe set van Tefal merken we pas wat wij thuis mistte in de keuken! Wat een ideale set.
Allereerst valt het design hier erg in de smaak, mooi strak afgewerkt met een glazendeksel (die niet erg zwaar zijn). De afmetingen pannen zijn voor ons precies goed, de grootste afmeting is nog steeds goed hanteerbaar en niet te zwaar.

Verder lijkt het erop dat het water sneller kookt dan voorheen, weet niet zeker of dit ook echt zo is. Het volgende wow-moment kwam dan eigenlijk toch bij het afgieten van de pannen, wát een uitvinding! Doordat de deksel in de pan valt, is afgewerkt met afgietgaatjes en de handvaten niet warm worden (wij koken op keramisch), is het kwestie van de pan af te gieten zonder risico dat de groenten/rijst/macaroni in de wasbak ligt😊.
Ze zijn eenvoudig af te wassen en komen goed uit de vaatwasser. Als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen, is het het plaatsen van de deksels in de vaatwasser. Redelijk brede rand waardoor ik ze minder makkelijk kwijt kan.

Al met al een ideale, veelzijdige en luxe pannenset!

• Afmetingen

Eve1ien 24-04-2021

Blij met deze pannenset

Onze vorige pannenset was meer dan 10 jaar oud.
Dus we waren wel toe aan een nieuwe set.

De pannen zien er mooi uit. Het is fijn om door de deksel te kunnen kijken tijdens het koken.

De pannen worden mooi schoon in de vaatwasser.

Het afgietsysteem is briljant bedacht. Er is geen vergiet of zeef meer nodig. Superhandig.

• Maataanduiding
  • Werkt op inductie
  • Glazen deksels

Minpunten

• Nog niet gevonden

Love2cook 24-04-2021

Perfecte pannenset 2-3 persoons huishouden

Deze mooie design Nordica pannenset is prachtig om te zien en om mee te werken. Deze pannen zijn geschikt voor alle warmtebronnen. Voorzien van glazen deksels met afgietgaatjes in de rand zodat je in de pannen kan kijken zonder de deksel te hoeven lichten en makkelijk kunt afgieten door de gaatjes in de rand. Geen overkook doordat de gaatjes alle vocht afvoeren. Deksel passen l niet in het bordenrek van de afwasmachine , daar zijn ze te breed voor helaas, dat is een nadeeltje. Ook de handgrepen van de pannen worden heet, dus pannenlappen bij de hand houden. Pannen en deksels kunnen in de afwasmachine en komen er glanzend schoon weer uit. Inhoudsmaten in de pan. De set is ruim genoeg voor een 2 -3 persoons huishouden.

Pluspunten

• Afgieten
  • Alle warmtebronnen
  • Geen overkook door deksel gaatjes systeem

Minpunten

• handgrepen worden heet
  • deksel kan niet schuin op de pan
  • deksels passen niet goed in bordenrek afwasmachine

Annette 23-04-2021

Je kunt met het deksel erop afgieten, met kleine of grote gaatjes. De handvatten van pan en deksel vallen goed over elkaar wat prettig is met afgieten. Handvatten blijven koel. Glazen deksel waardoor je ziet wat er in de pan gebeurt. En de maatverdeling die in alle vier pannen zit is erg handig.

Pluspunten

• Afgieten via kleine of grote gaatjes
  • Handvatten blijven koel
  • Glazen deksels
  • Maatverdeling in de pan

Chantal Oskam 23-04-2021

Een hele mooie stijlvolle pannenset

Een hele mooie pannenset. Fijn in gebruik. Het afgieten gaat heel makkelijk wat een verschil met mijn oude pannenset. Geen maatbeker meer nodig staat aangegeven aan de binnenkant van de pan. Ook de glazen deksel is mooi, je kan goed zien of het eten kookt. De pannen zijn goed te reinigen.
Let wel op de handvaten kunnen heet worden.
Al met al een hele mooie stijlvolle pannenset op tafel.

• Handig afgieten
  • Goed te reinigen
  • Koopproces goed te zien door glazen deksel

Minpunten

• Handvaten worden heet

Thijswes85 22-04-2021

Mooie pannenset

Super fijne pannenset. Echt waar voor je geld. Het afgieten gaat heel makkelijk en ook de glazen deksel is makkelijk om te zien of het water kookt

Pluspunten

• Gemak
  • Prijs

LauRomana93 20-04-2021

Perfecte set!

Wij zijn fan en willen geen andere set meer! De pan zijn mooi, voelen erg degelijk aan en zien er modern uit. Naast dat het uiterlijk er erg mooi uit ziet, zijn de pannen ook enorm praktisch. Aan de binnenkant zit een duidelijke literaanduiding wat het in de keuken praktisch maakt, en daarnaast zit er ook een afgiet-functie in de deksels waardoor het vergiet al de deur uit is! Heb dit nog niet eerder zo praktisch gezien en we zijn hier erg blij mee! Doordat namelijk de handvaten van de deksels op precies dezelfde hoogte als de handvaten van de pannen zitten, kun je de deksel en pan gemakkelijk vasthouden en door de gaten in de deksel afgieten. Voor ons geen andere pannen meer!

• Afgiet-functie
  • Kwaliteit
  • Literaanduiding

Kuipert 16-04-2021

In luxe koken

Een super fijne pannenset. Op het oog lijken ze iets breder, maar op het gasfornuis past het allemaal prima.
Afgieten met deze deksels is een luxe! Geen risico's op een vallende deksel. En ook (bloemkool) rijst valt niet tussen de gaatjes door.

Het water lijkt sneller te koken dan bij mijn oude pannen. De handvatten worden wel heel heet, dus een ovenwand is wel een vereiste. Wel is het met deze deksels even puzzelen in de vaatwasser.

• Makkelijk afgietem
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Warme pan!
  • Puzzelen in de vaatwasser

Lauren 16-04-2021

Handig design

Wat een handig design. Ik heb nog nooit een pan zo makkelijk af kunnen gieten. Verder ziet het er strak uit en zijn de platte deksels handig stapelbaar.

Pluspunten

• Makkelijk afgieten
  • Handige stapelbare deksel
  • Kan door het deksel heen kijken

Nancy Smit 16-04-2021
  • Product gekregen

Top Set!!

Super fijne set!!! Alleen maar pluspunten. Vooral de afgietdeksels!! Ideaal! Ook de literaanduiding is heel handig!

Pluspunten

• Afgiet deksels
  • Literaanduiding
  • Stapelbaar