Steba KB 28 - Reviews

Boven- en onderwarmte

7,3

arniedeman 28-06-2015 Product half jaar in bezit

1,5
Vanaf het begin slecht opwarmen. Op een bepaald moment helemaal niet meer. Pech is dat ik de bon kwijt ben (Mediamarkt), eigen schuld dus! Maar zie vaker dit mankement beschreven dus gewoon niet kopen!!

Rossa2 12-06-2015 Product jaar of meer in bezit

ik heb el aan een jaar of 3 in bezit. Het is een eenvoudige over maar prima voor basis gerechten, pizza, gebakjes en groenten te bakken. Ik ben voor de prijs qualiteit verhouding zeer tevereden mee, en geen spijt.

Qua material heel stevig en sterk. Deur gaat goed dicht.

Ik heb geen garantie verleging en geen andere tegoed om een positieve review te schrijven, deze is lang gekocht.

trapernietin 16-04-2015 Product paar dagen in bezit

2,8
Als ik een goede review zou plaatsen dan kreeg ik 10 jaar extra garantie op deze oven. Maar dat gaat helaas niet lukken. Dat ding is namelijk slecht warm te krijgen, dus ik heb hem binnen de termijn terug gebracht en mijn geld terug gekregen. Pas op voor de reviews op kieskeurig: de meeste zijn nep omdat de mensen die ze geplaatst hebben graag de extra garantie erbij wilden hebben! Ik vind zulke praktijken eigenlijk verdacht veel naar oplichting ruiken...

vobis05 08-01-2015 Product paar dagen in bezit

Goed apparaat dat makkelijk is in gebruik mooi model en hij bakt ook precies goed!
Heb hem meteen aangeraden aan een kennis.

Jitha 06-01-2015 Product maand in bezit

Met de kerstdagen heb ik veel gebruik kunnen maken van het Steba oventje en ik ben er erg tevreden mee. Hij doet wat hij hoort te doen en ziet er nog stijlvol uit ook. Het enige minpuntje is dat de knoppen wat plastic achtig aanvoelen.
Ondertussen ook op een mooie actie gestuit voor alle mensen die sinds kort een Steba oven hebben aangeschaft: je kan 10 jaar garantie krijgen voor het oventje. Je moet er wel wat voor doen. Maar ik het is zeker wel de moeite waard denk ik zo.

Linde807 04-11-2014 Product paar weken in bezit

2,5
Na een veel goede reviews op deze site te hebben gelezen heb ik deze oven gekocht. Bij de winkel hoorde ik echter dat wanneer ik een hele goede review op kieskeurig.nl zou zetten ik 10 jaar garantie van de fabrikant zou krijgen. (!)
Ik wilde wel eerst zeker weten dat de oven het ook goed deed, maar dit was niet het geval! Vaak werd de oven niet goed warm en bleef ver onder de ingestelde temperatuur, ook na meer dan een half uur verwarmen.
Ik vond het ook erg lastig dat je zonder een aparte oventherometer niet kunt zien wanneer de oven de ingestelde temperatuur heeft bereikt.
Ik heb de oven na een paar weken omgeruild voor een oven van een ander merk en die doet het tot nu toe prima!

chantalvanbree 13-10-2014 Product maand in bezit

Mooi formaat oven, niet te groot of te klein, makkelijk in gebruik, goed af te stellen temperatuur en tijd, voldoende mogelijkheden.

Winston Jones 30-09-2014 Product paar weken in bezit

Mooie oven, ziet er goed uit en werkt goed. Lekker snel warm en goede warmteverdeling. Na eerder al de kb 23 aangeschaft te hebben voor mijn oma nu ook een voor mijzelf besteld, de kb28 is een maatje groter maar qua afwerking gelijk aan de 23.

sofie-2013 29-09-2014 Product paar dagen in bezit

een zeer handig oventje met eenvoudige bediening
2x gebruikt zeer tevreden
Minpunt : elektrische kabel iets te kort en kabel aan achterkant niet handig.

cli 03-06-2014 Product paar dagen in bezit

Na paar weken gebruik begint een van de cijfers op de timer te vervagen, en dit komt niet door het schoonmaken aangezien ik dit nog niet gedaan heb.
Ander minpuntje, een van draden van de grilroosters brak los, slechte las waarschijnlijk. Wel goede service van de importeur, deze gaf het door aan Steba, waarna Steba binnen een week een nieuwe grilrooster naar me opstuurde. Klasse!

Voor de rest geen klachten, prima klein oventje. Binnen 15 minuten is deze al naar 230 graden opgewarmd. Met mijn normale oven duurt dat 40 minuten.

fam Jansen vld 24-03-2014 Product paar dagen in bezit

Nog maar een paar dagen in het bezit van deze oven en nu al een grote fan! Wordt in no time heet en doet wat hij moet doen!Buitenkant wordt niet gloeiend heet mede door de dubbele glazen deur. Wat mij wel op viel was dat er op veel sites staat aangegeven dat er geen verlichting in zit maar dit zit er wel degelijk in. In tegenstelling tot mijn combimagnetron wil ik niets anders meer. Ik heb geen minpunten!

sarahlotte 15-01-2014 Product maand in bezit

Na lang kiezen tussen een combimagnetron of weer een bakoven, toch voor deze Steba gegaan. Wel zo overzichtelijk!

Een mooie, maar vooral fijne oven, die qua temperatuur doet wat ie moet doet, eerder te heet dan te lauw, zoals bakken bij combimagnetrons!

Het materiaal is tegenwoordig van dun aluminium, waardoor t een lichtgewicht apparataat is vergeleken met mijn vorige moulinexbakoven. Ik ga er even vanuit dat dat niets over de kwaliteit zegt.

Tip: zet 'm eerder laag, dan op ooghoogte. Nl. het rooster en de bakplaat klemmen niet echt tegen de zijkant vd oven,liggen vrij los in een richel vh apparaat, waardoor ze eventueel bij t uitnemen van een schotel makkelijk mee zouden kunnen glijden, merk ik. Dus opletten, qua hete dingen tegen je lijf.

Het ontbreken van een controlelampje om te zien of ie op temperatuur is, ondervangt Steba door te stellen dat je standaard de oven 15 minuten voorverwarmt. Ik heb een losse oventhermometer gekocht, om t te checken. En dan zie ik dat de temperatuur eerder aan de hoge dan aan de lage kant is.

De temperatuurknop springt van 170 naar 210 graden, dus vrij grote tussenstanden, om fijn af te stemmen is zo'n metertje erbij wel handig.

Bij de levering via Bobshop zat er in de Stebadoos geen grillspiess. Mailen met Bobshop heft opgeleverd, dat ik via Steba een kleine maand later de grilspies vandaag ontvangen heb. Het wachten was op Steba, begreep ik van Bobshop.

Een kippetje aan het spit, is toch een leuke eigenschap van een bakoven.

DyteWien 06-10-2013 Product paar weken in bezit

Op zoek geweest naar een nieuwe kleine oven. Wilde in ieder geval geen zwarte. Ook moesten er voldoende mogelijkheden zijn om te verwarmen (boven/onderwarmte, grill, hete lucht, alleen onderwarmte). Deze heeft het allemaal!!! Goede vormgeving in RVS. Heeft zelfs binnenverlichting!! Prima oven met voldoende toebehoren!!
Klein minpuntje: door het ontbreken van een controlelampje kan je niet zien wanneer de oven op temperatuur is (opwarmen gaat wel snel).

E.M. de Wit 15-09-2013 Product paar dagen in bezit

De Steba KB 28 voldoet aan al mijn eisen. Ik ben meteen aan het bakken gegaan en met resultaat! De verschillende oven standen zorgen ervoor dat alles in deze oven gemaakt kan worden.
Kortom een hele fijne oven met veel mogelijkheden.

Sohazlewood 22-08-2013 Product maand in bezit

Na de derde miskleun in amper 5 jaar met een combi-magnetron, besloten we dit keer maar eens voor een ouderwetse oven te gaan. Een mixed blessing, deze Steba. Aan de ene kant Duitse degelijkheid, het apparaat ziet er uit als de oven die je je uit je studententijd herinnert. Hij wordt ook goed heet; hoewel we er nog geen taarten in hebben gebakken, vermoed ik dat die er perfect uitkomen binnen de aangegeven tijd die in het recept staat. Met de combi-magnetron moest ik dat toch meer op gevoel doen, waardoor ik nooit helemaal zeker wist of mijn baksel geslaagd was. Ook prettig aan de Steba: een korte, eenvoudige handleiding met precies de informatie die je nodig hebt. De combi-magnetron werd geleverd met een gebruiksaanwijzing die de omvang van een telefoonboek benaderde; niet echt uitnodigend als je net met je handen in het deeg staat. Belangrijk nadeel van de oven boven de de combi-magnetron is dat hij niet alleen gloeiend heet van binnen wordt, maar ook van buiten. Oppassen geblazen dus, als je ook kleine kinderen hebt die af en toe in de keuken rondlopen. Kortom, in principe tevreden, maar nog altijd niet de ideale oplossing.

jw.hakkers 21-08-2013 Product paar weken in bezit

Prima oven,doet waar hij voor gemaakt is.vlees word heerlijk gaar,mooie vorm geving ,en ook ovenschotels zijn hierin perfect.kortom een prima oven.

Sandra22 12-08-2013 Product maand in bezit

Zeer fijne bakoven! Vooral de spitfunctie is zeer handig.De rollade was heerlijk!
Voor ons een onbekend merk maar op aanraden van de verkoper van Scheer en Foppen toch gekocht.
Nog maar anderhalve maand in bezit dus over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen.

Bertdebakker 22-07-2013 Product paar weken in bezit

Deze Steba Grill/Bakoven hebben we gekocht bij Bobshop.nl
Goede service en de oven is geweldig. We hebben al verschillende merken gehad en Steba was voor ons nog onbekend. Blijkt een degelijk Duits merk te zijn.
Oogt zeer solide.
En of je nu alleen maar wat opwarmt, een kippetje grilt of een heerlijke hartige taart, het lukt allemaal prima.
De extra optie van hete lucht is een geweldige aanvulling op alle mogelijkheden.
We gaan nog lang en veel plezier beleven aan deze oven.

AlexRisa 27-01-2013 Product paar dagen in bezit

Dit was voor ons een onbekend merk, maar deze elektrische oven zag er in de winkel het beste uit ( Duitse degelijkheid? ).
Hij komt gewoon praktisch / professioneel over, en hij is gemaakt van RVS ( inox ) - veel ovens van andere merken hadden meer plastic onderdelen ( en sommige waren ook erg klein, dat leken net speelgoed-oventjes - maar ze kunnen wel gevaarlijk heet worden! ).
Bij deze oven worden de zijkanten bijna niet heet, de meeste hitte komt uit de achterkant. ( Bij de voorkant ( de deur ) lijkt dubbel glas overigens de standaard te zijn, en dat isoleert goed, dus daar valt de hitte meestal wel mee ( zolang de deur dicht is) . )
De meeste andere ovens waren ook minder diep ( dan kan er dus geen grote pizza of grote taart in ).
N.B. sommige ovens hadden geen verlichting, maar deze wel ( de specificaties op kieskeurig kloppen dus niet, tenminste bij het exemplaar dat wij kregen zit er een ovenlampje in ).

prieckaerts 08-01-2011 Product paar dagen in bezit

Geweldige oven met een grote inhoud van 28 liter.
Ik bak er twee flinke broden of een tulband en een cake tegelijk in.
De hetelucht functie is erg prettig en is te gebruiken bij de verschillende instellingen zoals boven en/of onderwarmte of grillen.
Een degelijke,complete oven met alle accessoires die je nodig hebt.