Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD - Reviews

Lenstype
groothoek-zoom

Ricky 10-07-2016 Product paar dagen in bezit

Tamron 18-270mm objectief

Ik heb dit objectief woensdag 6 Juli bij fotosemeins in Tiel gekocht en ben er direct mee gaan fotograferen!
Het objectief doet het erg goed en de service was ook erg goed waardoor ik de juiste keuze heb gemaakt.

fravademo 14-04-2015 Product kwartaal in bezit

Lens gekocht als aanbieding omdat vooraf bestelde lens toch niet op voorraad was, valt tegen, een erg zware zoom en lans zakt uit als je niet de lock stand gebruikt, scherpstellen in een donkere situatie duurt erg lang en schakel dan vaak de autofocus uit en stel handmatig scherp

fravademo 14-04-2015 Product kwartaal in bezit

Deze lens gekocht als aanbieding omdat andere lens niet op voorraad was, erg zware zoom,in donkere situaties duurt het scherp stellen erg lang, vaak van de autofocus en zelf scherp stellen.

Davennep 24-07-2014 Product maand in bezit

Op mijn Sony A58 heb ik dit zoomobjectief van Tamron 18-270 gekocht en het is een perfecte combinatie. De foto's zijn op maximale zoom nog steeds rag scherp en vol van kleur. Het objectief werkt snel en spoepel en voelt best degelijk aan. Het zoom bereik is super handig en de prijs kwaliteit verhouding is meer dan verwacht en daarom het geld echt waard.

ross 10-07-2014 Product kwartaal in bezit

Goede bruikbare travel- of vakantielens. Heeft niet voor niets een EISA award gekregen. Voor de meeste vakantiefoto's toereikend. Erg stille en snelle AutoFocus. Eén min puntje vind ik de tonvormige vertekening in de groothoekstand. Die moet ik achteraf corrigeren m.b.v. een fotobewerkingsprogramma. Gebruik deze lens samen met een Sony A77V. Op deze camera aangesloten is het maximaal bereik van de lens omgerekend naar analoog: ca. 420 mm (afhankelijk van de cropfactor van uw spiegelreflex camera kan dit iets afwijken).
Over de degelijkheid durf ik nog geen uitspraak te doen.

Maurice8887 14-10-2013 Product paar dagen in bezit

6,4
Ik heb deze lens een aantal dagen geprobeerd op een 450D body en vergeleken met de Canon EF 18-55 f/3.5-5.6 en de Canon EF 50mm f/1.8 II objectieven. Wat me opviel is dat ik met de Tamron weinig scherpe foto's maakte, op elke afstand. Met een weekend lang testen en vergelijken ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

1) Wanneer VC AAN staat zijn de foto's DUIDELIJK MINDER scherp.
2) De lens 'front-focussed' (in ieder geval op 18mm). Wanneer ik VC uit zet en focus achter het subject heb ik haarscherpe foto's.

Nu weet ik niet of dit een exemplarische fout is of dat het de combinatie is met mijn 450D body die dit veroorzaakt. Voor mij is deze eerste kennismaking met Tamron niet goed verlopen.

Nu denk ik persoonlijk dat het toch slimmer voor me is om het bij Canon lenzen te houden vanwege het feit dat de nieuwere camera modellen van Canon CA en lens-correctie aan boord hebben.

opduwerkapitein 13-05-2013 Product paar weken in bezit

7,4
Gigantisch bereik dus ideaal als je bijv op het water zit en niet snel lenzen kan wisselen. Voor mij dus een mooie uitbreiding wanneer je buiten fotografeert met voldoende licht. scherpstellen gaat geruisloos.
Je merkt helaas wel dat met iets minder licht het resultaat snel achteruit gaat. Vooral scherpstellen duurt dan véél langer.

Ik gebruik hem op een Canon EOS 60D

Bjw61 24-07-2012 Product kwartaal in bezit

Na een aantal maanden de Tamron te hebben gebruikt ben ik nog steeds onder de indruk van de mooie foto's en snelle scherpstelling. Al met al zeer tevreden.

A-liek72 21-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik ben wel heel erg blij met deze lens. Ja, hij gaat soms wat zwaar, maar ik neem dat op de koop toe. Neem je tijd en hij doet het prima. Ik heb hem nu ongeveer 1½ jaar en hij is al 2 vakanties mee geweest. Het is een heel gewicht, maar ik vind het echt de moeite waard! Je hoeft inderdaad niet steeds te wisselen, dus minder kans op vuil in je camera. Voor vakanties blijf ik het een perfecte oplossing vinden en mijn foto's zijn echt heel erg mooi.

oplant 05-06-2012 Product paar dagen in bezit

klinkt leuk, geen lenzen wisselen... koop dan een compact camera.
gelijk bij aanschaf viel me op dat hijt heel zwaar zoomen is, bij het nemen van een foto naar de grond zoomd de lens door zijn iegen gewicht al in, bij het nemen van een foto naar boven loopt het heel zwaar.
scherpstellen gaat traag maar wel stil.

al met al, voor mij toch maar lenzen wisselen en deze lens snel terug sturen

kraan304 23-05-2012 Product paar weken in bezit

Geweldige lens, veel goede kwaliteiten handig in gebruik, maakt zeer duidelijke en scherpe foto's mee.
Een aanrader voor wie meer wil halen uit zijn toestel

jozuf s 09-04-2012 Product maand in bezit

heb de lens een maand in bezit gemonteerd op een nikon 5100 maak er heel veel sportfoto,s mee ,lekker licht in gewicht ,kleuren zijn prachtig en dynamisch zeer goede beeldstabiliesatie ,groothoek naar tele is met deze lens een perfecte kombinatie ,, voldoet voledig aan m,n verwactingen ,,

Bjw61 05-04-2012 Product paar dagen in bezit

Vandaag ontvangen en mijn eerste indruk is goed. Heb altijd met de beercan van Minolta gewerkt, die staat hoog aangeschreven. Moet zeggen dat mijn eerste foto's niet onderdoen voor de Minolta. Maar na meer foto's te hebben geschoten kan ik er meer over vertellen. Objectief ligt lekker in de hand, snelle autofocus, Piezo motor hoor je heel iets.

fotowil 09-02-2012 Product maand in bezit

7,4
De lens nu ongeveer in maand in bezit. Het is een superlens als je bedenkt dat ik hiervoor altijd met 2 lenzen op pad moest. 18-55 en 70 300. Voor mij is het resultaat hetzelfde als deze 2 lenzen. Echter 1 groot nadeel vind ik dat de lens als je deze naar beneden houdt vanzelf helemaal uitschuift. Er zit wel een stop op maar die werkt alleen als je deze helemaal indoet. Je moet er dus echt aan wennen om de lens op slot te zetten als je hem niet gebruikt. De foto's vind ik verder goed, niks op aan te merken. Tevens was er een actie van Tamron. Ik zou een VVV bon van €50,- krijgen. Ik heb daar al enkele mailtjes over verstuurd maar na een maand hebben ze toegezegd dat deze nu opvoorraad i en wordt toegestuurd. Ik verwacht deze dan ook spoedig. Conclusie: Ik ben tevreden over de lens ondanks de minpuntjes die ik net opnoemde.. Ideaal voor onderweg zo'n lens

polleke67 08-02-2012 Product maand in bezit

6,8
Autofocus gaat vaak niet goed en dan moet je terugschakelen op manual focus. Echter met een flits gaat autofocus (voordat de foto gemaakt is) goed.
je zet het toestel toch vaak op A als je snel een foto wilt maken.
In schemerige ruimtes / sporthal vind ik foto's van bewegende mensen iets teleurstellend (body Canon 600D).

H.J.G. de Haan 09-12-2011 Product paar dagen in bezit

9,6
Uitstekende zoom / groothoeklens. Maakt prachtige heldere en scherpe foto's. Geweldig ook wat het gewicht en afmetingen aangaat. Tevens een heel goede beeldstabilisatie wat je met deze telelenzen wel moet hebben. Heel groot voordeel is het niet meesjouwen van lenzen en dus niet te hoeven wisselen. Alles kan met deze lens van tele naar groothoek naar macro. Aanrader, na wat twijfels helemaal om.

daniel1504 22-10-2011 Product half jaar in bezit

Goeie zoomlens.
Wij gebruiken de lens tijdens de fotografie bij dogfrisbee met snelle bewegingen en verre afstanden en dan geeft deze lens nog een goed resultaat.
Wij gebruiken de lens op een Sony Alpha 55.

PPLZ 24-08-2011 Product paar dagen in bezit

Ik wilde mijn oude Sigma 18-200 vervangen door een nieuwe Tamron 18-270 omdat deze een stabilisator heeft en een wat groter bereik. Ik heb hem vergeleken met de Sigma op alle diafragma openingen en ben helaas tot de conclusie gekomen dat de Sigma een scherper beeld oplevert, vooral op de 18 en 70mm.
Het scherpstellen gaat wel sneller en geruislozer dan de Sigma.
Conclusie: ik stuur hem terug binnen de 14 dagen.

French 31-07-2011 Product paar weken in bezit

Eerlijk gezegd ben ik altijd een beetje huiverig geweest voor superzoomlenzen zoals deze Tamron. Maar tijdens mijn vakanties miste ik toch wel regelmatig een foto omdat de verkeerde lens weer eens op mijn toestel zat en tegen de tijd dat de goede erop zat was het moment weer voorbij. Dus toch maar eens de gok genomen en deze Tamron gekocht. Ik heb inmiddels de nodige foto's gemaakt en ik moet bekennen dat hij me niet tegen valt. Natuurlijk haalt hij niet de scherpte en het contrast van mijn Canon 70-200L maar voor op reis is hij voor mij scherp genoeg plus het feit dat je altijd het juiste brandpunt tot je beschikking hebt. Scherpstelling is stil, nauwkeurig en snel genoeg (maar wel veel langzamer dan Canon's ring USM). Waar ik wel vreselijk aan moet wennen is dat de zoomring precies tegenovergesteld draait ten opzichte Canon en Sigma lenzen. Ik draai daardoor dus nog wel eens de verkeerde kant op. Ook zit er in het midden van het zoombereik een stroef gedeelte. De zoomring draait dus niet over het hele zoombereik gelijkmatig. Wellicht dat dit beter wordt naarmate de lens meer gebruikt is. Vibration Control werkt goed en scherpe foto's bij langere sluitertijden zijn mogelijk.
Ik heb zitten twijfelen tussen de Canon 18-200 en deze lens maar de 5 jaar garantie en het feit dat de zonnekap standaard wordt meegeleverd gaven voor mij de doorslag. Tevens is deze Tamron lichter en kleiner dan de Canon. Ik gebruik deze lens op een Canon EOS 20D.

Jan Konings 26-05-2011 Product paar weken in bezit

Goede geruisloze lens. Gemakkelijk in gebruik. Levert goede, scherpe foto's af. Voor onderweg ideaal, geen gesjouw meer met diverse lenzen. Zoombereik is 15x.
Ben er zeer tevreden over. Hij is ook veel lichter als de vorige Tamron 18-270 lens.