Olympus ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm 1:2.8-3.5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm 1:2.8-3.5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

viewfinder 02-05-2009

Doet niet onder voor de duurdere L-lenzen van Canon, waar ik ook ervaring mee heb. Onvoorstelbaar hoe Olympus perfectie weet te benaderen bij haar lenzen, iets dat ook steeds vaker wordt bevestigd in de reviews op de gerenommeerde sites. De 50-200SWD is stil, snel, hartstikke scherp en kan tegen een stootje, stof- en spatwaterdicht. Gecombineed met een teleconvertor (1,4x of 2x) heb je nóg meer bereik en is 'ie ideaal voor natuurfotografie. Ook prachtige resultaten bij het maken van portretten!

dda 28-03-2009

beest van een lens - aanrader

kameleon 21-02-2009

Wat een heerlijk kanon is dit zeg! Niet compact meer zoals de uitstekende kitlenzen van Olympus, maar dat kan ook niet met deze specificaties. Gekocht als eerste upgrade, waarschijnlijk zal de 12-60 SWD de volgende worden.

De afwerking is voortreffelijk, het voelt als een blok beton. Fijn dat 'ie water- en stofdicht is, zoals alle pro-objectieven van Olympus Zuiko. Kleuren zijn prachtig, resultaten ragscherp en de autofocus gaat heerlijk vlot en stil.

Als het gewicht en formaat van dit objectief geen belemmering vormen, heb je voor het geld een super-hoogwaardige telezoom!

PWH 23-11-2008

Een geweldig objectief. Autofocus is vlot, constructie zeer degelijk en de scherpte en kleuren goed.

Dit objectief blinkt voornamelijk uit in lichtsterkte, wat een uitkomst is bij de minder verlichte situaties. Het prijskaartje is flink maar het objectief is het dubbel en dwars waard.

Eelco1988 05-08-2008

Deze lens heb ik nog niet zo lang maar is nu zeker wel mijn favoriet.
Eigenlijk zag ik het nut niet zo in van deze lens.
De 40-150 3,5 was ook goed.
Maar door de goede ervaring met de 12-60 en de handmatige focus daarvan toch overstag.
Wat absoluut een verbetering is op de vorige versie qua MF.

vliegvisser 18-06-2008

Perfekte lens en volgens mij de beste in zijn prijsklasse van de grote merken. Superbeelden,scherp,snel goed contrast deze
ED 50-200mm SWD.Zelfs bij het uitvergroten blijven deze scherp minimale vertekening en kleurschifting geweldig en een goede balans op mijn E3.Ook in een regenbui probleemloos fotos gemaakt Wat wil je dan nog meer?

Reinier11 26-03-2008

Geen compacte lens maar zeer bruikbaar zoombereik en snel, 2.8 bij 50mm. Scherpte en kleurweergave zijn super. AF zou iets sneller mogen, dit is opgelost in de SWD versie van deze lens. Mechanisch zeer degelijk.

J. Dongstra 15-02-2008

Wat een joekel van een lens.
Al een paar foto's gemaakt en die zijn erg goed.
Autofocussen gaat relatief snel.
Uit de hand foto's nemen vind ik toch wat moeilijk gezien de omvang van de lens vooral op 200 mm.