Tamron 28-75mm f/2.8 Canon Di Autofocus - Reviews

67 mm
Lenstype
macro

cootepoot 22-12-2011 Product jaar of meer in bezit

In 2003 gekocht op mijn 300d.Top lens alleen de laatste tijd heeft hij last met scherpstellen.Het lijkt af en toe wel backfocus en daardoor mis je vaak de ""eeuwige momenten"" Begin me er een beetje aan te irriteren dus ga binnenkort de overstap maken naar een 17-55 mm. Een gouden tip, geef iets minder voor je camera maar leg het bij een goede lens.Een lens waarvan je denkt hem het meest te gebruiken.
Ik kan overigens alleen maar vanuit mijn optiek praten en heb desalnietemin vele duizenden mooie foto's met de tamron kunnen maken.

Lucien1 30-04-2008 Product half jaar in bezit

Dit objectief is een aanrader voor mensen die een goed, lichtsterk en goedkoop objectief zoeken voor het portet-werk. Ik gebruik hem op een 350D, waardoor de cropfactor ervoor zorgt dat het effectief een 44.8-120 mm objectief wordt.

Hij is vanaf f2.8 al heel scherp en iets dichtgeknepen is hij zeer scherp. Voor dit geld is het een zeer scherp objectief en elke euro waard.

De bokeh is heel mooi, evenals het contrast. De kleuren zijn iets warmer, wat bij portretten wenselijk is. Bij dit objectief is nauwelijks, dan geen flare en spookbeelden wat komt door de zeer goede coating. Om dit te beschermen is het een aanrader om een UV-filter te gebruiken tegen krassen.

De autofocus maakt wel geluid, maar niet overdreven veel en is redelijk snel en altijd juist, maar bij weinig contrast wil hij nog eens gaan jagen. Bij weinig licht werkt hij nog behoorlijk in combinatie met het hulplicht van de 430EX (in het donker getest).

De bouw is goed te noemen, en de zoomstopknop is een goede aanvulling. Het wil nog wel eens gebeuren dat hij bij hevig slingeren uitzakt. Hij licht lekker in de hand en de brede zoomring is erg prettig, maar heeft wel iets te veel weerstand.

Dit is kortom een perfect objectief voor de prijs dat ervoor betaald wordt.

DWE 07-04-2008 Product maand in bezit

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Deze lens is op 2.8 al zeer scherp en vanaf F4 wordt het helemaal mooi. Ietswat warmere tint qua kleur en voelt ondanks relatief lage gewicht toch solide aan. Scherpstellen is niet echt traag maar ook niet bepaald snel te noemen. Aanrader voor wie een mooi objectief zoekt aan lage prijs!

DaMarc 18-03-2007 Product paar weken in bezit

Dit is een heel mooi en goed objectief voor dit geld! Kwalitatief voelt het allemaal goed aan en optisch is het ook allemaal prima in orde. Deze doet absoluut niet onder voor de gevestigde orde van Canon zelf. Autofocus werkt snel en scherp en vrij geruisloos. Ik ben bijzonder tevreden over dit objectief.

Johnny1st 14-07-2006 Product half jaar in bezit

toppertje!!!!
Waarom veel betalen als het voor weinig (bijna) even goed is? Vergeleken met
Canon 50/1.8 en qua scherpte was er bijna geen verschil.
Deze lens zit 75% van de tijd op mijn body.
Zonnekapje is het enige jammere, voelt beetje fragiel aan.