Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM Nikon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM Nikon op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mike Bot 19-01-2018

Heerlijke lens van Sigma

Een betaalbare, fijne macrolens. Wel wat zwaarder, maar glas weegt nou eenmaal zwaarder. De kwaliteit van het beeld is super, scherp en contrastrijk.

Pluspunten

• Scherp
  • stille motor

Minpunten

• gewicht

dushi 27-01-2009

Eerder had ik een 60mm macrolens van Nikon. Sinds een week in het bezit van de Sigma 150 mm macro. Dit is een geweldige lens! Vlijmscherpe foto's. In combinatie met de 1.4 tele converter (Sigma) ook nog eens een schitterende tele van 210 mm waar prachtige foto's mee te maken zijn. Ik zou er bijna mijn 18-200 mm zoom van Nikon voor thuis laten.

herman76 25-04-2007

Ik gebruik de lens op mijn Nikon d70 voor zowel portret als vlinder fotografie. Er zitten altijd weer prachtige scherpe resultaten tussen en de lens reageert snel en geruisloos, ideaal voor macro.
Zeer lichtsterk met zijn f2.8, hoef bijna nooit de foto in Photoshop lichter te maken.
Overweeg alleen een tussenring aan te schaffen en de d70 in te ruilen voor d80 vanwege de betere cropmogelijkheden in Photoshop.
Kortom, een fijne degelijke en betrouwbare lens met mooie echte kleuren en mooie bokeh (wazige achtergrong achter het objekt).

mark huls 07-10-2006

Fantastische scherpe lens die je niet alleen moet gebruiken voor macro
fotografie.
Ik gebruik hem ook voor landschapsfotografie en portretfotografie alhoewel
sommige mensen hem daar te scherp voor zullen vinden.
Aanrader