Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Herman 11-01-2020

Scherpe foto's

Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Eerst twijfelde ik om deze lens aan te schaffen omdat deze geen beeldstabilisatie heeft. Na veel informatie opgevraagd te hebben heb ik de lens gekocht bij 'foto de vakman'.
Inmiddels heb ik de lens 1 week in gebruik en ben helemaal tevreden over de mooie scherpe foto's. De beeldstabilisatie heb ik nog niet gemist.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Autofocus
  • Gebruiksgemak
  • Prijs/kwaliteit

FA BMR 24-08-2011
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Ik heb de lens nu bijna 2 jaar in bezit. Verder nog de 17-55mm f/2.8 IS USM en 50mm f/1.8 plastic fantastic lenzen in het arsenaal.

Als body de EOS 1000D want ik leg de nadruk op de objectieven en (nog) niet op de body. De 17-55m f/2.8 lens ondertussen verkocht, kon mij niet overtuigen na 1,5 jaar. Krijgt lovende kritieken op internet maar niet van mij. De 70-200mm f/4 USM waar het hier om gaat echter wel.

De kwaliteit is perfect, dat voel je daadwerkelijk aan de lens. De scherpte, kleur en contrast zijn voor mij als amateur fantastisch. USM zeer stil en super snel. Voor een voorbeeld ga naar: http://www.flickr.com/photos/66723895@N05/6076103664

Nu een 17-40mm L f/4 USM erbij, ben benieuwd naar het resultaat daarvan.

FA BMR

Michel72NL 21-05-2012

Hallo,

De 17-40 f4 L werd mij afgeraden (op 500D), mij werd de 15-85 aangeraden omdat het verschil echt minimaal is.

K.Tien 05-09-2015

De 17-40 is een super fijne groothoeklens, ik raad hem aan.

MaxG 05-07-2011
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Top lens is zijn geld meer dan waard. Super degelijk gebouwd, zeer scherpe opnames met veel contrast en goede kleurweergave. USM-scherpstelling werkt snel en doelgericht. Aanrader voor iedere Canon bezitter!!!

French 18-04-2011
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Ik heb deze lens gekocht toen ik nog analoog fotografeerde en was er toen al erg tevreden over. Ook in combinatie met mijn 20D voldoet de lens ruimschoots en ik zal deze lens ook niet snel wegdoen. Deze lens is een goede investering waar je jarenlang plezier van zult hebben. Uitstekende bouwkwaliteit en bijna perfecte optische kwaliteit.

Michel72NL 23-11-2010
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Na weken reviews lezen van Tamron, Sigma en Canon is het toch de Canon geworden (Tamron en Sigma f2.8) deze lens is f4, maar zit binnen hetzelfde financiele kader (600-700 euro). Ik heb de Tamron niet gekozen omdat de AF niet betrouwbaar is en de Sigma niet gekozen omdat de lenskwaliteit het niet op kan nemen tegen de Canon (CA). Tevens is de balans op mijn 500d met de Canon vanwege zijn lagere gewicht veel beter en schiet op 200mm zonder IS nog steeds scherpe foto's, iets wat me met de Sigma (onder dezelfde omstandigheden) niet lukte.

canonmen 09-03-2010
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Een dijk van een objectief.Als een tank gebouwd.
Zeer snelle AF.Mooie heldere foto,s die supergoed van kleur zijn .Ik gebruik hem met de extender 1.4 en dat is een super combinatie en je behoud je AF.
Ik kan niets anders zeggen dat deze lens zijn geld dubbel en dwars waard is .Als het er financieel aan zit zou ik zeker voor de L serie gaan omdat dit de Profs onder de canon objectieven zijn en zijn waarde enigzins behouden .

nestos 16-07-2009
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Weergaloze lens en een betere prijs/kwaliteitsverhouding is er niet. Echt niet. Ik fotografeer veel actie, sport en recentelijk ook een airshow.
Je betaalt FORS meer voor IS en evenzo voor die paar stopjes naar 2.8. Mits je niet je leeuwendeel foto's onder ongunstige lichtomstandigheden maakt, is die IS amper van belang. En die IS/f2.8 is ook meteen een stuk zwaarder.
nb: ik geef niet snel een 10, maar deze lens is echt messcherp.

mr hans2008 26-03-2009
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Ik heb deze lens drie maanden in bezit en word nog steeds enthousiast van de scherpte van foto's en het snelle scherpstellen.

Het is een super lens die (zeker voor dit geld) niet in een objectief verzameling van een enthousiast amateur mag ontbreken.

Van verschillende mensen lees ik dat ze twijfelen tussen deze lens en de 70-300 IS. Ik geef toe dat ik deze 70-300 lens niet in bezit heb gehad, maar alsnog zou ik voor de 70-200 F/4 L gaan.
Het grote voordeel van de 70-300 is natuurlijk de IS, dat scheelt gewoon een paar 'stops' maar de 70-200 heeft dan weer f4 over het hele zoombereik. zeker als je met de 70-300 inzoomt zit je al gauw op een diafragma van 5.6 en dus een langer sluitertijd waardoor je IS extra nodig hebt.
Verder is het verschil tussen zoomen tot 200 of tot 300 betrekkelijk weinig.

Ook is de 70-200 een L lens en dus net even beter bestand tegen stof en water dan de gemiddelde lens van canon. Qua scherpte en kleurweergave zitten de L-lenzen over het algemeen ook net even op een hoger level(hoewel de EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM qua scherpte en lichtopbrengst niet onderdoet voor haar L-broertjes, maar da's een ander verhaal)

Het objectief is trouwens erg licht en voelt niet als een lomp stuk extra glas in m´n fototas.

mijn beoordeling hieronder doe ik vooral op basis van prijs-kwaliteit verhouding. Natuurlijk een 2.8L IS zou mooier zijn, maar ik vind dat een hoop extra geld voor een stukje meer kwaliteit.

Weet je.. eigenlijk kan ik niet goed objectief zijn over dit objectief. Ik ben er zelf gewoon erg over te spreken.
Voor enthousiast amateur werk raad ik deze lens iedereen aan!

King Bertus 26-06-2008
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

De 70-200mm van Canon is een uitstekend lens qua gebruiksgemak en scherpte kwaliteit/prijs verhouding.
In tegenstelling tot zijn broer (de IS) is deze zelf`s beter geschikt op tripod. Ik gebruik deze lens met name voor landschap en wildfotografie en deze voldoet zeer goed aan de eisen. Daarbij maak ik ook gebruik van een 300mm van Canon voor de meer grotere afstanden al is afstand meestal een probleem. Zelfs met de 500 of 600mm, is de afstand te kort. In principe om een vogel bijv. te fotograferen, is een mininale afstand van 10 tot 15 raadzaam!

rafM 17-04-2008
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Deze lens vervangt mijn Sigma 70/300 APO DG, die er na ca. 10000 foto's de brui aan gegeven heeft.
Deze Canon is formidabele lens met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Kleurrijke foto's, scherp en contrastrijk, degelijk, vrij licht en een mooi bokeh (kwaliteit achtergrondvervaging). Ik fotografeer met deze lens bijna uitsluitend op een monopod en mis toch wat de duurdere IS versie. De minimum scherpstellingsafstand van 1,2 m is naar mijn smaak wat lang. De scherpstelling met mijn Canon 350D loopt niet perfect snel, maar dat ligt bijna zeker aan de camera. Globaal heel erg tevreden over deze lens.

karel-1 01-06-2007
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

wat een geweldige lens , het enige minpunt is de f4 , maar ja wat wil je voor die prijs want de f2,8 uitvoering is bijna 2x zo duur.
hij zit bij mij op de 30d en is vooral voor sport en andere aktie momenten uitstekend.
heb hem inmiddels 8mnd in mijn bezit en geen moment spijt van

DaMarc 23-05-2007
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

Dit objectief is fijn om overal mee naar toe te nemen, ook op vakantie. Het is compact en licht van gewicht. Kwalitatief bijzonder hoogstaand. Ik heb wel sinds kort een statiefgondel aangeschaft om bij de langere belichtingstijden meer stabiliteit te hebben.

Voor indoor (sport) fotografie is dit objectief niet geschikt. Voor buitensport daarentegen zeer goed geschikt. Dankzij de snelle USM moter! Scherpte, diepte en kleur zijn 100%! In combinatie met een converter (Kenko 1.4x) gebruik ik dit objectief ook voor natuurfotografie en met uitmuntende resultaten. Ook bij bewolkte omstandigheden (aanpassen witbalans en ISO waarden!).

Ter aanvulling: Ik gebruik het objectief op een EOS 20D.

20D 21-08-2006

De voordeligste L (kwaliteit) zoomlens met de beste prijs/kwaliteit
verhouding... zoek je een scherpe (SPORT/ACTIE) zoomlens met een relatief
licht gewicht/omvang/prijs en een constant diafragma (F4) in deze range, zoek
niet langer.... dit is hem. Doet weinig onder voor zijn grotere broers de 2.8
(IS) bij voldoende daglicht.

Ps: test altijd ' elke' lens voor aankoop, @70mm zijn er backfocusproblemen
geweest... verder een toplens!

hans schonenberg 27-06-2006
Geschreven voor: Canon EF 70-200mm f/4.0L USM

erg snelle autofocus, mooie scherpe foto's, lichtgevoeligheid goed