Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro Pentax

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro Pentax op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

joke23 16-05-2009
Hallo,

Zonet las ik een minder positieve review op deze lens.
Nou, ik ervaar het heel anders. Ik heb een Canon eos 1000d en gebruik deze allround zoomlens. Ik ben er byzonder tevreden over.
Ik had hiervoor een 17-85mm lens van canon, maar ik vind deze lens scherper, mooiere kleuren en de vignetering valt mij mee. De scherpstelling is ook vrij snel. en is heel licht in het in- en uitzoomen. Je moet hem wel op z'n slotje zetten wanneer je hem niet gebruikt, anders kan ie spontaan uitzoomen.
Ik ben byzonder tevreden.

c1 09-05-2009
Keer op keer zie ik overdreven goede waarderingen voor deze lens! Ik zelf ben minder overtuigd van de goede kwaliteiten van deze lens. Maak is een foto van een kast of een deur, dan ziet een enorme vervorming, de deur of kast is krom! Verder heeft deze lens erg veel last van vignettering!
Als men dat allemaal voor lief neemt heeft men een redelijke allround lens. Voor mensen die niet van lens willen wisselen dus erg geschikt!

Bert v B 31-10-2007
Inmiddels heb ik deze lens 3 maanden in bezit. We hebben er mee door Afrika getrokken. I.c.m. met een Pentax K10D. Het prettige is dat je geen lens meer hoeft te verwisselen op reis. In camera shake reductie vaak wel nodig voor het lange eind van de lens, anders statief meenemen. De lens heeft last van vignetting bij 18mm, maar niets dat niet zo met post processing is verholpen. Een klein beetje last van purple fringing, maar erg acceptabel. Weinig last van focus hunting, behalve dan in erg slecht licht. Scherpte is Ok. Zoom macro werkt uitstekend. Ca. 2500 fotos mee gemaakt.

Ronnytje 01-06-2007
Werkelijk een SUPER standaard lens!!
Opvakantie dus maar één lens mee en dan toch van groothoek tot bijna 400mm tele.

(ps. dus ook minderlens wissel dus ook geen stof in de camera)