Canon EF-S 60/1:2.8 Makro USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF-S 60/1:2.8 Makro USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dick Schouwenaar 23-07-2019

Lichtgewicht Macrolens met mooie resultaten

Na wat onderzoek uitgekomen op deze Macrolens. Erg tevreden over. Licht van gewicht wat het wel een stuk aangenamer maakt. Goede lens om te starten met Macrofotografie.

Pluspunten

• Lichtgewicht

Minpunten

• Nog niet ontdekt

OmaMagda 21-07-2015

Tegelijk aangeschaft met de 40mm lens. Wil zo graag eens macro schieten. Zou liever de 100mm hebben maar dat wordt me te zwaar. Ben ook met de 60mm al heel tevreden. Zonder statief en met wat geduld toch leuk resultaat behaald. Ook gewone foto's zien er goed uit. De scherpte is perfect. Ben blij met mijn speeltjes.

mhofland 02-01-2009

Een prima lens met een goede prijs/kwaliteit verhouding. De kleuren zijn ook erg mooi. Voor zeer gedetailleerde macrofotografie is een set tussenringen wel aan te raden. Ook met deze tussenringen geeft deze lens prima resultaten!

M. Van der Wal 12-12-2008

Heeft alles in huis wat je van een dergelijk objectief mag verwachten. Degelijk gebouwd, mooie kleuren en contrast, redelijk snel met focussen (echter, niet zo snel als mijn 70-200F/4 L IS). Relatief klein objectief waardoor je hem ook makkelijk overal mee naar toe kunt nemen!

Voor niet bewegende macro objectieven die je wil fotograferen een uitstekende keus! Insecten, vlinders en andere dieren zijn lastiger te fotograferen vanwege de geringe werkafstand (of je moet zeker weten dat ze niet van je schrikken), de 100mm macro is dan een beter alternatief. Dit objectief is ook erg geschikt voor portretfotografie!

Ron69 26-11-2007

Met deze lens kan je prachtig heldere foto's nemen. Kleuren zijn ook fraai en ik heb resultaten gezien waarvan mijn mond openviel. Doordat het een macro-objectief is, is ie wel extra gevoelig voor beweging - dus jammer dat er geen IS op zit.
Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding voor macro en portretten als de mensen en de beestjes een beetje stil willen zitten.

e.r.wassenborg 24-06-2007

De knoop na wat speurwerk doorgehakt en voor de 60 mm gegaan.
De degelijkheid en compactheid zijn erg fijn. Mooie kleuren en het scherpstellen gaat echt super. Je moet er wel de tijd voor nemen, maar dat is juist leuk. Het is nu een kwestie van uitproberen. De eerste foto's heb ik natuurlijk al genomen, maar het eerste insect, of bloem moet ik nog vastleggen. Macro is nog nieuw voor mij, dus een verdere beoordeling kan iknog niet geven. Update volgt.

Chesser 01-10-2006

Fijne lens voor natuurfotografie. Ook zeer geschikt voor portretfotografie. Is
zeker niet te duur voor wat hij te bieden heeft. Een aanrader.

Rudolph Philippus 31-08-2006

Dit is een echt fijne macrolens. Ik gebruik hem met plezier op mijn Canon20D.
Je kan er werkelijk haarscherpe opnames mee maken. Vooropgesteld dat een en
ander meezit. Een insect wacht niet totdat je scherpgesteld hebt. En net als je
dat wel gedaan hebt vliegt het beestje weg of waait het. Kleur en contrast is
normaal en de handling is prima. Ik heb er prachtige opnames van insecten
w.o. vlinders mee gemaakt. Tip: doe enkele druppels mierzoete Ranja of Roosvice
op de bloemen waar vlinders komen wonderen. En vliegen houden van suikerwater.
De macrolens is ook heel goed te gebruiken als portretlens. Tekent heel zacht
en kleurneutraal.

roodinkiana 09-07-2006

zeer mooie lens perfect voor macro maar ook zeer goed voor portret foto's