Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ron 21-05-2020

Multifunctionele lens

Multifunctioneel objectief. Heb de lens nu een week in bezit en ben bijzonder tevreden. Prima voor dagelijks gebruik. Door het ruime bereik zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Heb de lens de afgelopen week gebruikt in de Oostvaardersplassen, de grachten van Amsterdam en in Volendam. De lens is tamelijk licht, goed scherp en makkelijk te hanteren.

Pluspunten

• multifunctioneel
  • Prachtige scherpte
  • niet te zwaar

Linda 04-05-2019

Canon EF 24-105mm f3,5/5,6

Nu 2 weken in het bezit van deze lens. Een lens die gemakkelijk mee te nemen is en multi inzetbaar is in vrijwel alle situaties zodat je niet al je lenzen hoeft mee te slepen, heel handig als je niet van het wisselen van lenzen houdt. Daarnaast heeft de lens een stabilisator waardoor de foto's haarscherp zijn.
De lens wordt zonder zonnekap geleverd, dat is dan ook het enige minpuntje dat ik tot nu toe aan deze lens heb kunnen ontdekken.

Pluspunten

• stabilisator
  • zoombereik
  • snelle autofocus

Minpunten

• Geen zonnekap meegeleverd

Fred P. 29-10-2017

Functioneel en redelijk licht

Zoomobjectief voor Canon fullframe camerabezitters die goede kwaliteit willen, maar niet altijd met zware objectieven willen zeulen. Het objectief heeft een mooi bereik van licht groothoek tot licht tele. De bouw en de optische kwaliteit bevalt goed. Je moet wel rekening houden met de lengte van het objectief (vrij lang) en ik gebruik ter bescherming van de lens een zonnekap, die je apart moet aanschaffen.

Pluspunten

• Redelijk licht in gewicht
  • Functioneel, goed geschikt voor reportages
  • Aantrekkelijk in prijs

Minpunten

• Je moet de zonnekap apart aanschaffen