Nikon F-S VR DX Zoom-NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G

58 mm
Nikon AF-P DX NIKKOR 70–300 MM 1:4.5–6.3 G ED VR

7,4

ch67 17-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik deze lens nu ruim een jaar. Ik vind de lens heel behoorlijk, veel beter dan je zou verwachten voor dit geld. Zowel qua scherpte, kleurweergave en contrast ben ik heel tevreden. Qua prijs prestatie is dit in mijn ogen een van de beste nikkor lenzen. Wil je optisch echt betere resultaten dan kom je al bij de nikkor 2.8 lenzen terecht die 10 tot 15x zo duur zijn.

frits333467 15-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Mooi klein handzaam lensje. De scherpte en het contrast zijn in mijn ogen heel goed. Het scherpstellen gaat snel genoeg. Misschien dat de bouwkwaliteit wat beter kan, maar niet voor dit geld, dan zou de lens een stuk duurder worden. In combinatie met een 55-200 of 55-300 heb je een zeer mooie set.

JohnLWD 01-10-2011 Product paar weken in bezit

Mijn standaard lens was gevallen en stuk gegaan.
Gebruik nu dit nieuwe model en voldoet prima,ik merk en zie geen verschil met de originele Kit 18-55 II.
nu in bulk verpakking en met origineel garantie bewijs van Nikon.
De degelijkheid is dus precies het zelfde als het originele. Dus elke opmerking ja maar dit of dat kan je er niet mee, is niet van toepassing.
Immers hij is identiek aan originele lens.

RefleCs 28-11-2010 Product jaar of meer in bezit

5,2
Inmiddels 2 van deze lenzen versleten en de huidige lens is ook al niet om over naar huis te schrijven.

De eerste lens had vanaf dag 1 al een onscherpte op elke foto aan de linkerzijde

Van de 2e lens begaf de AF motor het.

De huidige lens heeft weer de onscherpte aan de linkerzijde

Kortom de kwaliteit is duidelijk niet best.

Voor het geld maakt een model welke correct is nette foto's maar mijn persoonlijke ervaringen zijn niet best.

ch67 05-10-2010 Product maand in bezit

7,6
Ik gebruik deze lens nu ruim een maand. Ik vind de lens heel behoorlijk, veel beter dan je zou verwachten voor dit geld. Zowel qua scherpte, kleurweergave en contrast ben ik heel tevreden. Qua prijs prestatie is dit in mijn ogen een van de beste nikkor lenzen. Wil je optisch echt betere resultaten dan kom je al bij de nikkor 2.8 lenzen terecht die 10 tot 15x zo duur zijn.

joop roukens 21-09-2010 Product half jaar in bezit

de 18-55 VR lens is echt een prul.
er is geen mogelijkheid om er een polariseer filter op te zetten, En de ingebouwde scherpstelmoter is zeer langzaam en luidruchtig. ook is er in de mode AM niet de mogelijkheid om de aan de scherp stel ring te draaien, deze draait ook zeer slordig en draait niet door! Als u een zonne kap op deze lens wil monteren moet dit via de schroefdraad van de lens en niet via een klik systeem dit kan onhandig zijn als u deze er op en er af wil halen daarom kunt u voor deze lens beter een rubber zonne kap aanschaffen

JohnnyStronghand 15-06-2010 Product jaar of meer in bezit

7,4
Dit is een mooi klein en licht objectief en de ingebouwde vibratie reductie is een fantastisce bonus, zeker voor de lage prijs. Voor de beste resultaten is het handig om minimaal diafragma f/5.6 te gebruiken, dan is de beeldkwaliteit over het gehele bereik prima. Met de ingebouwde VR is dat geen probleem. Omdat het zo klein en licht is, is het een prima objectief om lekker mee op pad te gaan. Zeker wanneer je het combineerd met een Nikon D5000 of soortgelijk type. Het past allemaal in een mooi klein tasje en het kost je niet je rug. Om het feest compleet te maken kun je er ook nog een Nikon 55-200mm VR, maar bij voorkeur een Nikon 70-300mm VR bij kopen. Dan heb een enorm bereik in een goede kwaliteit. Waarom dan geen 18-200mm VR aanschaffen? Omdat de beeldkwaliteit niet zo goed is, de lens vanzelf in- en uitschuift (zoom creep) en omdat het ook nog eens een duurdere optie is.

bonjour 25-06-2009 Product paar dagen in bezit

had al een 55-200 vr van nikon maar kwam te kort onder de 55 , nu met deze 18-55 ook een vr en een gewone bulk versie in witte doos ( niks mis mee ) kan ik genoeg uit de voeten zonder extreem dure uitgave. ik ben er blij mee en hij maakt ook mooi plaatjes van mijn tv op auto zonder flits , maar dat is mooi mee genomen .

Ton Eppenhof1 23-01-2009 Product paar dagen in bezit

Deze lens gekocht vanwege de goede testresultaten en het VR systeem. De lens is zijn geld zeker waard. Hij is behoorlijk scherp en het VR systeem blijkt zeer goed te werken. Ook als het iets minder licht is kan je toch fotograferen en krijg je geen onscherpte tot ongeveer 1/15 seconde. Ik verwacht dat de 18-70 nog beter is maar door het VR systeem is de 18-55VR veel praktischer in gebruik omdat je wel met langere sluitertijden kan werken. Zeker handig tijdens vakantie als je toevallig je statief eens niet bij hebt. De degelijkheid blijft afwachten natuurlijk maar als amateur fotograaf moet ik zeggen dat ik nog nooit een slecht produkt van Nikon heb gehad dus ik verwacht hier ook niet zo snel problemen mee.