Nikon AF Micro-NIKKOR 60mm f/2.8D - Reviews

Filtermaat
62 mm
Lenstype
macro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF Micro-NIKKOR 60mm f/2.8D op Kieskeurig.nl.

9,1

leon cools 04-05-2020

Super macro lens!

Geschreven voor: Nikon AF Micro-NIKKOR 60mm f/2.8D

Deze lens tweedehands gekocht en superblij mee! Ongelooflijk scherp en heel handig! Ik maak er reproducties mee van oude zwart-wit negatieven en je kan gewoon de korrel zien!

Pluspunten

• scherp
  • zeer goed gemaakt
  • geschikt voor FX en DX

Minpunten

• niet écht een minpuntje , maar verrassend zwaar
  • past niet op mijn Nikon 5200.
  • wisselen automatische scherpstelling beetje lastig

Cor H 19-08-2008
  • Product jaar of meer in bezit

9,6
Behoort zeker tot de Nikon top, ik heb al 30 jaar met de 3,5 en later met de 2,8 gewerkt. Deze waren toen nog met de handmatige scherpstelling. De nieuwere A/F lenzen waren ook top kwaliteit. Werken normaal gesproken probleemloos, ook al heb ik een keer de lamellen opnieuw van vet moeten laten voorzien. Dit was wel na jaren van intensief gebruik. Veel kwaliteit en degelijkheid voor betrekkelijk weinig geld. Nog uit de tijd dat Nikon zijn goede naam opgebouwd heeft. Een aanrader dus.

MarcoB 15-03-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Qua scherpte fantastisch. AF snelheid erg langzaam, maar gezien het extreem smalle scherptegebied is handmatig scherpstellen noodzakelijk. Je zit wegens het korte brandpunt wel erg dicht op je object. Een zwaar statief is met dit objectief daarom verplicht. De bouwkwaliteit is goed.