Canon EF24-70mm f/2.8L USM Zoom Lens

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF24-70mm f/2.8L USM Zoom Lens op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

RolandO 11-02-2012

Wat is dit een top lens. Kleuren zijn prachtig en heel natuurgetrouw. Foto's rag scherp. Scherpstellen gaat heel snel en nauwkeurig. Heb gister zonsondergangen gefotografeerd met bomen en geen last van chromatische abberatie. Lens is wel fraai zwaar, bijna 900 gram. Kortom kan iedereen deze lens aanraden. De lens is erg duur, maar je hebt wel kwaliteit in handen. Gebruik deze lens trouwens op een 50D, top combinatie

Wiel 14-02-2012

Ik vraag me af als dit zo'n toplens is, waarom Canon dan nu met een opvolger komt die volgens hun eigen zeggen meer voldoet aan de standaard. Waarschijnlijk was de lens optisch niet goed genoeg en leveren ze nu een opvolger die ruim 1000 euro duurder is. Met name over de abberaties van de oude lens las ik nogal eens negatieve reacties. Qua scherpstelling en snelheid geloof ik het wel. Is normaal bij een USM en L-lens. Ik vraag me af wat dan de toegevooegde waarde is van de nieuwe?

japiofoto 20-02-2012

Beste Wiel en andere gebruikers/sters van de EF 24-70 F/2.8L USM van Canon; ik werk beroepsmatig al meerdere jaren met dit objectief. Voor een kleine sensor zoals op bijvoorbeeld een 50D een prima objectief. Maar.... op mijn Canon 1DsMK2 met full-size (24-36) beeldchip is het verloop in scherpte én de chromatische abberatie ontoelaatbaar voor een dergelijk objectief! Vooral in de groothoekstand!!! Eigenlijk haalt hij het op dit sensorformaat niet...Ik heb er vervolgens een 17-40 voor interieur bij aangeschaft, waarbij ik dan de midden-uitsnede gebruik en de hoeken delete!. Vanaf ± de 28mm stand en op F.11 is de 24-70 een wel een heel fraai tekenend objectief, maar zoals bij alle digitale groothoekzooms is bovengenoemd "euvel" storend aanwezig. Ik ga binnenkort de Zeiss 18mm.F/3.5 (vast brandpunt) uittesten, want ik wil graag weer de scherpte van m'n oude Linhof master tech. 4x5" met Super AngulonXL 58mm op 100 asa diafilm, weer terug zien te krijgen. Over de beeldstabilisatie nog even een opmerking; fotograferen vanaf statief is nog altijd de beste garantie voor "scherpe" opname's.
Kijk ook eens op http://www.photozone.de/canon_eos_ff
Succes met je fotografie! Japio

BenfromHaarlem 24-02-2010

Heb de lens nu bijna 3 weken in mijn bezit. De beelden zijn ragscherp met volle kleuren. Echter, wat mij zeer opvalt is wat ik ook bij andere reviews lees is de chromatische abberatie. Boomtakken (vooral bij tegenlicht) bij heldere luchten hebben een blauwige zoom. Dit euvel heb ik ook geconstateerd bij de Canon ef 16-35 f2.8/L. Ongetwijfeld is dit met Dpp of andere programma weg te werken.
Ik fotografeer met de Canon eos 5D mark II.
Ik raad overigens ieder seriuze fotograaf bijde lenzen aan.

Giellion 03-06-2012

Aan de chromatische abberatie kun je met behulp van Lightroom4 van Adobe gemakkelijk wat doen.

thierryonly 13-11-2008

In een woord:

BUITENGEWOON !

Echt geweldig scherp en zeer mooie kleuren. Beter kan je je niet wensen.

Een aanrader dus.

Dirk-Jan Dalhuisen 24-09-2007

Wat een ding; ongelooflijk! Heb begin juni een 400D gekocht met de 18-55mm kitlens en de 50mm f/1.8 II erbij. 'k Was nu toe aan wat meer kwaliteit, en wilde eerst de telelens (70-200mm f/4 of f/2.8) kopen, maar deze kwam relatief voordelig voorbij. Lens zag er prima uit, dus gekocht.

'k Heb 'm nu een dikke week, en heb er nog geen moment spijt van. Hij is ontieglijk groot, als je de camera ergens opzet, komt de lens zelfs onder de camerabody uit (overigens is de camera hier wel zonder batterygrip). Afgelopen vrijdag en zaterdag is deze grote vriend meegeweest naar de IAA in Frankfurt, en daar is een aantal mooie foto's uit komen rollen. Kleuren zijn prachtig (en zo niet, kun je ze - mits in RAW geschoten - makkelijk corrigeren met Canon's bijgeleverde Digital Photo Professional software), contrast is zeer goed, scherpstellen gaat over 't algemeen ook goed. Zo niet, kun je deze altijd handmatig corrigeren. Scherpte is ook dik in orde. Ben ontzettend blij met deze lens, en heb er geen moment meer bij stilgestaan dat ik hier achthonderdvijftig (SLIK!) pegels op heb stukgeslagen. Hij is 't zeker waard.

Hou overigens wel rekening met grootte en gewicht; ik was gewaarschuwd dat 't een grote lens was, maar dat 'ie zo groot en zwaar was, had ik niet verwacht. Maar als je de kwaliteit ziet die eruit voortkomt, heb je 't er graag voor over. De lens is bovendien gebouwd als 'n tank, dus dat brengt gewoon extra gewicht mee.

Ben ontzettend blij met de lens, en deze zal er ook wel niet meer uitgaan. De twee lenzen die ik had zullen wel te koop komen, want de 24-70mm f/2.8 biedt alles en méér wat de overige twee lenzen te bieden hebben. Enige pluspunten van de 50mm zijn het gewicht (dus handiger meenemen) en de lichtsterkte (f/1.8). Voor de rest is deze lens van een heel andere klasse!

+ Kleuren
+ Scherpte
+ Contrast
+ Degelijk

- Min? Welke min?

Derk2006 07-06-2007

Groot, zwaar en SUPER. Op sommige sites lees je nog wel eens iets van commentaar, maar volgens mij is dit gewoon de kift. Mijn 24-70 (die ik overigens goedkoop bij een 2e hands kocht) is echt een geweldige lens. Als ik slechte foto's maak met deze lens, dan ligt dat altijd aan mij en nooit aan de lens dus als je het geld kunt missen en ook nog iets aan krachttraining wil doen dan is dit je kans...

Voordelen:
- Beeldkwaliteit
- Degelijkheid
- Snelheid
Nadelen:
- Groot
- Zwaar

De zonnekap vindt ik juist geen bezwaar maar een briljante oplossing. Doordat het voorste element van de lens IN de zonnekap zoomt, is de werking van de zonnekap altijd aan gepast aan het zoombereik en voorkom je altijd randafsnijding. Optisch is het wel een raar gezicht in het begin; elke lens wordt bij een grotere brandpuntafstand langer, maar deze dus juist korter.

Bart Nijs 15-05-2007

nadat ik hem gekocht had meteen een paar foto's gemaakt en toen ik ze op de computer zag meteen het wow gevoel. de kleuren en de scherpte waren zo mooi. ook is de lens heel degelijk. wel is de lens best zwaar maar gelukkig wel heel degelijk. kost wa mar dan hedde ook wa. de scherpstelling is naar mijn gevoel iest slomer dan de scherpstelling van de 70-200 2.8 maar dit is geen serieus kritiek punt

remco18s 20-02-2007

Ik heb hem nu een paar maanden in bezit en de kleuren, scherpte en DOF zijn echt geweldig! De scherpstelling is, zoals bekend bij Canon, echt lekker snel en strak.

Prijs had wat minder gemogen maar hij presteerd onder mindere lichtomstandigheden buitengewoon goed. Bij f4 is hij echt al op zn top!

Nu nog wachten op de IS versie voor meer stops.....

20D 21-08-2006

Zeer fijne allround lens, enige minpuntje is de grote zonnekap... verder een
geweldige lens!

Sir C 02-08-2006

Superlens, in combinatie met de 70-200/F2.8L een zware, maar uitgebalanceerd
koppel.

Stevige prijs, maar de afgeleverde foto's zijn van professionele kwaliteit. Ik
heb hier toch al een aardig aantal ansichtkaarten geschoten.