Netgear RangeMax™ NEXT Wireless PCI Adapter - Reviews

Ondersteunde max. snelheid
300 Mbit/s
Frequentie
2400 MHz tot 2483,5 MHz (totaal 13 kanalen waarvan 3 niet-overlappend)
Beveiliging algoritme(s)
128-bit WEP, 64-bit WEP, WPA2-PSK, WPA-PSK

9,1

veldenje 05-08-2008 Product paar dagen in bezit

Heb gisteren deze wn311b pci kaart in m'n VISTA desktop geinstalleerd via de wizard op de meegeleverde CD. Maakte super snel verbinding met mijn DG834N router. WPA2 beveiliging was ook een fluitje van een cent. Ik maak verbinding met internet via mijn Netgear DG843 als model (wireless router deel uitgeschakeld) die in m'n meterkast staat. De router staat nu in de woonkamer en maakt nu verbinding via wirelessN (2 kanalen zijn ook actief) met m'n desktop op zolder. De ontvangst varrieerd nog van matig tot goed maar er is in ieder geval altijd een verbinding die niet wegvalt en de snelheid is behoorlijk hoog varrierend van 60 to 170 mbit. Ik ga nog met de positie van de router in de woonkamer varieren om te kijken of ik de ontvangst kan verbeteren.

OrDe 15-01-2008 Product paar weken in bezit

Ik heb 2 jaar een standaard Wireless-netwerkkaart van ASUS gebruikt. Hier had ik altijd een zeer zwakke (slechte) verbinding met mijn draadloze router mee, en dit komt de snelheid niet ten goede.

De laaste maanden viel de verbinding zelfs regelmatig weg waardoor ik de netwerkverbinding moest herstellen.

Ik was dit 1.5 week geleden zo beu dat ik naar de winkel ben gegaan om een netwerkkaart met goede prestaties te kopen. De Netgear 311B is mij toen aanbevolen.

Ok... hij is wat duurder maar hij maakt alle beloftes waar!!!

ik heb alle dagen een zeer goede verbinding (niet minder dan 85%). Nog geen een keer een storing gehad.

De installatie was een fluitje van een cent (goede nederlandse handleiding) duurde een kwartiertje.

Ook belangrijk is dat je de hoogste beveiligingsstandaard WPA2 kan gebruiken

Kort om een aanrader