Sitecom WLA-3001 AC450 Wi-Fi USB 5 GHz Adapter - Reviews

Beveiliging algoritme(s)
128-bit WEP, 64-bit WEP, WPA

Jan 22-08-2016 Product paar dagen in bezit

WLA-3001

Wat een geweldig usb stick WLA-3001 ik ben er zo blij mee werd gek van mijn laptop waar een 2g netwerk kaart in zit ik weer vrolijk achter mijn laptop dank zij Sitecom WLA 3001 AC 450 ik vlieg door de internet pagina,s yep.

Eef 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Klein maar fijn

De ingebouwde wifi ontvanger van mijn laptop was defect. Is nog wel in de garantie, maar opsturen met al die persoonlijke dingen wilde ik niet. Daarom deze USB wifi ontvanger gekocht. Hij is zeer praktisch omdat hij heel erg klein is en niet tot nauwelijks buiten de laptop uitsteekt. Let op: hij ondersteunt alleen de 5G band. Voor mij geen probleem want ik heb een 5G router. Ook de opgegeven snelheid sprak me wel aan. Voor de mogelijkheden heb ik hem maar een 5 gegeven, omdat hij dus niet de beide gebruikelijke zend banden ondersteunt.

Installatie viel niet mee. Ook volgens de gebruiksaanwijzing niet gelukt. Prog en drivers weer verwijderd en nog een keer geïnstalleerd. Toen kwam ik de regel in één van de schermen tegen: Uw virus scanner kan installatie blokkeren. Avast uitgezet en installatie verliep snel en prima en windows 10 zag hem, netwerk wachtwoord invullen en floep: hij doet het en snel. Avast weer aan uiteraard.
DUS GOED LEZEN.............

Hans_18T 22-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik zocht iets om mijn 3 jaar oude laptop te voorzien van 5GHz wifi (802.11ac), daar in mijn buurt het tamelijk vol zit in de 2.4 GHz band. Dat de Wifi Adapter slechts de 5GHz band aan kan is voor mij geen bezwaar.
Uiteindelijk vond ik in een forum een aantal positive berichten over deze mini adapter.
Installatie verliep vlot en ik kon zonder problemen mijn laptop verbinden met mijn AVM 1750E. Op 3 meter afstand heb ik de maximaal haalbare verbinding van 433 Mbit/s een verdieping hoger, zakt het zoals te verwachten iets in maar ook hier heb ik nog steeds een verbinding van ruim 300 Mbit/s.

Aangenaam verrast, ja