TomTom Start² Central Europe Traffic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Start² Central Europe Traffic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Matt30 24-10-2010

Werkt op zich prima maar zoals eerder gezegd zijn een aantal functies die op de eerdere versies wel aanwezig waren niet meer aanwezig op deze 'vereenvoudigde' versie aanwezig, zoals vermijd snelwegen, korste route, fietsroute en wandelroute.

Voor mij reden om hem terug te brengen en ergens een 'nieuwe oude'te kopen. Ik zou aanraden om iets anders te zoeken waar de functies wel op aanwezig zijn aangezien dit toch wel erg handig is.

Startnofun 16-08-2010

Als koper dien je je wel te realiseren dat in de TomTom Start een aantal gebruikers functies ontbreken. Het is b,v, niet mogelijk met dit apparaat functie als: "de kortste route" en "vermijd snelwegen" aan te klikken. Niet alleen ik, maar met mij meerdere kopers hebben dat pas na aankoop ondervonden. Ik vind het dan ook niet correct van TomTom dat zij alleen maar schrijven over "eenvoudig menu", zonder te melden dat deze functies niet mogelijk zijn.

verhoeven53 27-06-2010

Fijne Tom Tom, ik werk al 3 jaar met TomTom.
rij gemiddeld elke dag 400 kilometer en is na mijn mening een fijn apparaat.
Alhoewel ik op mijn werk een ouder type heb.
Heb ook Garmin, Mio en Blaupunkt gehad.

Pluspunten:
Meegeleverd TMC koord (ontvanger)ter waarde van €50.
gratis gebruik geen abbonement

Reis via (zelf aan te geven punt op kaart of adres).

Plaatsnamen vind hij al na enkele letters ingevoerd te hebben, ook bij verkeerde spelling weet hij het voor 80% (super handig).

Geen rammelend spraak geluid zoals bij mijn Mio en Garmin super irritant.

Heel gemakkelijk met updaten van kaarten en geluiden en andere toeters en bellen.

Flitspalen geeft hij aan, vind b.v de Aldi in elk dorp.
Rijstroken aangave bij afslagen op snelweg.
Straatnamen zelf aanpassen als ze niet kloppen.

Ik hoor ooit vehalen dat er te veel mogelijkheden zijn op Tom Tom, dit vind ik dus niet. Als je deze extra opties niet wil moet je ze gewoon niet gebruiken.

Geen rammelend geluid.
Spreekt straatnamen uit.

Tmc bijgeleverd werkt mooi met kleuren groen geel rood en bewegende lijnen welke richting de Files zijn, kun je duidelijk zien rood is stilstaand verkeer groen is langzaamrijdend verkeer. Geel is beginnende file

Min punten:

Langere wacht tijd bij vinden van Satelieten (binnenshuis)

Geen Hd traffic, wat misschien de toekomst is.
verkeersinfo zeer mooi aangegeven maar net zoals bij verkeersinfo op radio meestal te laat aangegeven. (te weinig refresh)

Heeft wat tijd nodig om een route binnendoor te berekenen van b.v 300 kilometer