JVC KW-NT1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KW-NT1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Bram7200 05-02-2011
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Support van JVC is gewoon weg slecht er zou een kaarten update komen omdat deze al flink verouderd is nu is hij er moet je er ineens 99€ voor betalen.
Nooit zal ik een JVC meer aanschaffen.
Bluetooth werkt niet met en Blackberry 8900 radio is oké kaart weergave zeer slecht alles lijkt het zelfde, ik vindt hem echt het geld wat ik ervoor betaald heb totaal niet waard

frank1955 10-12-2010

--------Update review, 10-12-2010---------
Ik had veel problemen met het geluid omdat er geen loudness op zit.
Nu heb ik echter een subwoofer onder de stoel kunnen plaatsen met als gevolg dat het geluid nu perfect is.

Bij mij werkt de bluetooth wel goed, zonder echo. De microfoon is wel in de linker zijstijl naast het raam geplaatst. Nu heb ik een nieuwe telefoon van Samsung C3050 en vanuit deze telefoon kan ik het adresboek eveneens niet kopieren. Met mijn oude Sony-Ericsson ging dat wel.

Het navigatiegedeelte vind ik erg goed. Zeer snelle opstart en berekening. Na de nieuwe kaartupdate 2010 is de Beatrixstem iets verbeterd maar nog steeds niet optimaal. Het is een kwestie van wennen.

Het werken met een SD-kaart werkt supergoed en snel.
Ik vind de weergave van een DVD (film) wel erg goed.

Het contact met JVC is uitermate klantvriendelijk

Het bedieningsmenu zit eenvoudig in elkaar, even mee leren omgaan.

Ik heb nog geen enkele keer een vastgelopen systeem gehad. (lees maar eens revieuws van Pioneer)

Nu kan ik zeggen dat voor de huidige prijzen dit een uitstekend systeem is. Ik zou niet weten welk merk een beter systeem heeft voor deze prijs.

-------1e review, 14-5-2010--------
Ook ik heb de KW-NT1 aangeschaft en ik heb toch wel enkele negatieve punten evenals positieve.
Echter wanneer ik deze had kunnen testen had ik hem waarschijnlijk niet gekocht. Voor deze prijs zijn er veel betere systemen te koop.
In eerste instantie gekocht vanwege het afneembare front.

Positief:
- snelle opstart

- snelle route berekening

- snel lezen SD kaart

- leest alle dvd en cd's

- afneembaar front

- telefoon redelijk goed

- schermweergave redelijk goed

- genoeg scherminformatie

- garantieperiode van 3 jaar

Negatief:
- slechte geluidsweergave, mijn oude VDO 4150RS was vele malen beter. De KW-NT1 geeft totaal geen lage tonen weer.

- geen loudness

- nav kaarten van 2008 dus erg verouderd. Volgens JVC eenmaal per 2 jaar een update!!!

- begeleidingstem uitermate slecht. Bestaat uit 2 verschillende stemmen waarvan 1 met een slecht duits accent waardoor je straatnamen en steden vaak niet kunt verstaan. En inderdaad Beatrix gaat snel irriteren.
Software update voor de begeleidingstem is een absolute noodzaak. Ik heb nog nooit zo'n slechte gehoord.

- regelmatig worden afslagen pas 150 meter voor de afslag gemeld

- bij gebeld worden moet ook de naam van de beller gemeld worden en niet alleen het nummer.

- menu opbouw niet erg gebruiksvriendelijk, waarschijnlijk een tijdje wennen

- rijbaanbegeleiding is een smal streepje en moeilijk te volgen, maar werkt wel

- geen flitspalen melding

Resume:

Al met al een redelijk apparaat maar met verouderde kaarten en een te hoge prijs.
Tussen de €600,00 en €700,00 zou beter aansluiten bij de kwaliteiten.

Ik ga nu proberen het geluid te verbeteren met een subwoofer, maar nu wel eerst proberen en dan pas kopen.

Bijlmerkonijn 06-12-2010
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Ik heb de JVC KW-NT1 nu een half jaar in bezit, ingebouwd door garage in Honda Civic Hybride. Er zijn een aantal zaken die direct opvielen...: Nml hoe zet ik de radio binnen 1 seconde op "mute"... niet te doen.. Garage kwam met oplossing... "sja, dan moet hij helemaal uit..." gaat via touchscreen en dat pakt hij niet altijd direct, helaas. Tweede is een miserabele Bluetooth verbinding met inmiddels 3 typen Nokia telefoons; Nokia N97 mini, Nokia 6700 classic en daarvan een voorloper, waarvan ik het type-nr niet meer weet. E.e.a. zou daar overigens ook kunnen liggen aan hoe hij is in gebouwd overigens. Is alsof je in een windturbine zit, de andere kant van de lijn ondervindt een hele vervelende echo (bij alle niveaus van geluid). Onverstaanbaar. Verder kan je de stem van je navigator niet wijzigen (ik heb de optie niet kunnen vinden, wel rtfm gedaan, staat het niet in.). "Ze" klinkt als onze Beatrix, heel irritant. Het overnemen van het adresboek uit telefoon is me met die 3 telefoons nog niet gelukt, lastig, maar kan ook aan Nokia liggen. Het "frontje" is eerder een "front", wat een klonter! Krijg er een beetje een jaren 80 autoradio-slee gevoel bij... Neem je niet makkelijk mee. Last but not least, bediening van telefonie vanaf stuur icm met Honda werkt niet volgens garage. Ik gebruik dit ding zakelijk, dan moet bellen + opties, navigeren, "snel geluid stil", en een portabel front top zijn... Dat is het helaas niet. Jammer! Los van het zakelijke is hij niet in staat een diepere mappenstructuur te herkennen/ bedienen als zodanig, van USB-stick of SD-card, alle muziek dus op de grote hoop.. en dan maar doorploegen. Geluid ben ik wel tevreden over. Ik zou niet zo snel dezelfde keuze maken.

Dave Den Haag 22-08-2010
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Ik heb het systeem nu bijna een jaar en zelf ingebouwd. Het is even zoeken naar de juiste interfaces om te zorgen dat alle functies (ook via stuurbediening) werken maar nu is het 1 groot feest. Ik heb de KW-NT1 ook gekozen omdat het de enige versie is met een groot en afneembaar display. Ik ben een kritische gebruiker en heb in het verleden VDO's en zelfstandige tomtom's gebruikt. Als muziekliefhebber ben ik zeer kritisch tav de geluidskwaliteit.

Ergo, ik herken de negatieve punten van de eerdere reviews niet. Klaarblijkelijk hebben deze gebruikers niet de juiste instellingen kunnen maken. Het enige minpunt dat over blijft (edoch verboden is in de meeste andere landen) is de aanwezigheid van flitspalen. Maar als je wilt kun je deze info met de coordinaten van internet downloaden en via de SD-card toch zichtbaar maken op het navigatiesysteem.

Het navigeren door Europa (van bijv NL naar Frankrijk) gaat fantastisch en vele malen handiger dan met de Tomtom. Standaard ook de POI's van geheel Europa aanwezig; tm de LeClerq supermarkten.

Ook de 7-bands equaliser met 3 geheugens werkt uitstekend en laat zich bij schakelen tussen radiozenders (gecomprimeerd geluid) en CD's of MPs'3 prima omschakelen naar de gewenste voorgeprogrammeerde instelling.

Alle systemen in ogenschouw nemend is mijn conclusie dat dit duidelijk een doorontwikkeld apparaat is dat niet vastloopt en beschikt over veel meer mogelijkheden dan je op het eerste gezicht zou denken.

Voor de lezers die denken dat ik een JVC-fan ben; helaas... het is het enige JVC apparaat momenteel in mijn bezit.

Veel rijplezier met deze "LindaLinda"; het is een fijn en gebruikersvriendelijk apparaat.

JW71 14-03-2010
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Ook bij mij helaas de Pioneer F900 gestolen dus over naar een systeem met afneembaar front.

Positief t.o.v. de Pioneer:
- systeem start heel snel op
- touch screen werkt veel beter en sneller dan bij de Pioneer
- dat afneembare front (al heb je wel een halve baksteen in je binnenzak...)
- geen irritante piepjes bij elke knop die je indrukt (ze kunnen er in de Pioneer overigens wel uit, maar alleen via rebooten vanaf SD kaart en bestanden muteren in windows-omgeving)
- file richting met pijlen aangegeven
- Ipod interface: scrollen door je Ipod gaat veel sneller dan bij de Pioneer
- dubbele functie van knoppen voorzijde (kort-lang drukken)

Negatief t.o.v. de Pioneer:
- Slechte kaartweergave: onderscheid snelwegen en N-wegen niet goed te zien (zelfde kleur)
- weinig instel mogelijkheden van de kaart.
- inderdaad vreselijke stem (niet alleen 'Beatrix' maar ook nog eens met een behoorlijk spraakgebrek)
- Ipod-aansluiting aan de voorzijde (en niet bv via kabel achterlangs in dashboard kastje, alhoewel dat wel als voordeel heeft dat je je Ipod niet vergeet mee te nemen (zodat die ook niet een 2e x wordt gestolen...))
- Lengte file wordt niet weergegeven bij file overzicht
- De Pioneer liet mooi zien hoe lang een nummer nog duurde, dat doet de JVC niet
- Overbrengen contactgegevens veel omslachtiger dan bij Pioneer

Geluidskwaliteit redelijk tot goed bij juiste geluid instelling.

Beeldkwaliteit: hoop dat JVC in een software update met ruimere instelmogelijkheden van de kaart komt

Vormgeving: In m'n oude Mitsubishi Grandis zat al een klein smal afneembaar frontje; het moet toch mogelijk zijn zo'n systeem te ontwikkelen zonder dat je het hele scherm moet verwijderen? Met de grote populariteit van dit soort apparaten bij dieven lijkt me dat een gat in de markt...

duurzaamheid zit vast wel goed bij JVC

Als JVC in een update nou de kaartweergave verbetert, file lengte opneemt in het overzicht (het systeem kent de lengte n.b. wel, want bij een uitgezette route wordt de lengte wel door 'beatrix' voorgelezen) en een verbeterde stem programmeert dan schiet het gemiddelde review cijfer zeker omhoog!

evert_123 07-12-2009
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Mooi ding, doet inderdaad alles wat de doos ( en manual ) je vertelt.

Het grote minpunt vind ik de geluidskwaliteit. Deze is vergeleken met mijn ( helaas gestolen columbus ) erg slecht. Ik vind niets aantrekkelijk aan de sound die dit ding maakt, alleen op flat vind ik het nog wel te behappen.

Verder positief.

JPDB 01-12-2009
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Nadat mijn Pioneer Avic-F700BT is gestolen heb ik nu de NT1.

Volgens mij moet je het systeem even leren kennen voordat je echt kunt oordelen....

Het geluid is Prima (op Jazz).
Het beeld is Prima (op 3D en auto zoom uit).
De stem klinkt inderdaad als Beatrix maar geeft wel goede informatie, gedetailleerd en niet te veel. De stem is ook gewoon uit te zetten (uit dus).

Nadeel is inderdaad het grote en vooral dikke uitneembare scherm en dat ze geen knipperende LED achter het frontje hebben gestopt.

Mijn Pioneer ging tegelijk met mijn auto op nachtstand, maar de NT1 doet dat alleen als je verlichting op Auto staat.

Een groot nadeel is dat als je net als ik een (Nokia) gsm hebt waarmee je niet je gehele telefoonboek in 1 keer kunt versturen via Bluetooth, je alle nummers handmatig als visitekaartje moet versturen via Bluetooth. De NT1 neemt dus niets over vanaf je gsm.
Het grote voordeel is toch wel het uitneembare scherm, zodat je toch wat geruster kunt slapen. Ook is er geen alfabetische snelkeuze in je telefoonboek naar loopt deze gewoon van A-Z en moet je dus flink scrollen.

Erg handig is dat de toeten een dubbele functie hebben als je ze langer ingedrukt houd.

rudirudi 29-11-2009
Geschreven voor: JVC KW-NT1

hallo ik heb heb een paar weken in mijn bezit
wat een super apperaat
na een pioneer 310bt gehad te hebben maar gauw eruit gedaan
nu kw-nt-1 nog even een achteruitrijcamera er op en hij is gehhel compeet werkt ook super met parrot 3200

Franzl01 07-11-2009
Geschreven voor: JVC KW-NT1

Had een Pioneer Avic-D3, helaas eruit gejat.
Nu dus deze JVC vanwege afneembaar front. Dat is ook gelijk een belangrijk minpunt: veel te groot.
Geluid is redelijk, navigatie is goed en snel, kaarten is redelijk up to date.
Stem is vreselijk en inderdaad niet met een mute functie uitgerust, dus tettert Beatrix langdurig door je muziek heen.
Weinig telefoongeheugen, maar weer wel telefoon van je POI en favorieten.

Meeldenhaag 16-06-2012

Ik heb zelf de JVC KW-nt1 en ik ben zeer te spreken over het apparaat. volgens mij zit er teleatlas 2008 op. Wie heeft dit recent geupdate? Ik vind 100 euro voor een update erg veel..

janbonnet55 24-02-2015

ik heb er ook een gekocht goed apparaat maar ik krijg niet mijn telefoonboek van mijn telefoon samsung s5 naar de jvc hoe kan dit