TomTom GO 60 EU 45

Frankrijk
Becker ready.5 CE

Monica 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Tom Tom met groot 6" scherm

Zeer handig in gebruik en zeker goed leesbaar door het grote 6 " beeldscherm. Ook krijg je LIFETIME gratis MAPS. Dit is 4x per jaar "gratis" te downloaden via: tomtom.com/getstarted

Jos040 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

slecht beeld door te weinig helderheid

6,6
Omdat mijn oude refurbished Tomtom zo'n 40 euro per jaar aan updates voor de kaarten kostte heb ik de Tomtom Go 60 met gratis updates gekocht met het idee dat ook deze Tomtom wel een goed apparaat zou zijn.
NIET dus.
Ik heb mijn Tomtom go 60 nu een half jaar in bezit, als je tenminste de tijd niet meetelt waarin hij bij de service afdeling is geweest.
Als hij aan de lader in de auto, aan de pc of aan het stopcontact zit geeft het scherm veel te weinig helderheid. Bij zonnig weer is het scherm vrijwel niet af te lezen. Zodra ik hem los haal van de voedingsbron geeft hij wel een helder beeld. Gebruik zonder voedingsbron is niet interessant, want dan is de accu zo leeg. Volgens de Tomtom helpdesk zou hij te langzaam laden, waardoor het beeld automatisch gedimd wordt.
De Tomtom helpdesk heeft me een nieuwe kabel gestuurd, dat hielp niet. Via de winkel is hij opgestuurd naar Tomtom, waar hij gereset is (had ik zelf ook al gedaan), dat hielp niet. Weer opgestuurd waarna ik een andere kreeg, hetzelfde probleem. Weer teruggebracht, in de winkel hebben ze me beloofd dat ze hem opnieuw zullen updaten, mogelijk gaat daarmee het probleem verholpen zijn.
In de winkel heb ik gekeken naar andere Tomtoms van hetzelfde type, die vertonen hetzelfde probleem.
Ik begrijp dus niet hoe mensen de beeldkwaliteit als goed kunnen beoordelen. Misschien had ik niet de beeldkwaliteit, maar de laadkwaliteit slecht moeten beoordelen, maar het slechte laden laat zich zien door een slechte beeldkwaliteit.
Op dit moment ben ik dus in afwachting van de zoveelste poging om een goed werkend apparaat te gaan krijgen.